Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

udslæt efter p-sprøjte

Startet af Cirka, 17. Juni 2010, kl. 12:05

Cirka

Som enmet lyder har cirka fået udslet :(
Jeg havde hende inde hos Lone for at få e p-sprøjte for lidt over en uge siden.. Hun skal steriliseres og sku derfor ud af løb ..
Tirsdag aften opdager jeg så at den bobbel der hæver op i løb er fyldt med små sorte og røde prikker.. Jeg bliver selfølgelig rigtig bange da jeg i forvejen har hørt så meget dårligt om de psprøjter bla at det kan go kræft .. Så jeg ringer til københavns vagt dyrelæge som så siger jeg ikk skal bekymre mig men ringe til lone dagen efter hvis det ik er gået væk ..
det ska lige sigesat det kom på en dag , for jeg tjekkede hende dagligt for at se om hun var gået ud af løb .. men alerede da jeg en times tid efter kigger ign har det udbredt sig til nærmest små hudafskabninger ..
Jeg må indømme at jeg ikk stolede så meget på hende fra vagtlægen da hun ikk lød til at ha så meget viden om ildere hvilken jeg egentlig sys er et generalt problem hos mange dyrelæger, men lad det nu ligge.. Så jeg var rigtig bekymret og ku ikk engang spørge herinde da jeg ikk havde computeren ( jeg låner min vens her mens jeg har eksamerne) ..
Næste morgen ringer jeg til lone som så fortæller mig hun har givet hende en anden slags p sprøjte , noget som skulle testes.. Hun beroligere mig og vi aftaler at jeg kommer derind samme dag og får en n psprøjte .. Og det gør jeg så..
Så  gir hun mig en reccept på noget salve jeg kan hente på apoteket , men dajeg kommer derned har de selfølgelig ikk det hjemme så jeg kan først få det i morgen efter kl 2 ..


Er der nogle der har prøvet det her før ?
eller nogle der har et godt råd til noget jeg kan gøre indtil jeg kan hente det salve i morgen ..
Jeg tror det gør ondt på cirka for hun har bidt både mig og min kæreste 4 gange i går og  i forgårs.. Eller nappet mig og bidt min kæreste så det blødte , og det er hun ellers stoppet helt med.. Men udover det opføre hun sig normalt ..

Sølvsten

Desværre nej har ingen erfaringer med det. Men held og lykke med hende.

Naja0331

syndes det lyder underligt, det med at hun afvide givet en anden sprøjte, som skulle testes. fik du det advide da hun gav hende det? så da lyder det ihvertfald ikke. Så kan jo være det hun reagere over.  :S

Cirka

det er den sprøjte hun reagere sådan på .. Og nej jeg fik det ikke at vide..men Lone er nu en rigtig god dyrelæge og hun var oss rigtig ked af at jeg var blevet så bekymret .. men ja detku da ha været  rart at være forberedt på det.. men på den anden side havde hun spurgt mig så havde jeg oss sagt nej.. Men igen, så stoler jeg meget på hende mhv til hendes valg og hun har sikkert prøvet det før uden at der skete noget .. de bliver jo oss nød til at prøve noget nyt vis det skulle ske at være bedere og mindre risikabelt . men at det lige var min pige hun valgt til det havde jeg nu ikk behøvet:S
Men det er ikke noget der er farligt for hende, det gør jo "bare" ondt ..
Og nu har hun fået en ny så såret ska bare gå i sig selv så hun god som ny..

FerretParadise

Nu kender jeg intet til denne historie, men har selv brugt Lone i rigtig mange år.
Og jeg tror ikke, at hun laver "forsøg" og tester sprøjter af på vores dyr. Jeg tror ikke at sådan noget foregår ved dyrlægen, men før tingene kommer ud til vores dyrlæger.
Ved du hva sprøjten hedder som hun fik?
Ann Hillerslev.

Cirka

Jeg tror nu heller ikk det var den Første gang det blev testet , de testerdet vel på rotter eller noget inden de snedet det til dyrelægen .. det jeg ret sikker på.. men hun sagde bare til mig at det var noget nyt der var kommet og som hun ville teste om hun sku bruge det istedet for det andet hun plejer at bruge.. Det oss derfor jeg siger jeg stoler på hende mvh til hendes valgt og har ikk sagt noget til det ud over jeg self var belevt bekymret det fik hun da at vide .. For ja, hun er altså en super dyrelæge og jeg er sikker påhun har styr på hva hun gør..
Men nej jeg ved ikk hva den hed , det står der ikk noget om på papirene ..

Anne

Mon ikke lone bare mente det skulle testes hos hende. Hun vilel slet ikke have det hvis det ikke var testet. HVad hed den sprøjte hun brugte?

Det lyder som en vildt dårlig oplevelse. Jeg ville nok gerne have haft det at vide hvis nogen brugte et andet præperat ned jeg forventede på min ilder, men det erjo så heller ikke alle der er så inde i det og siger man bare man skal have en p spørjte så kan man jo få hvad som helst.

Cirka

Det er det jeg mener .. det tror jeg bestemt heller ikke.. og som jeg siger så har jeg stor tillid  til hende.. Cirka var bare meget uheldig og ku ikke tåle det .. det var ikk emningen i skulle opaftte det på nogen anden måde..
For Lone er den bedste dyrelæge til ildere og hvis hun vist cirka ikk kunne tåle det havde hun selfølgelig ikk givet hende det , men alle dyr er jo så forskellige og man kan aldrig vide.. Det er jo ikke hendes skyld..
´me nej det var altså ikk sjovt :( For jeg ved netop ikke så meget om det og det er den første ilder jeg har så jeg har jo ikk studset over hvis hun har sagt navnet på p-sprøjten .. Og jeg blev bange for om det ku være kræft jo :S Ohh jeg var ked af det , men heldig heldigvis var det jo slet ikk så slemt .. Der står ikke andet end at hun har fået en psprøjte på papirene ..

Men det var oss mere om der var nogt man ku gøre ved såret indtl jeg kan hente den salve  morgen ..

Anne

#8
Det ville være meget rart hvis du kunne få navnet på den sprøjte og skrive herinde?

jeg så nu ikke dit indlæg som en kritik af Lone! Du har ret til at blive chokeret og ked af det uanset om det så er en dyrgit dyrlæge der stod bag. Det er selvfølgelig ikke hendes skyld, men det ændrer jo ikke på at det er en skidt oplevelse for dig.

Cirka

det tror jeg heller ikk gjorde .. Jeg overvejede bare ikk lige til at starte med at det kunne være nogle fik den forkerte opfattelse af hende.. Og det ville være rigtig rigtig ærgeligt fordi jeg ikke havde forklaret det ordenligt .. Derfor måtte jeg lige understrege til de andre der sku læse tråden at det selfølgelig ikke kommer til en dyrelæge uden at være testet og godkendt først og det her ku ha været sket ved en hvilken som helts dyrehandler ..

Men ja  forstil dig at finde din pige og så ligner hun bare et jordbær dernede og du aner ikk noget om de forskellige sygdomme så du kan kun frygte det værste .. Og så var det så uheldigt at jeg ikke havde computeren så ku ikk engang undersøge det .. tror du jeg fik en go nattesøvn ? Nope:D Men hun har oss opført sig helt normalt idag så nu jeg glad igen :) vil bare ha fat i den salve NU :)

Charlotte

Har du fået salven og er det blevet bedre?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Cirka

Jep det har jeg :) hun fik det første gang her igår ved 3 tiden.. men der var det nu allerede blevet en del bedere .. Men nu er der næsten ikk til at se oget mere ... Kun lige helt yderst :)

Charlotte

Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!