Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Statistik Pastel

Startet af Shamua, 22. August 2010, kl. 22:48

Shamua

Hvor længe levede din pastel og hvad døde den af. Hvor gammel er den pastel du har og fejler den noget? (døv, blind, forstørret organer, kræft, insolima osv.) Nævn gerne dens aftegn :)
Hvad fodrede/fodrer du med?

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Jeg har mistet 2 pasteller

Charlie - udenaftegn -døde som 2.5 årig af lungekræft

Milos - uden aftegn - døde 1 mdr før sin 4 årig fødsesdag af leukæmi

Og så har jeg 3 pasteller nu som alle er sunde og raske og uden aftegn
Sammy på 5 år
Kalle på 1 år som også er angora
Oompa som jeg ikke kender alderen på

Anne

#2
1 år, spiste tørfoder det meste af sit liv og barf det sidste stykke. Døde af ulykke.

5½. tørfoder og lidt barf, død af ulykke. Havde lidt forstørret milt og lidt slidgigt.

AlisVolatPropiis

6år, insulinoma, sluis ilderfoder

lille_jill

3,5 år, nulevende, kronisk dårlig mave, har haft meget foder bla.; olivers, ziwipeak, orijen, acana kitten, hills kitten...

mette11

Frida: Søllerød Tropehave, død 2 år gammel (mener jeg hun blev). Fejlsterialiseret og måtte efterfølgende have p-sprøjter og opereres flere gange, blev lam i bagkroppen grundet hormoner (mente min daværende dyrlæge) og blev aflivet. Levede af tørfoder.

Marius: ukendt opdrætter (muligvis Tukan). 6 år gammel. Insulinoma, binyretumor og grå stær (som følge af ulykke med øjet). Kastreret som ½ årige. Lever stadig. Spiste tørfoder de første 3 år af sit liv og spiser nu kun barf.

Ferretmania

Ilderfarmens Bandit.Født 22-04-2002.Han døde d.23-11-2009.Obduceret og fundet sund og rask.
Viril
Syg en gang i hele hans levetid ,da han fik lusket sig til at stå på hovedet i papegøjernes tørfoder og fik en voldsom diarre/forgiftning af det.
Forældre var begge pastel.

Foder : Hills,Eukanuba,JW og senere Orijen,Acana



Ferretmania

Baloo født d.20-05-2008 ,lever i bedste velgående
Viril

Begge forældre er pasteller.

Foder :  JW ,Orijen og Acana får kun Barf nu.

Barky

#8
Albert
Født: 24/7-2004
Død: 11/12-2008

Kom fra dyrehandel = Jonas Sander.
Neutraliseret som 5 mdrs.
Fik forstørret milt og konstateret celleforandringer i en lymfekirtel 10 mdr før han blev aflivet.
Fik en blodprop i hjernen (sandsynligvis) 3 mdr før han blev aflivet.
Mistede igen kontrol over bagpartiet og blev derefter aflivet og obduceret og havde kræft ved lungerne.

Fodret med tørkost og supplerende kød gennem hele livet.
Bla bla bla.... Hilsen Julia