Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Døv?

Startet af Christel, 16. December 2010, kl. 11:49

Christel

Nu har jeg jo kun lige haft prutten nogle dage, men undre mig ind imellem over hans hørrelse, om han er døv, eller bare "vil døv"?

Han reagere overhovedet ikke på lyde, har en masse forskelligt kattelejetøj som han er helt vild med, men han opdager det slet ikke selvom det kan rasle eller knitre, han bliver først interesseret i det, når man vifter med det indenfor hans syns vinkel.
Og når jeg kommer ind til hans bur for at lukke ham ud, eller fodre, så reagere han slet ikke på jeg siger lyde eller kalder, først når han får øje på mig, eller så snart jeg røre buret.

Han kan også finde på at nappe lidt hårdt hvis jeg røre ham uden han har set mig, som om han får et chok, for han napper ellers kun i leg, eller slet ikke.

mvh. Christel

Mustela

Det kunne han da muligvis godt være?

Herhjemme er pivedyr bandlyst, for alle reagere på dem, og en bliver ligefrem agressiv. Måske du skal prøve om han reagere på det?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Sølvsten

Prøv at smide et bundt nøgler bag ved ham uden at han ser dig. Det vil han helt sikkert reagere på hvis han han høre.

FerretParadise

Citat fra: Sølvsten Dato 16. December 2010, kl. 13:00
Prøv at smide et bundt nøgler bag ved ham uden at han ser dig. Det vil han helt sikkert reagere på hvis han han høre.
Men det vil han kunne mærke i gulvet, så det vil ikke vise om han er døv eller ej. ;)
Så hellere bruge et pivedyr, som Mustela også skrive, de larmer ret meget, og er ikke en lyd han vil kunne føle i gulvet som en bevægelse.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

Citat fra: FerretParadise Dato 16. December 2010, kl. 13:07
Citat fra: Sølvsten Dato 16. December 2010, kl. 13:00
Prøv at smide et bundt nøgler bag ved ham uden at han ser dig. Det vil han helt sikkert reagere på hvis han han høre.
Men det vil han kunne mærke i gulvet, så det vil ikke vise om han er døv eller ej. ;)
Så hellere bruge et pivedyr, som Mustela også skrive, de larmer ret meget, og er ikke en lyd han vil kunne føle i gulvet som en bevægelse.

Ja det kan du ha ret i. Det var bare det vi brugte på Benny og han ragerede ikke hverken på lyd eller bevægelse.