Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

sterilisation af ilder

Startet af Dampii, 28. December 2010, kl. 18:22

Dampii

Hej alle

Nu er mine tøser jo blevet store og derfor kommet i løbetid, så jeg skal have dem til dyrelægen. Men har ikke helt kunne finde ud af det, om man godt kan steriliserer dem imens de er i løbetid eller om de først skal have en p-sprøjte?

Line

Langt de fleste dyrlæger vil have dem ud af løb før de steriliserer dem. Du kan jo ringe og snakke med fx. Lone om det. Går ud fra at du bruger hende eller Allisson i forvejen når du nu bor i Gentofte.

Dampii

Jeg bruger ingen af de to da jeg først har hørt om dem for nyligt, men det bliver nok hos Lone når det er. Men hvad kan der ske hvis de bliver steriliserede imens de er i løbetid?

Line

Bruger selv Lone, hun er rigtig dygtig.
i og for sig kan der ikke som sådan ske noget ved at det bliver gjort i fuld løb, men mange vil gerne have dem ud af løb, fordi det så er lettere at foretage indgrebet.

cibatuchsi

det var da godt nok tidligt de er begyndt at gå i løb.
men prøv engang og ring og hør hvad lone siger ang om de skal ha p-sprøjte først.

Namilla

Som jeg har forstået det, kan det være svært for dyrlægen at være sikker på, at de har fået det hele med, hvis de sterilliserer i løb. Og sidder der rester af væv tilbage, kan det forstyrre hormonbalancen senere og skabe en form for falsk løb. Sådan har jeg forstået det.
Der er jo også mulighed for at give dem begge et implantat...så går de ud af løb, og det virker i flere år. Når de så er blevet ældre og mere modne, kan du få dem sterilliseret.

Anne

implantater virker ikek altid i flere år, det kan godt kun virke et halvt

Dampii

Daisy: ja synes ogs det var lidt tidligt, men de er jo også omkring 7 måneder efterhånden.

Men har skrevet til Lone og så må jeg høre, hvad hun mener.

Line

selvom det er tidligt sker der jo... Og der er da trods alt nogle hanner rundt omkring der også har vist tegn på brunst.

Fornuftigt at du har skrevet til Lone... Ellers har hun telefontid mellem 9 og 10 alle dage - så vidt jeg husker :)

Eliza

Tror nu det er mere normalt hanner går før i brunst end tæver der går tidligt i løb.

Jeg har ikke hørt om nogle tæver hvor implantatet kun har holdt et halvt år. Tror man siger det holder 1-3 år som det normale.

Men ring til Lone eller Alison og snak med dem hvad de ville gøre.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Line

Hørte da noget om at Pernille havde et implantat der kun holdt 6mdr. i en tæve

cibatuchsi

det kommer jo også an på hvad kontrakten siger, mht implant og sterilisation.
men ja få fat på lone og hør om hun vil snitte dem mens de er i løb eller om hun vil anbefale en p-sprøjte først.

Lenac

hvor gammel skal en hun egentlig være før man må sterelisere dem..?  :S
xoxo Malene <3

Eliza

De skal MIN være 6 måneder og gerne mere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lenac

Okay, kan de blive stereliseret hvis de går i løb inden man når det, ikke at det er aktuelt for mig da min hun allerede er snittet, men vil gerne have en lille pastel hvalp og det kunne jo sagtens gå hen og blive en lille dame.
xoxo Malene <3