Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

sterilisation af ilder

Startet af Dampii, 28. December 2010, kl. 18:22

Anne

jeg har aldrig haft en ilder der fik et implantat så jeg har bare læst at de bliver falsk drægtige. Der er også mange der ikke oplever falsk drægtighed ved chorulonsprøjten, men min erfaring er at mine tæver bliver falsk drægtige bare man kigger på dem.

Dampii

Hvor meget koster det ca. at få sådan et implantat ?

KittAnderson

det er vist meget forskelligt.
Ved min dyrelæge koster det 1200,-
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

AlisVolatPropiis

Jeg mener jeg gav 700kr for implantatet, men det er svært at sige, når nu man får flere end en ting ordnet :)

Bawa

Citat fra: Dampii Dato  9. Januar 2011, kl. 21:29
Hvor meget koster det ca. at få sådan et implantat ?

*løber hen i skabet for at finde dyrlæge-mappen......*
Jeg gav 820 for implantat og konsultation :D

Eliza

Jeg gav omkring det samme som Bawa
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

LordDoom

Vi har kun prøvet implantat en gang hvor det ikke gik så godt og det var med Fiona. der var nogle andre grunde til hvorfor vi gjorde det, da vi var bekymrede for hun kunne have kræft. Hun gik i løb og hun var altså steriliseret :X ( lang historie)
Men da Fiona fik den blev hun vist falsk gravid. Hun blev meget sur og snerpet over for alle vores andre dyr. Men som sagt, hun var syg, og det behøves ikke at have noget med implantatet at gøre.
Vi gav 1600 for implatat og en scanning. Har ikke regningen lige her så kan ikke lige se hvad det blev for kun implatatet.
Vi vil dog gerne give implatat igen. Ingen tvivl om det.
Men tænkte lige på.. hvis dine piger er fra en opdrætter så skal du lige være opmærksom på at høre dem ad. Ikke alle opdrætere vil gå med til det. vi har så gået med til det med trines pige. Men da de ikke virker hele ilderens liv ( altså hvis ilderen lever mere end 3 år eks ) så er det en god ide lige at have opdrætteren inde over.
Nu kender jeg ikke dine piger, eller hvor de kommer fra jo, men tænkte bare i denne sammehæng at det er godt at få med.. for det er ikke alle der er helt vilde med det på deres hvalpe/kuld. Så bare lige for en ordens skyld!!  :P Det står tit i kontrakten om det er ok med en implatat.

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Lenac

Citat fra: LordDoom Dato 10. Januar 2011, kl. 21:37
Nu kender jeg ikke dine piger, eller hvor de kommer fra jo, men tænkte bare i denne sammehæng at det er godt at få med.. for det er ikke alle der er helt vilde med det på deres hvalpe/kuld. Så bare lige for en ordens skyld!!  :P Det står tit i kontrakten om det er ok med en implatat.

Jeg har en pige på to år der allerede er stereliseret, men vi har planer om at få en hvalp her til foråret og det kunne jo sagtens gå hen og være en lille pige og så vil jeg jo ikke risikere at gøre noget forkert på de punkter...
xoxo Malene <3

Lenac

Begge mine, dreng og pige, kommer fra en ældre dame der havde fået dem af sine børnebørn der havde mistet interessen i dem, så jeg ved faktisk intet om deres baggrund.
xoxo Malene <3

Eliza

LordDoom: at hun blev sur på alle de andre kan være pga den falske drægtighed og har sådan set nok ikke noget med implantatet at gøre.. Hun blev vel god igen eller hvad?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dampii

Har købt mine tøser af Daisy/cibatuchsi herinde fra, så går ud fra at hvis det er et problem så vil hun skrive det her i indlægget (:

Og har skrevet til Lone og hun tager vidst 1200 for sterilisation og ville gerne have dem ud af løb først.

cibatuchsi

Så længe kontrakten er læst og bliver overholdt ser jeg ingen problemer. ;)

Dampii

Den er læst igennem flere gange (: og du får selfølgelig kopi af dyrelæge papirerne når det er.

cibatuchsi

laver du ikke en billedtråd med dem. og hvad de vejer. så man kan se hvor store de er blevet siden jeg vidste billeder af dem herinde som hvalpe :)

Dampii

Jo hvis du fortæller mig hvordan man sætter billeder ind (: .. og ved ikke helt hvad de vejer da jeg ikke har nogen vægt der kan måle så lidt. Hvad bruger man til det?.. Men Juno (red hot's nye navn) er vokset ud af sin sele og er blevet lidt af en tyksak ;) og så er begge tøserne begyndt at ligne meget hinanden (bortset fra størrelsen) Det er kun deres mor der kan kende forskel på dem nu  :D