Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Vacination til en god pris

Startet af cmkh, 14. Februar 2011, kl. 16:02

FerretParadise

Citat fra: cmkh Dato 16. Februar 2011, kl. 09:38

Citat
Men så er den jo ikke gældene til udstillinger...

Den kan vi værer lige så god som de andre....
Jeg er helt enig i det Mette11 skriver, og ud over det, så nej, distemink er ikke en vaccine der er godkendt på udstillinger.
Ann Hillerslev.

mette11

Citatså nej, distemink er ikke en vaccine der er godkendt på udstillinger.
Og mon ikke at der er en grund til det?? Jeg tror ikke at de danske udstillinger er gået i kartel med vaccineindustrien og har lavet aftaler for positiv særbehandling!  ;)

AlisVolatPropiis

Der er nok også en grund til den er lavet specielt til ildere, frem for mink....minken er også et meget større dyr... :/

cmkh

Som sagt har jeg snakket med lægemiddelstyrlsen og de Sige der er ingen vacinere der er GODKENDT kun til ilder i DK, Kan godt værer den er til ilder men ikke godkendt... Hvad ikke om det for at spare penge for det er det ikke men gider helder ikke se så firekandte på det, at det ene skulle Værer beder end det andet. Nå Lægen siger det er det sammen og også lægemiddelstyrlsen siger det

AlisVolatPropiis

så vidt jeg kan se har lægemiddelstyrelsen altså kun sagt at der ikke er en vaccine udelukkende til ildere i dk....men stadig ikke at en mink vaccine kan bruges til ildere....og mon ikke dyrlægen vil sige ret meget, for at kunne købe en kæmpe ladning mink vaccine til ingen penge...og derefter sælge den dyrt i portioner....selvom det lyder billigt så skal han nok tjene pænt på det, det er også derfor han laver mængde rabat og håber der kommer mange...

Men gør som du vil, jeg synes bare det er enormt risiko fyldt -når man nu ved der er forskel på mink og ildervacciner....for at spare hvad? 300kr...

Anne

Jeg tror ikke risikoen er gigantisk, det kan sagtens være det dækker (mange har jo også brugt hundevaccine til deres ildere, så får ilderen nogle unødvendige vacciner oveni). jeg gad bare ikke betale for en vaccine som ikek gælder på træf og udstillinger.

Amazing Ferret

Citat fra: cmkh Dato 16. Februar 2011, kl. 17:03
Som sagt har jeg snakket med lægemiddelstyrlsen og de Sige der er ingen vacinere der er GODKENDT kun til ilder i DK, Kan godt værer den er til ilder men ikke godkendt... Hvad ikke om det for at spare penge for det er det ikke men gider helder ikke se så firekandte på det, at det ene skulle Værer beder end det andet. Nå Lægen siger det er det sammen og også lægemiddelstyrlsen siger det

Nu ville jeg faktisk ikke blande mig, men som medarrangør af en udstilling og hvor du faktisk har meldt dig til - så kan jeg kun sige at den ikke er godkendt på vores udstilling.

Og hvad jeg kender til minkvaccine og ildervaccine så er der ikke den store forskel. Der er vist en ting mere i minkens som ikke er i ilderens. Men hvorfor bruge den når den nu ikke er godkendt og hvis man vil på udstilling?

lille_jill

^Hvis det er den samme, hvorfor kan udstillingerne så ikke bare godkende den? Det ville da være nemmere for alle.

Eliza

Hvorfor ikke bare bruge den som man nu engang bruger til ildere? kan ikke se grunden til at bruge en anden, hvis det bare er for at spare nogle få penge..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AnneME

#24
giver 300 noget. mener det er 372 eller 350. der er for et sundhedstjek med vacc. ved hvad prisen er for en mere. har kun haft en af gangen afsted dengang.

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato 16. Februar 2011, kl. 22:20
^Hvis det er den samme, hvorfor kan udstillingerne så ikke bare godkende den? Det ville da være nemmere for alle.

Fordi mink og ilder ikke er det samme dyr  :P

Som jeg skrev så er der en forskel i vaccinen, men ildere kan sagtens tåle den mink får. Men hvorfor bruge den når der nu er en til ildere?

Line

Distemink dækker kun hvalpesyge... Vaccinen kommer desuden fra USA (bonusviden  :lol:) Den du tænker på Erika det er nok Febrivac DE Vet der både dækker hvalpesyge og Virus Enteritis :)
Så vidt jeg ved findes der 4 forskellige Febrivac vacciner til mink - HV Vet, ENT Vet, PBE Vet og DE Vet - Alle dækker forskellige sygdomme, nogle en enkelt og andre flere :)

cmkh

fik lige en mail fra Lægemiddelstyrelsen

God morgen Claus Hansen

Jeg sender dig lige de to produktbeskrivelser, som vi har for mink (og ilder) vaccinerne mod hvalpesyge.
Begge vacciner er anvendelige til ildere også, og firmadokumentationen for sikkerheden er faktisk lavet på ildere,
da de er mere følsomme for hvalpesyge end mink.



God fornøjelse med beskyttelsen.
Vh Ellen


Ellen-Margrethe Vestergaard
Dyrlæge
Scientific officer
DVM, Msc. Agric, Ph.D.
Tel(dir) +45 44889264
Tel(mob) +45 29266169
emv@dkma.dk

Lægemiddelstyrelsen
Veterinærmedicinsk Sektion
www.laegemiddelstyrelsen.dk