Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Erfaring med insulinoma søges

Startet af CMS, 19. August 2011, kl. 10:30

CMS

Jeg har de sidste 2-3 måneder gået og haft mistanke om, Venus har haft insulinom. Hun har haft de der "trance-øjeblikke", hvor man ikke har kunne komme i kontakt med hende, i forbigående perioder haft slingren/været usikker på bagbenene samt har haft kvalme ret ofte.
I går fik jeg det så mere eller mindre konstateret, da hun havde et lille "anfald". Hun var fuldstændig slap og skummede om munden/savlede. Jeg tog hendes fødder ind under kold vand, men hun reagerede ikke. Først da jeg tog noget honning og smurte på hendes tandkød blev hun mere klar. Hun fik en lille omgang honning på tandkødet mere og blev fuldstændig helt sig selv. Jeg var selvfølgelig glad for, hun havde det godt igen, men blev samtidig rigtig ked af det, da det jo taler et helt klart sprog  :(

Jeg har haft en helvedes nat og er så bange for, jeg skal miste min lille pige. Hun er bare - ja alle der kender mig og Venus ved, hun er noget helt specielt og uerstatteligt for mig  <3  :'(

Jeg skal til Lone med hende og have taget blodprøver i næste uge. Vi tror begge, blodprøverne vil bekræfte symptomerne om insulinom, og hun skal herefter på binyrebarkhormon (prednisolon) resten af hendes liv.

Jeg er meget interesseret i at høre fra Jer, der sidder med erfaring om dette. Har i haft en ilder med insulinom? Hvordan gik det? Behandling osv osv osv?

Lige nu fuldbarfer jeg mine. De får mad 1 gang dagligt og har ikke tørkost stående. Vil det være bedre for Venus (hendes blodsukker), hvis hun konstant har adgang til tørkost?
Mange hilsner Christina

lussingen

Åhhh Christina, det gør mig virkelig ondt at høre at Venus har insulinoma :( Hun er bare verdens dejligste Venus-pige <3

Jeg har haft en enkelt ilder med insulinoma, Binks. Han kom også i behandling med prednisolon, det slog dog hans mave i stykker og gav ham mavesår. Jeg målte hans blodsukker to gange om dagen, for at kunne følge med i hvordan han lå. Han fik mad jævnligt over hele dagen, for at blodsukkeret ikke skulle blive for ustabilt. Han fik bl.a. ducksoup.
Binks var så mere syg, end det lyder til at Venus er. Jeg håber virkelig at det vil hjælpe hende at hun får prednisolon!!
Jeg gav også Binks honning på gummerne, hvis han virkede meget sløv og det havde effekt med det samme.

Jeg sender dig og søde Venus masser af tanker og kram <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

mette11

Jeg fik undersøgt en del med Marius da vi også troede at han havde insulinoma (men det havde han højest sandsynligt slet ikke alligevel - men det er så en anden historie). Jeg tror det bedste du kan gøre er at give hende kød flere gange om dagen, så hendes blodsukker holdes stabilt (måske forsøge at få hende til at spise ver 4.-6. time og så bare lidt kød). Det er bedst at undgå at give honning med mindre hun har et anfald, da honning får blodsukkeret til at stige hurtigt, men kort. Tørfoder er ikke det bedste, da det jo indholder kulhydrat.
Insulinoma er en lorte sygdom. Håber for jer at hun ikke er hårdt ramt og kan leve længe endnu uden at være mærket af det.

Anne

Jeg har ingen erfaringer på området, jeg vil bare sige at det gør mig ondt og at jeg virkelig håber at hun kan leve med det længe.

Barky

Nej nej nej......!!!! Årh Christina, det er jeg bare virkelig ked af at høre. Som du ved havde jeg Sirius med insulinoma... Du kan bare ringe når du får tid, jeg har fri kl et. Og jeg har altid tid til at snakke!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

CMS

Tak - virkelig tak tøser.. Jeg er helt knust og ved slet ikke, hvad jeg skal stille op.
Venus er min pige! MIN pige.. Hun skulle blive 100 år sammen med mig, og jeg kan slet ikke tænke på, hun ikke skal være her mere en dag..
Mange hilsner Christina

KariN

Åh for fanden altså :( Nu sidder jeg og hyler, det er virkelig ikke fair at hun skal rammes af den lorte sygdom :(

Jeg har ikke selv erfaring med det heller, men alle mine tanker går til dig og din dejlige pige <3
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Ja det er virkelig noget værre lort, og det gør mig så usigeligt ondt at høre.
Vi sad jo i tlf sammen igår, da alt dette med Venus skete, og jeg er virkelig ked af, at jeg ikke kunne hjælpe dig mere end jeg kunne..

Hvis det er, så har jeg blodsukkermåler der hjemme, og også prednisolon. Men det er nok bedst, at det er en dyrlæge der sætter en medicins behandling igang.
Ann Hillerslev.