Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp! alvorligt?

Startet af Tanja11, 3. Oktober 2011, kl. 20:31

Tanja11

Tykke er begyndt at løbe skævt. :(

Når hun løber glider hendes bagkrop ud til siden.
ved ikke om det er noget alvorligt eller om det bare har noget at gøre med hendes alder.

håber at der er nogen der kan hjælpe.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Malene

Jeg ville tage hende til dyrlæge.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

KittAnderson

Jeps. Afsted med dig til dyrelægen og det kan KUN gå for langsomt !
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Tanja11

må nok hellere se at komme afsted så hurtigt som muligt så.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Tanja11

helt fint der var ikke noget galt, heldigvis :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

er du sikker? Det kan være tegn på flere ting, og det er ikke alt et almindeligt sundhedstjek kan fange.

Tanja11

altså dyrlægen sagde at det ikke var noget men skulle måske prøve at få en ordenlig undersøgelse af hende. :(
håber virkelig ikke at der er noget galt. :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Stephanie

Ildere får ofte svage bagben når de får insulinoma eller adrenal.

Hvis hun er gammel kan gigt også støde til.

Alle 3 er ting som skal behandles for. Det er ikke sikkert at det er sådan noget, men dette er ihvertfald hvad jeg ved kan give svage bagben så de skrider ud.

Så et dyrlæge visit, hos en dyrlæge der er ilderkyndig (og dyrlæger kan godt sige at de har forstand på ildere selvom de ikke har det, det er set før)

mette11

Det kan være rigtig mange ting. Måske er du heldig og det kun er et slag hun har fået som har gjort lidt ondt og i så fald vil det hurtigt blive bedre og ikke ske igen. Men som Stephanie også skriver kan det være tegn på alvorlige ting som skal behandles. Ud over de nævnte ting kan det være et brud, knoglekræft eller en nerve i klemme (og sikkert også mange andre ting). Der er virkelig mange dyrlæger så mener de har forstand på ildere og langt de fleste af dem ved desværre mindre end de erfarne ilderejere. :X

Eliza

Jeg skal lige være sikker på jeg forstår det rigtigt.. Når hun løber glider benene så væk under hender/væk fra hende eller er benene bare ikke lige overfor hinanden når hun løber? Altså løber hun uden problemer men forben og bagben er lidt forskudt af hinanden? For det sidste synes jeg er ret normalt hos ildere og har også set det hos mange hunde, hvis det er det første så er der helt sikkert noget galt..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

Stephanie: jeg ved bare ikke hvor der er nogle ilderkyndige dyrelæger her i landet :X

Eliza: altså når hun løber er hendes forben normale, men hendes bagpart skrider lidt ud til siden:(
det er nok mere det første.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Der er desværre ikke så mange ilderkyndige, men ved at andre fra falster tager til Alison i dyrlægehuset i ballerup. Det er en lang tur men det hele værd.
Ellers er der Lone på jagtvejen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Lena og Peter

Hvis du har brugt en dyrlæge på Falster, er de IKKE ilderkyndige.. Vi vil ikke engang bruge den til at give en vacc. men bruger her Lene på Vordingborg Dyrehospital..

Hvis der så er noget mere end blot vacc, tager vi ind til Alison i Ballerup... Så jeg synes du skal komme af sted så hurtgt som muligt til en dyrlæge der ved noget om ilder.. ;)