Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Grøn flydende afføring!?

Startet af Julbert, 1. Marts 2010, kl. 17:45

Shamua

Det lyder faktisk sådan som venus og mikka havde det efter vi fik venus hjem. De fik begge en pennicilin kur. De havde fået fremmed bakterier i maven tror jeg nok det var..de reagerede sådan, fordi de ikke var vant til hinandens baktusser..

Vh. Marianne

Julbert

Et eller andet må de to tøser jo næsten ha fået, men nu tør jeg bare ikke rigtig vente mere på det går i sig selv, så det hedder dyrlægen på mandag.
De er helt tappet for energi, de kommer lige ud fra sofaen, tæppet eller hvor de nu sover for at bimmelim eller bummelum, spise og drikke lidt og så går de i seng igen.. det virker helt forkert synes jeg, så nu må turen altså gå til dyrlægen så vi kan få styr på havd der er efter dem  >:|

Namilla

Jeg synes du lige skal tage en afføringsprøve med til dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld...

Julbert

Godt være det vil være en god ide ja..

Julbert

Så er der afleveret afføringsprøve til dyrlægen, får svar imorgen, så krydser fingre for der ikke er noget alvorligt galt og de små piger snart kommer oven på igen - skulle i andre have lyst til at krydse med, skal i være hjertlige velkomne!

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Julbert Dato  8. Marts 2010, kl. 14:10
Så er der afleveret afføringsprøve til dyrlægen, får svar imorgen, så krydser fingre for der ikke er noget alvorligt galt og de små piger snart kommer oven på igen - skulle i andre have lyst til at krydse med, skal i være hjertlige velkomne!

vi krydser alt hvad vi kan

FerretParadise

Jeg vil også krydse alt hva jeg kan. :)
Ann Hillerslev.

cibatuchsi


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg krydser alt hvad jeg kan!!

Julbert

Ih tak skal i ha allesammen, blev da faktisk helt glad for at se i har skrevet  <3

Julbert

Så fik jeg svar, og både Freja og Mille er testet positiv med noget der hedder Giardia (tror nok det var sådan det staves).
En parasit der lever i tarmsystemet... øv... Så nu hedder det en meget meget grundig rengøring her hjemme, både i deres bur men også i hele lejligheden med rodalon - og gerne med handsker da mennesker kan blive smittet af den.
Så nu skal damerne på en 20 dages lang behandling og så sker der gøres rent hvor de kommer i lejligheden hver dag  >:|

Ikke for at være efter nogen, men Mille fik det efter træf, så vil bare råde andre til, der var til træf den lørdag, at få deres ilder tjekket og ikke regne med det er "stress-mave" hvis der er nogen der har haft dårlig mave siden da.
Og få ikke at få nogle misforståelser, så var det rigtig hyggeligt til det træf - ingen sure miner herfra - det er bare en oplysning og råd om det lille tjek hvis andre er endt med dårlig mave :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Julbert Dato  9. Marts 2010, kl. 15:59
Så fik jeg svar, og både Freja og Mille er testet positiv med noget der hedder Giardia (tror nok det var sådan det staves).
En parasit der lever i tarmsystemet... øv... Så nu hedder det en meget meget grundig rengøring her hjemme, både i deres bur men også i hele lejligheden med rodalon - og gerne med handsker da mennesker kan blive smittet af den.
Så nu skal damerne på en 20 dages lang behandling og så sker der gøres rent hvor de kommer i lejligheden hver dag  >:|

Ikke for at være efter nogen, men Mille fik det efter træf, så vil bare råde andre til, der var til træf den lørdag, at få deres ilder tjekket og ikke regne med det er "stress-mave" hvis der er nogen der har haft dårlig mave siden da.
Og få ikke at få nogle misforståelser, så var det rigtig hyggeligt til det træf - ingen sure miner herfra - det er bare en oplysning og råd om det lille tjek hvis andre er endt med dårlig mave :)
Hmm ine har da heldigvis ikke haft dårlig mave siden træffet!
Var det meget smittefarligt?

Julbert

^^Sådan forstod jeg det i hvert fald... og når de først har fået det skulle det være helvede at komme af med igen, fordi de bliver ved med at smitte sig selv via toiletbakken, der hvor de tørre numse, gennem vandskålen (ved ikke med madskålen), muligt der også er andre steder jeg ikke lige har fået nævnt. Så det er nærmest konstant rengøring kunne jeg forstå på dyrlægen  >:|
Men da dejligt hvis andre er sluppet i hvert fald, for det er da ikke voldsomt sjovt at gøre rent konstant og bestemt ikke sjovt for de små - der er ingen energi tilbage, så de sover bare...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Julbert Dato  9. Marts 2010, kl. 19:21
^^Sådan forstod jeg det i hvert fald... og når de først har fået det skulle det være helvede at komme af med igen, fordi de bliver ved med at smitte sig selv via toiletbakken, der hvor de tørre numse, gennem vandskålen (ved ikke med madskålen), muligt der også er andre steder jeg ikke lige har fået nævnt. Så det er nærmest konstant rengøring kunne jeg forstå på dyrlægen  >:|
Men da dejligt hvis andre er sluppet i hvert fald, for det er da ikke voldsomt sjovt at gøre rent konstant og bestemt ikke sjovt for de små - der er ingen energi tilbage, så de sover bare...
Hmm nej det lyder da virkelig som noget skidt!
Kom det lige dagen efter træffet eller?
For inegn af mine af vist tegn på dårlig mave!
Ikke andet end Hubert (ham jeg fik med hjem) Havde lidt tynd mave, men det er jeg ret sikker på var på grund af flytning og voldsomt fodderskift. for gav ham zoolack i ca. 3 dage og så havde han helt fin mave igeen.
Men må da lige holde øje så!


Julbert

Ja, det kom søndag...
Men jeg tænker ikke Hubert har været uheldig, så tror jeg det havde vist sig nu..