Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Øv dårlig mave

Startet af Eliza, 29. Juli 2010, kl. 13:18

Eliza

Crush fik en lille smule dårlig mave lige da han kom herhjem, men det fik jeg hurtigt rettet op på med zoolac.
Men så fik Sne meget meget dårlig mave og så også Crush og nu er Envy også med på bølgen.. De har nu fået aktivt kul, men det var ikke helt populært hos dem alle og så får de zoolac. Håber de hurtigt kommer ovenpå for ellers må de til dyrlæge. Men tænker lidt dyrlægen kan vel ikke gøre så meget når det er en virus vel? Det går jeg ud fra det er..
Holder selvfølgelig meget øje med dem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

NannaMB

Det er sku træls sådan noget. Jeg vil mene du bare skal holde øje og se hvordan det går og hvis det fortsætter skal du nok tage til doktor dyr );
det er sku træls når ens kære dyr bliver syge.

lussingen

Loke har ekstremt dårlig mave og er slatten og sløv. Vi skal til dyrlægen i dag, så jeg håber der kan gøres noget (ved ikke rigtig lige hvad..)
Det er bare så træls når de er halvsløje... God bedring til dem alle.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

NannaMB

Gad vide om det ikke er en virus der er i omløb?

Eliza

Nu er Snappi også blevet ramt  :(

Hvor er det trist Loke også er syg.. Du må meget gerne lige skrive hva dyrlægen siger Mette..

Ved ikke hvor den virus kunne komme fra..
Igår troede jeg det var en mus der havde været dårlig, for Sne havde spist noget af den og Crush tog resten men idag har de to andre så også dårlig mave..
Udover dårlig mave så virker de ikke til at være trætte eller noget, kun Sne men hun har sine perioder hvor hun sover mere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Det sker at ildere for dårlig mave når de møder nye ildere, så måske er det det som er sket?? Det er jo ikke ret længe siden du fik din nye hvalp hjem og de har jo hver deres bakterier, som de så kan reagere på.
Jeg har flere gange oplevet at mine fik dårlig mave efter en ny er flyttet ind. Måske en kombination af fremmede bakterier og stress?

Shamua

Citat fra: mette11 Dato 29. Juli 2010, kl. 18:33
Det sker at ildere for dårlig mave når de møder nye ildere, så måske er det det som er sket?? Det er jo ikke ret længe siden du fik din nye hvalp hjem og de har jo hver deres bakterier, som de så kan reagere på.
Jeg har flere gange oplevet at mine fik dårlig mave efter en ny er flyttet ind. Måske en kombination af fremmede bakterier og stress?

Samme her. Da jeg fik venus hjem fik mikka EKSTREM dårlig mave. Tog til dyrlægen og så fik han antibiotika.. og så gik det væk :) Dyrlægen mente at det var pga. nye bakterier fra den nye ilder :)

Vh. Marianne

Eliza

Citat fra: Shamua Dato 29. Juli 2010, kl. 18:56
Citat fra: mette11 Dato 29. Juli 2010, kl. 18:33
Det sker at ildere for dårlig mave når de møder nye ildere, så måske er det det som er sket?? Det er jo ikke ret længe siden du fik din nye hvalp hjem og de har jo hver deres bakterier, som de så kan reagere på.
Jeg har flere gange oplevet at mine fik dårlig mave efter en ny er flyttet ind. Måske en kombination af fremmede bakterier og stress?

Samme her. Da jeg fik venus hjem fik mikka EKSTREM dårlig mave. Tog til dyrlægen og så fik han antibiotika.. og så gik det væk :) Dyrlægen mente at det var pga. nye bakterier fra den nye ilder :)

Jeg tænkte også at det var de fremmede bakterier der gjorde Crush fik dårlig mave i starten, men blev lidt i tvivl da det spredte sig på den måde efter hans mave blev go igen.. Har tænkt om antibiotika vil være det bedste, men giver lige zoolac og kulen en chance til imorgen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

NannaMB

Det skidt kan jo være luftbåren - især fra mus og rotter.
Så man ved jo aldrig.

Mustela

Stakkels dem alle sammen, at de bliver ramt af dårlig mave :( -især når du lige har fået en lille ny :(
Jeg håber de hurtigt bliver raske igen.

Prøv evt. med pro-kolin i stedet for zoolac, det virker rigtig godt herhjemme.

Så længe de stadig drikker/spiser, vil jeg ikk male fanden på væggen. Men hvis de stopper, så ville jeg tage afsted til dyrlægen, da de dehydrerer ret let, de kære ildere :(

Det kan vel både være en reaktion på nye omgivelser, nyt dyr er kommet, fremmede bakterier/virus, nyt foder(også barf) osv. Der er andre ildere der har problemer med diarre for tiden, så måske også noget luftbårent.

Men rigtig god bedring til alle totterne.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

Tror jeg ringer til dyrlægen imorgen tidlig, for Sne vil ikke rigtig spise nu og de andre spiser ikke helt så meget som de plejer, så det er rigtig skidt..
Holder meget øje med at de får vand så de ikke dehydrere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Citat fra: Eliza Dato 29. Juli 2010, kl. 20:44
Tror jeg ringer til dyrlægen imorgen tidlig, for Sne vil ikke rigtig spise nu og de andre spiser ikke helt så meget som de plejer, så det er rigtig skidt..
Holder meget øje med at de får vand så de ikke dehydrere..

Ja, det lyder fornuftigt. Det behøver jo ikk være noget, men heller en gang for meget til dyrlægen, end en gang for lidt.

Pøj pøj og god bedring ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Citat fra: Eliza Dato 29. Juli 2010, kl. 20:44
Tror jeg ringer til dyrlægen imorgen tidlig, for Sne vil ikke rigtig spise nu og de andre spiser ikke helt så meget som de plejer, så det er rigtig skidt..
Holder meget øje med at de får vand så de ikke dehydrere..

Jeg håber virkelig de alle får det godt igen hurtigt. Loke er sat på penicillinkur samt pro-kolin. Jeg giver ham A/D og ducksoup i øjeblikket, da han ikke rigtig gider spise noget. Jeg krydser fingre for både dig og dyrene!!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

NannaMB

Krydser finger for jer :)

Mustela

Hvordan går det med dem alle i dag??

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior