Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Øv dårlig mave

Startet af Eliza, 29. Juli 2010, kl. 13:18

Julbert

Håber de små får det bedre snart! :)
Men selvom de spiser og drikker, så kan de altså godt være syge, så man kan ikke rigtig altid bruge dén at gå ud fra.. Mine spiste og drak normalt, men var altså syge og skulle i behandling i 2-3 uger, såh... Men kan jo så også læse at de ikke rigtig spiser nu, så ja lyder som en fin idé at tage dem til dyrlæge - håber ikke det er noget alvorligt, så krydser fingre :)

Sølvsten

Jeg håber at det gik godt hos dyrlægen. Det var hyggeligt at hilse på dig og sikke flotte dyr du har.

Eliza

Sølvsten: Tak tak og i lige måde.. Det er lidt mærkeligt at blive genkendt på den måde når man bare er hos dyrlægen  :lol: Men altid sjovt at sætte ansigter på folk.

Julbert: selvfølgelig kan de være syge selvom de spiser og drikker. Men når de gør det er sandsynligheden for at de dehydrere ikke lige så stor.

Det går på ingen måde bedre med dem i dag, faktisk er Snappi begyndt at kaste rigtig meget op også. Nogle gange ku en enkel pølse se lidt bedre ud for så at blive helt forfærdelig igen. så nu har vi været til dyrlægen og fået antibiotika som de skal ha to gange om dagen i en uge, så det skal nok blive sjovt. Snappi fik også noget kvalmestillende som ser ud til at hjælpe.
Vi havde også en afføringsprøve med så nu må vi se hvad den siger.

Håber virkelig snart de er på toppen igen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

Mon ikke de er det jeg vil ihvertfald krydse fingre for dem

Mustela

Citat fra: Eliza Dato 30. Juli 2010, kl. 18:08
Sølvsten: Tak tak og i lige måde.. Det er lidt mærkeligt at blive genkendt på den måde når man bare er hos dyrlægen  :lol: Men altid sjovt at sætte ansigter på folk.

Julbert: selvfølgelig kan de være syge selvom de spiser og drikker. Men når de gør det er sandsynligheden for at de dehydrere ikke lige så stor.

Det går på ingen måde bedre med dem i dag, faktisk er Snappi begyndt at kaste rigtig meget op også. Nogle gange ku en enkel pølse se lidt bedre ud for så at blive helt forfærdelig igen. så nu har vi været til dyrlægen og fået antibiotika som de skal ha to gange om dagen i en uge, så det skal nok blive sjovt. Snappi fik også noget kvalmestillende som ser ud til at hjælpe.
Vi havde også en afføringsprøve med så nu må vi se hvad den siger.

Håber virkelig snart de er på toppen igen..


Det er jeg ked af at høre :( Håber snart de er friske igen..

Afføringsprøve? Er der noget specifikt hun vil undersøge den for? Har kontakt til flere personer i andre lande, og der flurerer corona. (mange mener efterhånden at det er de færreste ildere der ikk er bærer af det) Så tænkte om det var noget der skulle undersøges for, eller om det bare er det sædvanlige mht blod, orm osv...
God bedring med dem :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

Jeg tror nu egentlig kun det er om der er parasitter i, men ved ikke med det andet. Er ikke helt sikker på hva det er?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Umiddelbart tror jeg også bare parasitter osv. Men den coronavirus jeg har hørt omtalt, er en virus der minder om FIP-virus hos katte. Og det skal også bare behandles med antibiotika og i værste tilfælde væskedrop.. Håber da ikk det er det, men syns godt nok jeg har hørt om meget diarre på det sidste.. Så måske det kunne være det der er i omløb....

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

ok.. De får i hvert fald antibiotika nu, så håber det vil hjælpe. Det er jo ikke sjovt for dem når de er dårlige eller mig der skal tørre og vaske lort af hele tiden, for at holde stanken nede.. (de har alle dømt hele buret til en stor bakke, ligemeget hvilken etage de er på)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

åh hvor skidt at de ikke er blevet friskere :( Jeg håber virkelig på snarlig god bedring for sine smukke dyr.

Mustela

Det er også skide synd for dem  :( Kender godt det at have syge dyr, det er ikk sjovt, og man sover jo næsten ikke.. og sidder hele tiden og håber på en bedring..
Det vil jeg også krydse fingre for......

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Åhhh stakkels dig og dine søde dyr :(
Jeg krydser fingre for at de får det bedre hurtigt. Det er så forfærdeligt når ens dyr er syge!
Loke har været på antibiotika i et døgn nu, og har allerede fået det mærkbart bedre, så jeg håber virkelig også at dine små snart bliver raske!!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

ilderhjemmet

Hej Eliza, det gør mig virkelig ondt at høre at dine kære er syge. Jeg kom til at tænke på, da vi passede Sne og Snappy mens i var på ferie, hvor de også blev syge hos os, såvidt jeg husker var det også maveproblemer og ingen appetit og som andre skriver kunne det være fremmed bakterier, kunne det være det samme som dengang??

Vi krydser fingre og poter for dyrene og at de snart bliver raske og frække igen.

God bedring med dem.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Kristine

Laban er også begyndt at få lidt dårlig mave... og jeg har jo også lige fået en lille ny hvalp hjem..
Kan man købe Zoolac i håndkøb på apoteket eller kun hos en dyrelæge?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Naja0331

Håber de snart for det bedre.

Ang zoolac, så kan det købes i håndkøb på apoteket  ;)

Kristine

Håber også de snart får det bedre :)

-Okay, tusind mange tak :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine