Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Sølvsten

#15
Øv så er det nok ikke fodret. Jeg vil tænke gode tanker til jer i morgen

Mustela

Citat fra: Eliza Dato 17. Januar 2011, kl. 14:34
Der kan altså godt gå en lille uges tid før der er tegn på de er blevet smittet. Det er jo heller ikke sikkert Amina er blevet smittet til træffet men først efterfølgende af Chucky.

Jamen det kan da bestemt heller ikke udelukkes. Men når han er den eneste der har haft dårlig mave, og det først viser sig næsten en uge efter(mener det var torsdag det startede), så er der stor sandsynlighed for det ikke stammer fra træffet. Inkubationstiden på både virus og bakterier er som regl kortere (2timer og op til ca 72timer). Men der kan selvfølgelig være úndtagelser.
Men jeg håber da Chucky hurtigt kommer på benene igen, og selvfølgelig Amina.
Og godt du har taget dem i tur til dyrlægen......... så de kan få antibiotika :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lille_jill

Tak :) Tager afsted nu, så må vi jo se ad.

Mustela

Citat fra: lille_jill Dato 17. Januar 2011, kl. 15:46
Tak :) Tager afsted nu, så må vi jo se ad.

Så ses vi nok :) Skal også ud til Alison nu, og hente min vuf :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Charlotte

Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

katja74

Der har Ingen mave problemer været hos nogle af mine piger .....

Håber du finder en forklaring, og de snart er bedring  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

lille_jill

Så er kræene blevet gennemsøgt på kryds og tværs. Alison kunne konstatere, at Amina også havde noget mavefis, for hun føltes forkert at trykke på. Hun mente at Chucky højst sansynligt var blevet smittet på træffet og da hans gik i udbrud, så har han smittet Amina.
De er begge 2 røget 5 dage på penicilin. Hvis de ikke er i bedring om 1-2 dage, så kommer jeg desværre ikke med på DIU.
Havde en afføringsprøve med fra Chucky, som hun også lige ville undersøge og så vende tilbage med svaret snart.

Delle

Citat fra: lille_jill Dato 17. Januar 2011, kl. 17:41
Så er kræene blevet gennemsøgt på kryds og tværs. Alison kunne konstatere, at Amina også havde noget mavefis, for hun føltes forkert at trykke på. Hun mente at Chucky højst sansynligt var blevet smittet på træffet og da hans gik i udbrud, så har han smittet Amina.
De er begge 2 røget 5 dage på penicilin. Hvis de ikke er i bedring om 1-2 dage, så kommer jeg desværre ikke med på DIU.
Havde en afføringsprøve med fra Chucky, som hun også lige ville undersøge og så vende tilbage med svaret snart.

God bedring med dem.. Håber de biver raske til DIU

Soelberg`s SUN ferret


Sølvsten


Amazing Ferret

#25
Jeg håber de begge bliver raske igen

Er jeg den eneste der undre sig over at du vil tage dem med til DIU?

Hvis jeg havde 1 eller 2 dyr som havde været til dyrlæge lige inden en udstilling pga sygdom, så ville jeg lade dem blive hjemme.

katja74

Citat fra: lille_jill Dato 17. Januar 2011, kl. 17:41
De er begge 2 røget 5 dage på penicilin. Hvis de ikke er i bedring om 1-2 dage, så kommer jeg desværre ikke med på DIU.

Krydser fingre for de begge når at blive raske  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

lille_jill

Tak Allesammen :)

Citat fra: Amazing Ferret Dato 17. Januar 2011, kl. 20:06
Jeg håber de begge bliver raske igen

Er jeg den eneste der undre sig over at du vil tage dem med til DIU?

Hvis jeg havde 1 eller 2 dyr som havde været til dyrlæge lige inden en udstilling pga sygdom, så ville jeg lade dem blive hjemme.

Jeg spurgte Alison om jeg kunne tage dem med til DIU og hun sagde, at hvis deres maver var i orden om 1-2 dage og Chuckys afføringsprøve ikke viser noget alarmerende, så var det forsvarligt at tage dem med.
Selvfølgelig tager jeg ikke syge dyr med på en udstilling, det kunne da aldrig falde mig ind. Men jeg stoler på Alison og hvis hun siger god for det, så stoler jeg på det.

Amazing Ferret


Anne

#29
Den er svær, for der er meget tale om mavesyge, og i virkeligheden kunne man stille spørgsmålstegn ved alle der havde dyr med til det træf, og hvis de har mødt nogen bagefter (chucky har jo fået det et sted fra, og alle der var med kan sådan set have raske smittebærere nu).

Heldigvis er hygiejnen på udstillinger normalt rigtig god, og jeg synes det er godt at jill får det undersøgt hos en dyrlæge og lader denne bestemme om det er i orden eller ej at tage afsted. Der er sikkert mange der bare havde set tiden an med dårlig mave. Måske som ikke havde skrevet på fora og som måske ikke havde taget til dyrlægen for at finde ud af om det ville være ok at tage afsted til udstilling weekenden efter.