Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Sølvsten

Jill du bliver nødt til at tale med Allison om du skal tvangsfodre ham. Jeg ved godt at det ikke er sjovt, men jeg er sikker på at han vil tilgive dig i sidste ende. Tænk hvis han bliver mere syg af ikke at få nok kost.

Line

Nogle gange er der åbenbart bare forskel på hvordan tingene er i virkeligheden og hvordan de bliver fremstillet på fora og opfattet. Vi er alle forskellige, og dermed kan vi også læse tråde forskelligt.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at jill ikke gør alt for sine dyr, har sagt at sådan som jeg har læst tråden er der tidspunkter hvor jeg er uenig. Kan være jeg ikke var uenig hvis jeg ikke havde læst det på fora, men fået historien og detaljerne i virkeligheden. Og ikke kun det der står her på siden.

Anne

#212
Så.

Line reagerer jo ud fra hvad hun læser i tråden og fordi hun selv har siddet med en meget syg ilder der ikke spiste.

Men selv om det måske ikke fremgår tydeligt for alle i tråden så sidder Jill ikke bare og ser til mens hends dyr dør. Hun vejer dyr og foder konstant, og i går sad jeg og snakkede med hende om hvordan hun havde siddet og skovlet ducksoup i dem med sine fingre, og vi diskuterede mulighederne for hvordan hun måske kunne give det fra zoolacsprøjten, som næsten var tom, eller en stor engangssprøjte der ikke ligner de små chucky ellers er bange for.

Når man er fortvivlet og ked af det får man ikke altid skrevet tingene på en rationel måde, og hvis Jill bare oplever sygdom og elendighed, så er det jo det vi får skildret herinde, vi kan jo ikke se alt der sker hjemme hos hende. Jeg kan sagtens forstå at folk bliver bekymrede hvis de tror der ikke bliver reageret, men jeg kan skrive under på at Jill ikke bare sidder og ser passivt til. Måske ordet tvangsfodring også er lidt en joker her, da Jill tydeligvist ser det som noget negativt og et overgreb, hvor man jo faktisk kan sige at det at give dem ducksoup med hænderne også kan gå under tfvangsfodring, da det jo også bare kan ses som at man aktivt får dem til at spise.

Misforståelser sker, men forhåbentligt er nogle af dem også blevet afklaret nu.

Cille

Citat fra: lille_jill Dato  7. Februar 2011, kl. 19:50
Du har vidst lyttet lidt for meget til de rygter der går om, at jeg mishandler mine dyr. Men du er da velkommen til at smide dyreværnet og dyrenes beskyttelse efter mig, nu du er igang.

OT... men jeg plejer nu at have hørt det meste...det her havde jeg så ikke hørt...eller jo ,men det var så ikke omkring dig :fnis:
Kan være vi skal have gang i rygte tråden igen :lol:

Sølvsten

Jeg er ikke i tvil om at Jill gør alt for Chucky. Jeg læste bare hendes indlæg som om at hun havde opgivet at "tvangsfodre" ham, men ser nu at hun har opgivet med sprøjte. Jill du har tidligere skrevet i en anden tråd at Chucky er glad for et vandfad. Har du prøvet at ligge hans foder, lid ad gangen, i og så se om han så vil spise det? så får han både lidt mad og vand på samme tid

FerretParadise

Hvis han ikke kan li den lille sprøjte, og du gerne vil give ham mad med en større sprøjte, en som han ikke kender, så køb en engangs sprøjte på apoteket på 20 ml.  ;)
Sådan nogen har jeg brugt de gange hvor jeg har måtte give mad med sprøjte.

Det er jo vigtigt at få gang i maven.
Vi kender det nok alle sammen fra os selv, at holder vi op med at spise, så til sidst, så føler vi ikke sult.
Det samme kan ske for dyr, så derfor er det meget vigtigt at få gang i deres maver, så de begynder at følte sult, og på den måde begynder at søge fodret selv.
Ann Hillerslev.

Stephanie

Da jeg havde en ilder som en helt sommer nægtede at spise (han havde ikke tynd afføring eller noget, men han ville ikke spise), der nægtede han også A/D, og var nærmest ved at kaste op hvis jeg gav ham det i sprøjten. Den eneste måde jeg kunne få ham til at spise var ved at give ham opblødt mad og gerne det tørfoder som jeg normalt giver som godbidder. Og så sad han hos mig mens jeg håndfodrede ham, på den måde kunne jeg tælle hvor meget han fik, og han fik samtidigt væske fra det opblødte foder. Du har nok sikkert for længst allerede prøvet denne løsning, men tænkte jeg alligevel ville foreslå det.

Har du prøvet at give Antepsin inden for at lægge en hinde i mavesækken inden maden kommer ned? Ved dog ikke om det er noget der hjælper med ECE (hvis det er det han har været så uheldig at få) Måske du kan overveje det sammen med Alison?

Dark Crystal Ferret

#217
Jeg havde det samme problem med Oliver i sin tid. Han hadet den sprøjte. Og uanset hvad jeg stillede op, så gik han helt kold, lige så snart han så jeg kom med den og tit kastede han også op lige så snart jeg havde fået noget ned i halsen på ham. Jeg var næsten græde færdig når jeg måtte tvinge ham til den når han også havde det så dårligt. Og derfor forstår jeg godt hvordan Jill reagerer her. Og når man har så meget sygdom og frygt for sine dyr, så er det svært at være fattet i alt hvad man skriver. Og der har altså også været mange vendinger og digninger af den her sag i løbet af denne tråd, som Jill hele tiden også har måttet tage stilling til. Så forstår det udmærket. Og jeg syndes også det er så flot af Jill at gå til dyrlæge så ofte som hun gør.

Jill, har Chucky nogle yndlings godbidder eller noget han rigtig godt kan lide?
Som de andre skriver, er det vigtig at få noget i maven på ham. Men uden sprøjte hvis du spørger mig. Hvis han har været tvunget til at spise noget medicin i den sprøjte som smagte grimt, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle give ham mad i en sprøjte igen. Det vil kun give ham dårlige minder om medicinen. Men du kan self prøve at skifte den ud med en anden slags som Ann siger. Men personligt så jeg tror ikke det havde hjulpet på Oliver, og jeg ville nok nærmer droppe sprøjter i en tid.
Oliver havde noget godbidder han var vild med. Dem håndfodrede jeg ham med i stedet for tørfoder. Jeg ved godt de ikke være nær så sunde som hans rigtige kost, men det handlede mere om at få noget i maven på ham, så han kunne holde den i gang, for mig. Hvis du kender et eller andet som Chucky er glad for normalt, så prøv nogle gange med det. I starten prøvede jeg en gang i timen at få nogle stykker i Oliver. Og de første dage var der ikke den store fremgang. Han ville ikke engang have dem. Men jeg blev ved, og kom også olie på nogle gange. Og en dag lykkes det, og jeg fik ham til at spise igen på den måde. sener begyndte jeg at snyde en normal tørkost pille ind imellem godbidderne, og så kom der skub i det hele igen. Men der er jo forskel på dyr, så det er jo svært at sige om du får den samme oplevelse her.
Tror det vigtigste lige nu bare er han får noget føde, og så pyt med hvor sundt det er. Hvis det er en kort periode, så ville jeg ikke gå i vejen for det, når bare mine dyr fik lidt i maverne. Jeg ved godt der er nogle der er meget uenige med mig i min måde at klare det her på.. Men for mig var det bare så vigtig at få noget mad i maven på min dreng, at jeg valgte sundhed fra i en periode for det.

Eliza

Jeg har jo også haft problemer med at Sne. Hun fik recovery og A/D hver anden time i starten hvor jeg måtte tvinge hende, da maven så var kommet igang efter en dag eller to så ville hun godt spise det hvis jeg kom det på min finger med sprøjten. Hun ville så kun efterfølgende spise daggamle kyllinger og det gjorde hun i meget lang tid, for lige meget hvad jeg ellers gav så nægtede hun bare at spise.

Jeg tror det er vigtigt at de får lov at spise det de har lyst til (alt efter hvad det er) så længe de vil og så stadig få tilbudt andet. Jeg lavede den fejl at jeg prøvede at skifte over til noget mere sundt med det resultat at jeg måtte starte forfra.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

#219
Jill, har du prøvet at fodre ham med en te-ske?

Det virkede med Julian da han havde fået fjernet den første hjørnetand, for der ville han heller ikke rigtig spise de første dage og han kan heller ikke lide at blive fodret med sprøjte, men med maden på en te-ske så gled der lidt ned alligevel. (han fik A/D og Doucksoup)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke selv kan regne ud at Chucky nok har fået det fra et af de andre dyr der var på det træf, han har jo ikke selv muteret en virus til sig selv.

Der er da ingen andre der har meldt sig fra en udstilling og alle har gladeligt meldt sig til den næste også, det jeg mener med at folk forsætter som de plejer. Jo jo folk er måske lidt mere opmærksomme men så er det også det.

Det var vist kun Mustela og mig der deltog på DIU som havde deltaget på træffet. At Chuckey muligvis har ECE er først kommet frem efter DIU. Hvis jeg havde vist at Chucky havde ECE havde jeg bestemt også taget mine forholdsregler. Dermed ikke sagt at jeg ikke ville ha deltaget i en udstilling for der er da mange der har deltaget i udstillinger som kan ha haft ilder med ECE. Fik du ikke en hvalp fra Sara som har haft sine dyr i karantæne p.g.a. ECE? Du har da også deltaget i udstillinger? så hvorfor er det værre at Mustela og jeg har deltaget i en udstilling? Jeg kan ikke helt forstå det.

Eliza

Altså jeg sagde fra START at Chucky nok havde ECE men der var der jo ingen der ville høre på mig, så at sige du intet vidste før efter DIU passer jo ikke helt.

Igen har jeg ikke sagt noget om, om det var slemt i deltog på DIU, jeg sagde at folk bare forsatte som ingenting. Jeg har også selv valgt at forsætte med udstillinger selvom jeg har et dyr fra sara, men havde jeg vidst det jeg ved i dag så havde jeg nok sat mine dyr i karantæne bare for en sikkerhedsskyld. Men igen så tror jeg ikke det er en virus der er luftbåren og ser risikoen for smitte mindre på udstillinger og så igen så er det ikke al sprit der tager det men det har jeg først lært for nylig.

Jeg tror der er rigtig mange af vores dyr der har været ramt eller udsat for smitten her i dk, at folk så ikke tænker det er ECE er jo kun trist især fordi det bliver afskrevet som en mulighed så hurtigt.

Igen hvorfor skulle man så blive hjemme fordi ens dyr måske er smittet, når alle andre tager deres dyr med, som man er lige så sikker på er smittede som ens egne? Tror da det er sådan Jill har tænkt nu hvor hendes dyr er offentligt dømt smittede..

Jeg ved ikke hvordan man skal forholde sig til det.. men folk er nødt til erkænde det er et eksisterende problem for at vi kan gøre noget ved det og snakke om hvad man bør gøre. Jeg bliver så provokeret i den anden tråd der også handler om et smitsomt virus, som der er af de personer der bliver ved med at sige det ikke var ECE, men nu går de meget op i lige den her sygdom.

Jeg synes det hele skal tages alvorligt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

Du må altså undskylde mig men for mig er det ikke nok at du siger at Chucky måske har ECE. Jeg ved ikke om du har en uddannelse der berettiger dig til at stille måske diagnoser men jeg stoler altså mere på en dyrlæge. Jeg synes nu  heller ikke jeg er fortsat som jeg plejer.

På DIU sprittede jeg mine hænder af hver gang jeg havde haft en ilder i  mine hænder uanset om det var en fremmed eller mine egne. Jeg forhindrede fremmede folk i at tage andres dyr op af løbegårde o.s.v. Jeg er ikke overhysterisk med mine egne dyr men jeg vil da nødigt  ha siddende på mig at jeg med vilje har smittet andre dyr.

Hvis mine dyr har haft ECE kan de ha smittet rigtigt mange dyr som så kan ha smitte endnu flere dyr. Jeg prøver ikke at nedgøre ECE men jeg kan ikke rigtig se hvordan vi kan undgå tilfælde uden at isolere os 100%.

Du skriver: Igen hvorfor skulle man så blive hjemme fordi ens dyr måske er smittet, når alle andre tager deres dyr med, som man er lige så sikker på er smittede som ens egne? Tror da det er sådan Jill har tænkt nu hvor hendes dyr er offentligt dømt smittede..

Jill blev jo netop hjemme, nok mest fordi de var så dårlige. Hvis man er sikker på at ens dyr er smittet eller at de dyr man skal være sammen med er smittet er der vel ingen tvivl om at man bliver hjemme??

Jeg erkender at ECE er et eksisterende problem hvem mere mangler du at få erkendelsen fra?




Eliza

Citat fra: Sølvsten Dato 14. Februar 2011, kl. 16:37
Jill blev jo netop hjemme, nok mest fordi de var så dårlige. Hvis man er sikker på at ens dyr er smittet eller at de dyr man skal være sammen med er smittet er der vel ingen tvivl om at man bliver hjemme??

Bliver du så hjemme næste gang nu hvor du ved fra en dyrlæge at Chucky nok er smittet med ECE? Nej vel.. For der er jo ingen der 100% kan sige deres dyr faktisk er smittede da vi ikke kan teste det..

Nu er det sjovt nok sådan at vores dyrlæger bare ikke kan vide ALT om alting, hvilket jo også viste sig her for ellers var det nok opdaget noget før i forløbet og jeg synes nu min måske diagnose er lige så god som en dyrlæges måske diagnose i den her sag. Om ikke andet så burde min måske diagnoser overvejes lidt bedre og undersøges nærmere inden det blev afskrevet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 14. Februar 2011, kl. 16:52
Citat fra: Sølvsten Dato 14. Februar 2011, kl. 16:37
Jill blev jo netop hjemme, nok mest fordi de var så dårlige. Hvis man er sikker på at ens dyr er smittet eller at de dyr man skal være sammen med er smittet er der vel ingen tvivl om at man bliver hjemme??

Bliver du så hjemme næste gang nu hvor du ved fra en dyrlæge at Chucky nok er smittet med ECE? Nej vel.. For der er jo ingen der 100% kan sige deres dyr faktisk er smittede da vi ikke kan teste det..

Nu er det sjovt nok sådan at vores dyrlæger bare ikke kan vide ALT om alting, hvilket jo også viste sig her for ellers var det nok opdaget noget før i forløbet og jeg synes nu min måske diagnose er lige så god som en dyrlæges måske diagnose i den her sag. Om ikke andet så burde min måske diagnoser overvejes lidt bedre og undersøges nærmere inden det blev afskrevet..

Nu spørger jeg vist for 100 gang......hvad er det du vil have os til?

Skal vi ALLE gå i karantæne? Skal vi ALLE isolere os fra ALLE?

Hvis du nu læser det folk har skrevet, så er der jo ingen der benægter at det "kan" være ECE. Men fordi du mener det er det, er det jo stadig ikke sikkert det er det.

Og hvordan vil du have vi skal undersøge tingene når man ikke kan teste for det i DK?

Jeg er virkelig forvirret med hvad fanden det er du vil have os til? Jeg tror alle har fattet hvad det går ud på, men vi kan jo ikke gøre en skid andet end at gå i karantæne. Men jeg vil ikke gå i karantæne over noget som jeg og min dyrlæge mener jeg ikke har