Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Shamua

Håber de bliver raske hurtigt, for i skal med til DIU! Krydser fingre!!

Vh. Marianne

FerretParadise

Jeg håber også de hurtigt bliver raske.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Citat fra: Shamua Dato 17. Januar 2011, kl. 22:34
Håber de bliver raske hurtigt, for i skal med til DIU! Krydser fingre!!

Jeg er 100% enig i den udtalelse! :)

Eliza

god bedring til dem begge.. håber antibiotikaen virker hurtigt..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

tak for håbene :)

Chucky har fået bedre mave nu, men der er sådan nogen små røde "dutter" i den. Nogen der ved hvad det betyder?

Charlotte

Jill >  Det her er på ingen måde et angreb men bare en tanke som du måske ikke har tænkt. Når chucky har så nemt ved at få dårlig mave, ville det så ikke være bedre for ham at blive hjemme? Ikke kun fra denne udstilling men fra alle udstillinger og træf i fremtiden. Du kan jo sagens tage afsted med amina og stadig få en hyggelig dag.   :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

^men han plejer nu ikke at få dårlig mave til træf.. Det er altså første gang det nogensinde er sket. Og hvor mange træf har han ikke lige været til? 20-25 stykker måske. Dertil +10 udstillinger. Han har også været på hjemmebesøg hos rigtigt mange mennesker, og da han var hvalp, var vi afsted ned til Erika 2-4 gange om ugen.
Han har altid fået dårlig mave ud af en blå luft. I starten var det fordi at han fik godbidder og det fandt jeg så ud af at han slet ikke kan tåle. Siden det er der bare dukket problemer op uden nogen årsag. Den ilder kan simpelthen nå at lave 7 forskellige slags bæer på 3 dage.
men jo, har tænkt tanken. Det bliver nu også svært at tage afsted til træf med Amina alene, for ofte er jeg jo afsted 3 dage af gangen og selvom han sover meget, så tror jeg nu alligevel at han ville opdage mit fravær til sidst.

Charlotte

Ja ok jeg kan godt se problemet. Det var også bare en tanke.
Men det er underligt at han har sådan en sart mave.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Jeg tænkte lige: det kan ikke være noget i hans hverdags foder som han ikke kan tåle der gør at han reagerer vel? Folk der har mælke allergi reagerer jo også med dårlig mave på alle mulige tider (jeg ved godt han ikke får mælk, det var bare en sammenligning).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

^Det har jeg også tænkt over. Men han får ikke engang dårlig mave af foderskift. Har skiftet foder en del gange efterhånden og det klarer han fint.
Men alle former for godbidder undtagen tørret kød er bandlyst, for det tåler han ikke.
Foder vil heller ikke forklare, hvordan han smittede Amina.

Det startede allerede da han var 10 uger.. tror bare at jeg må acceptere at det er sådan. Men det er da utroligt at han lever endnu, for jeg har da planlagt hans begravelsestale/tråd mange gange efterhånden.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Charlotte Dato 18. Januar 2011, kl. 18:46
Jeg tænkte lige: det kan ikke være noget i hans hverdags foder som han ikke kan tåle der gør at han reagerer vel? Folk der har mælke allergi reagerer jo også med dårlig mave på alle mulige tider (jeg ved godt han ikke får mælk, det var bare en sammenligning).

Hmm jeg havde meget slem mælkealergi da jeg var lille og der reagerede jeg ved at få slem mavepine og ved at at slå ud med røde knopper i armhulen,halsen og nogle gange ansigtet.. Men jeg har aldrig lidt at som sårn lejlighedsvis dårlig mave..

Shamua

Citat fra: Charlotte Dato 18. Januar 2011, kl. 18:46
Jeg tænkte lige: det kan ikke være noget i hans hverdags foder som han ikke kan tåle der gør at han reagerer vel? Folk der har mælke allergi reagerer jo også med dårlig mave på alle mulige tider (jeg ved godt han ikke får mælk, det var bare en sammenligning).

Mikka har også haft røde pletter i en flydende orange bæ.. Det var dengang han fik BARF. Jeg er så senere blevet overbevist om at hans mave ikk har særlig godt af råt kød og knogler. Måske har chucky det også sådan, bare et gæt  :S

Vh. Marianne

Charlotte

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. Januar 2011, kl. 18:59
Citat fra: Charlotte Dato 18. Januar 2011, kl. 18:46
Jeg tænkte lige: det kan ikke være noget i hans hverdags foder som han ikke kan tåle der gør at han reagerer vel? Folk der har mælke allergi reagerer jo også med dårlig mave på alle mulige tider (jeg ved godt han ikke får mælk, det var bare en sammenligning).

Hmm jeg havde meget slem mælkealergi da jeg var lille og der reagerede jeg ved at få slem mavepine og ved at at slå ud med røde knopper i armhulen,halsen og nogle gange ansigtet.. Men jeg har aldrig lidt at som sårn lejlighedsvis dårlig mave..

Min far har for få år siden fundet ud af at han har fået mælke allergi og det viste sig netop som diarré på alle mulige underlige tidspunkter. Det var derfor jeg tænkte at han kunne være allergisk overfor et eller andet i foderet.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Charlotte Dato 18. Januar 2011, kl. 19:04
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. Januar 2011, kl. 18:59
Citat fra: Charlotte Dato 18. Januar 2011, kl. 18:46
Jeg tænkte lige: det kan ikke være noget i hans hverdags foder som han ikke kan tåle der gør at han reagerer vel? Folk der har mælke allergi reagerer jo også med dårlig mave på alle mulige tider (jeg ved godt han ikke får mælk, det var bare en sammenligning).

Hmm jeg havde meget slem mælkealergi da jeg var lille og der reagerede jeg ved at få slem mavepine og ved at at slå ud med røde knopper i armhulen,halsen og nogle gange ansigtet.. Men jeg har aldrig lidt at som sårn lejlighedsvis dårlig mave..

Min far har for få år siden fundet ud af at han har fået mælke allergi og det viste sig netop som diarré på alle mulige underlige tidspunkter. Det var derfor jeg tænkte at han kunne være allergisk overfor et eller andet i foderet.

Okay, det ka være det kan vise sig på forskellige måder.. Men jeg havde det fra frødsel, Så gik jeg til Biopat og fik behandling for det.. omkring 6-7 års alderen blev det så langt bedre.. og nu kan jeg sagtens spise det hvis jeg vel at mærke tænker mig om og ikek spiser alt for meget med mælk i på en gang.. Det samme med hvede..

lille_jill

Er lidt pylret, det ved jeg godt. Men har ikke set chucky drikke eller spise idag. De tog begge lidt vand efter at være blevet groft trangsmedicineret af mig her til aften. Men jeg ser jo heller ikke alr.
har vejet foderet af og sat streg på vandflasken. Er det for tidligt at sige kl. 6 imorgen, om de spiser og drikker normalt?

pylder, pylder, jeg ved det...