Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Charlotte

#45
Det er bedre at være pylret end at risikere at ende med et dødt dyr.
Har du ikke et eller andet han ikke kan stå for som du kan give ham nu? Efa-olie eller noget foder f.eks det dåsemad man giver ny-opererede dyr? Hvis han ikke har spist idag, så kan det sætte gang i maven så han bliver sulten og spiser.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Han har fået lidt efa, men tør slet ikke begynde at give ham noget ud over tørkosten.
må se imorgen. Der kommer også svar på prøverne

Lenac

Jeg synes også det er bedre at være pyldret end pludselig stå og ikke have andre muligheder end at aflive sit elskede kæledyr fordi man ikke tog det i opløbet.

Jeg havde min pige til dyrlæge med få dages mellemrum fordi hun hostede noget så forfærdeligt, men dyrlængen siger der ikke er noget med hende (jeg pyldrer også når det kommer til mine)

men jeg håber virkelig dine to totter snart får det bedre.
xoxo Malene <3

lille_jill

Der er blevet spist 14 gram foder og drukket under 1 cm vand fra flasken.
er det meget eller lidt for 2 dyr over 8 timer?
selv er jeg ikke vildt imponeret. Eller er det for tidligt at sige noget?

Starshineferrets

Det låter inte som speciellt mycket nej. Har du koll på om de är dehydrerade genom att nypa dem i nacken? Du kan även prova att tvångsmata dem med spruta. Att de får i sig både vätska och mat är oerhört viktigt, men det vet du ju redan ;)

lille_jill

Tak sara.. Er i skole, så kan ikke tjekke dem før i eftermiddag.
har snakket med alison og prøverne viste ikke noget.
skulle bare holde øje med dem og hvis det gik helt galt, så skulle jeg komme tilbage.

Eliza

Jeg kan anbefale at fodre evt tvangsfodre med hills a/d eller recovery hvis de stopper med at spise. Det hjælper til at få maven igang og det er ikke så hårdt for maven når nu den ikke har det så godt. Jeg har selv været nødt til det med min ene pige nogle gange og der blander jeg lidt vand i for at sikre hun også får nok væske.

Hvis de kan spise ca 10ml er det ret godt men det er nok godt at starte med mindre især hvis du tvangsfodre.

mener jeg har hørt at de skal op omkring min 40g tørfoder måske lidt mindre til en pige..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Tror også at jeg vil få købt noget a/d inden weekenden..

Nå, men jeg kommer iværtfald ikke på DIU, for det frarådede Alison. Fik at vide, at jeg skulle holde øje med at de spiser og drikker nogenlunde og hvis det gik helt galt, så måtte jeg komme tilbage igen. Over 24 timer har de tilsammen spist 46 gram tørfoder og Alison sagde, at de skulle have omkring 50 gram dagligt hver. Der er blevet drukket ca. 1-1,5 dl væske på den tid også. De virker nogenlunde friske (eller så frisk Chucky nu kan være).

Er lidt pessimistisk idag, så gider ikke at sige at det går hverken frem eller tilbage. Må bare tage det som det kommer...

Line

Den gang Zamira var så skide syg og ikke spiste, der fik hun 4ml hver 2.-3. time i starten. Trappede ned til 4-5ml hver 4. time og lidt senere til at fodre 3 gange om dagen. Holdt pause mellem 00 og 08 for at hun også kunne nå at blive lidt sulten.

Det lyder helt bestemt ikke af meget at spise. Håber de får det bedre snart!

Charlotte

Pyt med udstillingen. Det vigtigste er at de bliver raske. Krydser fingre for dem igen.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

ninaliv


Sølvsten

Det er ærgeligt for dig Jill, men det vigtigste er at de bliver raske. God bedring til dem

lussingen

Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Eliza

Hvor er jeg ked af at høre de ikke har fået det meget bedre  :( Rigtig surt det også lige er op til en udstilling for man glæder sig jo altid rigtig meget.

Tænker bare det er lidt vigtig du har tjek på at det ikke kun er en af dem der spiser mad og den anden så slet ikke spiser. Ved godt det er mega svært at holde styr på men det er jo ret vigtigt de begge spiser i hvert fald bare lidt.

Har de tabt sig og hvordan ser deres pølser ud i dag?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis