Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

lille_jill

Tak allesammen :)

Har ikke lige haft overskud til at svare, også fordi at jeg ikke har kunnet sige helt sikkert hvordan det gik..  Det kan jeg faktisk stadigt ikke.
Det gode: Amina er rask og har krudt i røven :)
Det dårlige: Chucky opfører sig lidt underligt. Altså, han sover jo altid meget, men idag har jeg trukket ham ud af alle hans huler op til flere gange og hver gang går han tilbage igen med det samme. Han har måske lige snuppet en jagt efter Amina på 5 minutter, men der havde hun også drillet ham virkeligt meget, mens han prøvede at sove. Han plejer altid (som i 90% af gangene) at gå over til madskålen, når jeg har fået ham vækket. Nu har jeg ikke set ham spise i flere dage, men han taber sig ikke og det kan jeg ikke få til at hænge sammen! Jeg vejer maden hver dag og der forsvinder ca. 45 gram og dem går jeg ud fra at Amina fortærer siden at hun kan have så meget krudt i røven, hvor Chucky bare sover. Har også lige opdaget, at han er dehydreret, så nu får han væske af en engangssprøjte (af gummi, så det er han helt høj over). Han har lagt en ordentlig bæ idag (vi snakker på størrelse med en killings) havde ellers på fornemmelsen at han havde forstoppelse..
Min mor glemte desværre at købe A/D hos Alison idag. Kan jeg få det i en dyrehandler eller andetsteds på en lørdag?

Er et sandt nervevrag efterhånden.. men ved ikke om jeg bare overreagerer?

Anne

Det er ikke til at sige Jill, for du kender jo dine dyr bedst. Men det er klart du bekymrer dig, du elsker jo de kræ.

Charlotte

Sikke noget skidt. Hvis du ikke kan få fat i a/d andre steder, så har jeg 2 dåser du godt må få. Du skal bare komme til amager og hente det. Jeg kommer gerne ned til busstoppestedet med det så du hurtigt kan komme hjem til ham igen. Du siger bare til.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

update: der er blevet spist 25 gram tørfoder ialt idag. Amina har også spist tørret kød og så har jeg fået et æg og lidt vand i Chucky. Det var der jeg opdagede den blå tunge.

Charlotte: hvor er det bare sødt af dig :) Hvor på Amager bor du? Er jo helt ude i Hareskoven, men vil gerne tage imod dit tilbud, hvis jeg ikke kan få fat i noget i Lyngby.

Dark Crystal Ferret

Det er virkelig synd for dig det her Jill. Og håber ved gud snart Chucky bliver frisk igen.
Desværre minder det ret meget om Oliver hele vejen med Chucky sygdoms historie - hvad vi jo også har snakket om flere gange.
Men håber virkelig at Chucky klare den bedre - det er ikke en opfordring men et krav :fnis:
Og når jeg tænker over det du skriver så syndes jeg du gør det rigtige, med at sørge for vand.
Når jeg gav Oliver mad gav jeg ham det med sprøjte også. Og han fik flydende mad over længere perioder, når det stod slemt til. Og det var A/d jeg gav. Bare at jeg gjorde den lidt tyndere med kogt vand jeg blandende i - så det kunne komme ind i sprøjten.
Du skriver også han ikke taber sig. Men tager heller ikke på.
Jeg har gjort det med Tjalfe ( efter at have lært en del fra det med Oliver) at når jeg skulle fodre ham. Også selvom han selv spiste. Så vejer jeg ham altid før og efter måltiderne. Så jeg kan se hvor meget der er kommet ind. At der et kommet en mega kladt ud af Chucky i dag, kan jo betyde at der er kommet gang i maven igen. Der kan havde været forstoppelse jo, men maven prøver jo at ordne det ( selvom det jo kan kræve hjælp i visse tilfælde) Og hvis han kommer med en så stor kladt og der ikke har været rigtig afføring i nogle dage, hvor han samtidig har spist, så kan det jo være maven er ved at prøve at arbejde sig op igen. Så bare hold øje med om der kommer mere og farve og det, og det ikke er et engangs tilfælde.
Og nej syndes ikke du overreagerer mere end hvad jeg tror er helt normalt her. Ville selv panikke totalt over det.
Men håber du klare den jill. Og jeg er her hvis du får brug for en snak ik :)

lille_jill

Tusind tak, Maria :) Orker ikke lige de store kommentarer, men er glad for at du tænker på os

AlisVolatPropiis

Mon ikke han spiser? Hvis der kommer noget ud? :/ puha hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne. Jeg håber snart han bliver rask igen - mange tanker

Stephanie

Jeg har tidligere i købt A/D i en dyrehandel på Falkoner Alle i Frederiksberg. Så man kan åbenbart godt købe det i dyrehandlere. Prøv at ringe rundt inden, så spilder du ikke en masse tid med at gå forgæves til dyrehandlere.

Jeg ønsker rigtig god bedring til Chucky, og håber at han snart er frisk og frejdig

Charlotte

Citat fra: lille_jill Dato 21. Januar 2011, kl. 22:16
update: der er blevet spist 25 gram tørfoder ialt idag. Amina har også spist tørret kød og så har jeg fået et æg og lidt vand i Chucky. Det var der jeg opdagede den blå tunge.

Charlotte: hvor er det bare sødt af dig :) Hvor på Amager bor du? Er jo helt ude i Hareskoven, men vil gerne tage imod dit tilbud, hvis jeg ikke kan få fat i noget i Lyngby.

Sender dig lige en privat besked.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 22. Januar 2011, kl. 00:48
Mon ikke han spiser? Hvis der kommer noget ud? :/ puha hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne. Jeg håber snart han bliver rask igen - mange tanker

Har har på fornemmelsen, at det er den første bæ han havde lavet længe, og at den derfor var så stor. Det æg han spiste igår er iværtfald kommet ud: som en stor klat gul-grøn fyldende masse. Så tvivler lidt på at han overhovedet har optaget noget af nærringen i det.

lille_jill

Har rendt rundt og vandet Chucky med sprøjte og fået lidt vådfoder i ham. Jeg har ikke set ham lave hverken det ene eller det andet siden han lavede den gule ægge-bæ der i nat/hen på morgenen. Tvivler ret meget på, at der overhovedet kommer noget af værdi ind i hans system.
Amina har fået raskheds-trip og spiser nærmest for 2 i tørkost + godbidder + olie + vådfoder. Men okay, tror heller ikke rigtigt at hun fik noget igår.

FUCK den her lorte-weekend, nu må det fandme snart blive mandag !
Jeg vil have en min lille mand rask igen og jeg vil sgu også vide hvad han fejler. :(

lille_jill

Tror sgu at der er sket et eller andet mirakel med ham Chucky i nat :)

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: lille_jill Dato 23. Januar 2011, kl. 12:59
Tror sgu at der er sket et eller andet mirakel med ham Chucky i nat :)

har han fået det bedre

lille_jill

^ Ja, han virker rask :) har lige været i tørkosten for første gang i 4-5 dage og lavet 1-2 perfekte bæer :) Men tror nu alligevel lige at jeg ringer til Alison imorgen.

Stephanie

Citat fra: lille_jill Dato 23. Januar 2011, kl. 13:23
^ Ja, han virker rask :) har lige været i tørkosten for første gang i 4-5 dage og lavet 1-2 perfekte bæer :) Men tror nu alligevel lige at jeg ringer til Alison imorgen.

Det der var simpelthen weekendens bedste nyhed :)

Hver gang der har været indlæg i denne tråd har jeg håbet at det var gode nyheder fra dig. Og omsider kom de

Det er også langt tid at du har gået og skulle være møgurolig for chucky