Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Mustela

Det ses jo nemlig lige præcis at folk ofte skriver herinde hvis deres dyr har dårlig mave eller andet. Men du har i flere tråde skrevet at folk ikke vil indrømme de har ECE, eller at de går og holder det hemmeligt. Så du har da i flere sammenhænge faktisk skrevet at folk hemmeligholder det?!? Det virker da på mig som om du mener at de folk der havde dårlige maver i sommers, som deltog på det træf, var velvidende om de medbragte ECE. Og det er jo noget forbandet fis og skrive. Hvis mine dyr fx. har ECE så er jeg IKKE klar over det, men vil da gøre mig nogle overvejelser efter Chuckys tilfælde. Men når han er den eneste der er ramt, og åbenbart er den eneste der er svag nok til at være modtagelig, så kan det sgu ikke være så aggressivt. -men stadig med forbehold, da det jo har vist sig at være dødeligt for nogle. Ligesom Influenza også kan være dødeligt, og der er faktisk rigtig mange der dør.
Hvad Chucky fejler er svært at sige, og ECE kan ikke udelukkes. Men der findes så sindsygt mange bakterier(som for den sags skyld kan være resistente overfor mange antibiotikaer) og vira. Og mon ikke de kan angribe vores kære ildere, ligesom de kan angribe mennesker og andre dyr og forårsage diarre? Der findes jo mange, som vi ingengang har kendskab til endnu.
Jeg syns ikke folk kommer med undskyldninger, men der imod argumenter for hvorfor det kan være andre ting, ud over ECE. Der findes nok rigtig mange sygdomme både hos mennesker og ildere, som vi ikke har kendskab til endnu, og alt kan ikke bare besvares med ECE.

Immunforsvaret er ikke altid til at forstå, og der ligger ikke en forklaring bag alt. Men nogle danne immunitet efter fx smitte, andre danner immunitet uden at vise symptomer. Mutationer kan også være svaret på hvorfor man gentagne gange kan smittes og hvorfor det bliver ved med at fluorere(staves?).
Måske har alle dyr i Dk været inficeret med ECE, med eller uden symptomer. Men hvorfor så lige Chucky? Han er nok den ilder jeg har kendskab til, som deltager på flest træf. Amina -ingen forklaring, men de går under samme tag, spiser samme foder, drikker samme vand.... Kunne det være en faktor derfra der spiller ind? Altså at det måske stammer fra deres hjem, påvirkninger osv. som er skyld i dette? (Nej, Jill...... det er ikke din skyld)

Fordi enkelte personer udtaler sig omkring Sara's senge, virus osv, er da ikke ens betydende med at du skal skære alle over en kam. 2 personer -ud af...... Ja hvor mange ilderidioter er vi?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

1. Det er jo TYDELIGVIS ikek rigtigt at der bliver set ned på sara. At folk forholder sig kritisk og stiller kritiske spørgsmål f.eks. angående sengetøjet betyder da ikke at de ikke respekterer hende. Tvært imod så er det da tydeligt at sara er højt respekteret herinde og at alle tager hatten af for at hun har sat sine dyr i karantæne. Så det synes jeg lidt er noget underligt noget at sige.

2. Folk erkender da at der KAN være tale om ECE og tager det alvorligt, ellers ville folk jo ikke spørge ind til saras sengetøj f.eks, det er da fordi man tager det seriøst er det ikke?? Og derudover så har Jill jo sat sine dyr i karantæne, hvad er der egentlig mere at forlange? Hvem skal mere sætte sine dyr i karantæne? os alle??

3.  Bare fordi folk debbaterer og kommer med overvejelser i stedet for at sige "helt sikkert ece" betyder det da ikke at de ikke vil erkende at ece findes

lille_jill

For at være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal sætte mine dyr (og mig selv) i karantæne. Eftersom at flere på det træf var til udstilling 14 dage senere, så har snart 80% af ilderverdenen været i kontakt med smitten allerede nu. Eftersom at flere havde maveproblemer i sommers, så er smitten i teorien alle steder.
At jeg så dropper træf, udstillinger og avl det næste år (eller mere) er nok mere fordi, at jeg ikke gider at det samme skal ske for mine dyr igen. Tvivler stærkt på, at mine dyrs udeblivelse kan mindste smitten det mindste. Men hvor mange vil ikke lige fare i hovedet på mig eller kontakte evt. udstillinger, hvis jeg nu skulle finde på at tilmelde mig? Så hellere blive hjemme.
Desuden er der jo tilmelding til udstilling imorgen og mon ikke alle tilmelder sig, selvom de måske har hørt om det her? Tja.. så er vi jo lige vidt igen.

Desuden har jeg snakket med Lisa (pick pocket) fra Finland og hun siger, at ECE er alle vegne deroppe og at alle dyr snart har været i kontakt med det på en eller anden måde. Det virker nu som om, at deres dyr bliver mere hårdføre hvis de kommer i kontakt med virusset i en tidlig alder.
og hvis en god del af deres ildere deroppe har sygdommen, så er den vel også i DK nu?

Anne

det har du sikkert ret i. At det er alle vegne og at det kun er svagelige dyr der reagerer på det. Det er jo svage dyr eller dyr der ikke har været i kontakt med andre ret meget der er blevet syge.

NemoToft


lille_jill

Citat fra: NemoToft Dato  4. Februar 2011, kl. 23:13
Hvordan går det med Chucky ?  <3

Han er sur på mig, men han leger da lidt med Amina, når han ikke har travlt med at være et nervevrag over hvornår den næste sprøjte kommer..
Men maven er helt i smadder. Vidst lige så slem som før han begyndte på alt det medicin.
Ingen af dem spiser noget synderligt tørkost. Den mus som Amina fik har endda fået lov at ligge uspist - og Amina er altså den største grovæder i kød normalt.
Så op og ned kan man vel sige.

... har lige vejet deres tørkost og de har spist 4 gram på 25 timer. Det er det laveste i den tid jeg har vejet foder af. Kan ikke engang skyde skylden på, at de har spist recovery, for de fik kun en lille klat til deling her til aften og heller ikke nogen synderlige godbidder, fordi at jeg vi prøve at få Chucky til at gå tilbage til tørkosten.
Tror bare at det er Neverending Story det her..

FerretParadise

Åh for helvede Jill, hvor er jeg ked af at høre, at det ikke går bedre med dem.
Det må virkelig være hårdt for dig, jeg ved at du kæmper for dine dyr, alt det du kan, og jeg håber sådan, at det vil lykkedes dig, at få dem på højkant.
Sender dig alle mulige postive tanker, og krydsede fingre for at de klarer den.

:knus:
Ann Hillerslev.

NemoToft

Åh. Det er en forfærdelig omgang. Jeg har selv prøvet at skulle tvangsfodre ilder over en længere periode og det er bare ikke sjovt. Som du selv siger, bliver ilderen ikke særlig social af det. Den gider dælme ikke være sammen med hende med foder sprøjten. Det gør en så ked af det. Jeg husker stadig smerten. Men jeg syntes også at det blev nemmere og nemmere at fodre for hver dag der gik. For nu var vores dag jo bare blevet sårn...Har Alison foreslået at åbne ham og tage prøver af tarmene?
Fortsat god bedring med ham. Vi krydser fingre for jer..

lille_jill

^Ja, det er ikke spor sjovt. Recovery spiser han nu selv, men kun når han kan sidde på skødet. Det er værre med den ækle medicin, der smager virkeligt grimt. Har smagt på den ved et uheld, adr!
Alison vil ikke åbne ham med mindre at det ikke er andre udveje. Desuden er der jo nok ikke noget i ham som ikke er i Amina.

Line

#174
Du bliver seriøst nødt til at få noget mad i de maver. Recovery i en sprøjte til at få gang i det. Det går ikke at du lader dem "vælge selv" når det kører på den måde der.

EDIT :: har du prøvet opblødt tørkost?

NemoToft

Hvilken medicin får han? Nej, det er også rigtigt at de begge fejler det samme. Åh, de bette pus  :X

lille_jill

Citat fra: Line Dato  4. Februar 2011, kl. 23:50
Du bliver seriøst nødt til at få noget mad i de maver. Recovery i en sprøjte til at få gang i det. Det går ikke at du lader dem "vælge selv" når det kører på den måde der.

Det er jo også kun 1 dag. Tænkte at de sgu snart lige måtte oppe sig og begynde at spise selv. Chucky virker enormt forvendt på at få foder serveret og Amina nasser godbidder døgnet rundt.
Det er altså ikke fordi at jeg går rundt og sulter mine dyr.

Citat fra: NemoToft Dato  4. Februar 2011, kl. 23:51
Hvilken medicin får han? Nej, det er også rigtigt at de begge fejler det samme. Åh, de bette pus  :X

Alt muligt halløj for maven. Er lige for doven til at finde navnene, men det står i tråden et sted :)

Line

tror heller ikke du sulter dine dyr. Lyder bare som om de ikke spiser noget som helst. Og i hvert fald ikke særlig meget. - Og nu har jeg jo tilfældigvis været igennem trumlen med en mega syg ilder. Og det er ikke sjovt -overhovedet. Man er mega bekymret, og laver nærmest ikke andet end at se på sit kære kræ om det nu stadig trækker vejret.
- Jeg kan bare sige at dengang Zamira var så skide syg og intet spiste der fodrede jeg hende med sprøjte flere gange om dagen. Det var faktisk først da hun begyndte at vise interesse for foderet at jeg gik ned på 3 gange om dagen.
Og det er jo ekstra vigtigt når han får al det medicin at han har noget i maven til at tage det. Nu ved jeg ikke hvad han får, men kan nu godt forestille mig at så meget medicin kan give mavesår hvis han ikke har noget i maven og i det hele taget i systemet.
- Selv dengang Yéyé ikke spiste (pga operation) fik hun ekstra smertestillende og så fik jeg ellers besked på at fodre hende med nogle timers mellemrum sådan at hun ikke gik i stå.

Amazing Ferret

Har du prøvet med ducksoup?

Da Lina havde en virus i 2009 nægtede hun at spise noget som helst. Ikke engang godbidder ville hun have. Jeg tvangsfodrede hende hver 3 time med ducksoup. Efter nogle dage begyndte hun selv at spise af det. Men hun ville ikke røre tørkost i ca 5 uger. Det var hårdt, men nødvendigt

Cille

Nu påpeger jeg det igen...det er meget vigtigt at i de tilfælde at folk tager styringen over fodret, og holder det så stabil som muligt... og skal det tvinges i dem, ja så må det bare være sådan.
Og med stabil er det skåne/ens foder i lang periode og undgå hvad der hedder godbidder osv.....( hvis man giver meget af det,så vil de jo ikke spise det almindelige foder.... og hvis man ikke holder igen, og for give dem noget de gider uden tvang ...så skal de jo også nedskrives/vejes med)