Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

zoo-lac og opkast

Startet af lille_jill, 2. Februar 2009, kl. 22:28

lille_jill

Mokken er blevet syg. Fredags kastede han op, lørdag fik han lidt tynd mave og nu er det ret slemt med afførringen. Han fik zoo-lac tidligere idag og så her igen lige før. Imens fik han kvalme og har muligvis også kastet en meget lille smule op..

Skal jeg give ham zoo-lac igen eller vente de der 8 timer?

Ved godt at jeg har reageret sent på problemet, men han har meget ofte problemer med tynd mave, så troede bare at han havde fået for meget kattemalt.. Jeg tager ham til dyrlægen onsdag formiddag uanset hvordan han har det på det tidspunkt.

Nu kom der lige en hvid klat sprøjtende ud af munden på ham. Kan det være zoo-lacen?

NemoToft

Hej. Det lyder da rigtig trist. Du kan roligt give ham zoolac igen. Det kan ikke overdoseres. Jeg syntes ikke zoolac er hvid, når det kommer ovenud. Mere lidt lys brun/gult.
Kan du tage hans temperatur? Hvis han har feber, så vil jeg nok tage til dyrlægen tirsdag. Normal temperaturen er 38-39.5 Hvis han har feber, så sørg for rigelige mængder vand. Feber kan simpelthen gøre dem så dårlige, på ganske kort tid. Plus at diarre og opkast også tapper ham for vand. Hvordan er humøret hos ham?
Knus Dolly.

lille_jill

Tak for svaret...

Ok.. han får igen.. Lige nu sover han dog. Hvordan skal jeg tage temperaturen?
Humøret har været helt normalt.. Det er dog ikke så godt nu. Jeg holder ham i buret her til aften, fordi at så har jeg den bedste opsyn med ham. Når jeg åbner og kigger til ham virker han bare ikke normal. Får ingen kys eller opmærksomhed.
Går ud og koger nogen kyllingehjerter og bikser noget ducksoup sammen. Så bliver han vejet også..
Jeg er desværre bare virkeligt optaget imorgen, men har fået en anden til at komme og tage ham til dyrlægen hvis det er.
Er bare helt ude af den :(

tzari

Brug et alm termometer med lidt glidecreme eller lign. Sørg for at få en masse revolyt i ham så han ikke dehydrere og se om han ikke kan holde lidt af zoolacen i sig
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Har ikke et termometer  :-$

Har lavet suppe til ham. Han ville kun spise det, hvis jeg håndmadede ham. Ringer til dyrlægen imorgen tidlig. Der kommer en anden og tager ham derhen, da jeg ikke har mulighed for det.

Ellers virker han lidt friskere. Men han har tabt 100 gram (over weekenden tror jeg). 1053 vejer han nu :(

lille_jill

Har fået en tid hos Alison kl. 12:15. Har sovet 3 timer i nat, så der er blevet holdt godt øje med ham.
Han spiste frivilligt lidt suppe for 1 time siden.
.... håber at det bare er en virus.

Julie

stakkels chuck, håber ikke det er noget alvorligt. krydser fingre for ham

Amazing Ferret

Krydser fingre for at det kun er en virus

Namilla

Hvordan gik det hos dyrlægen? Håber han har det bedre...

lille_jill

tak :)

Er først kommet hjem nu.. Skulle noget bagefter..

Det gik ikke så godt som jeg havde håbet.. I venteværelset kilede han sig helt fast til mig og han var bare ikke som han plejede. Ville slet ikke snakke med de andre mennesker eller dyr.
Alison konstaterede ret hurtigt at han var dehydreret, men alle de andre symptomer passede slet ikke sammen. Han havde ikke feber, så det er ikke noget influenza. Muligvis har han spist noget som han ikke måtte, men den ene gang i fredags hvor han kastede voldsomt op kom der ikke noget underligt med, kun foder. Hvis han har spist noget og det sidder fast, så er det ikke i tarmene, for der kunne ikke mærkes noget. Der var dog noget som lød underligt i maven, men det kunne ikke lige forklares. Desuden så undrede hun sig over, hvorfor der så ikke var kommet underlig afføring (den har været normal, bare tynd).
Jeg havde skrevet en seddel med alle symptomer, det var jeg glad for, for var bange for at glemme noget.
Havde godt nok håbet på et svar, men nu kan det både være uskyldig tarmbetændelse eller noget der sidder fast i maven. Hun ville heller ikke udelukke kræft :(

Han er blevet indlagt deroppe så han kunne få væske, antibiotika og noget mod kvalmen. De ville også se, om de kunne få noget mad i ham.
Det var hårdt at efterlade ham, for når han skulle undersøges blev han ved med at kravle op og hægte sig fast på mig..

Tager hjem til min mor om lidt. Hun bor tættere på Alison end jeg. Kan heller ikke holde ud at være her, der er alt for tomt og underligt.  :(

Namilla

Ej det er jeg ked af at høre... det er bare så væmmeligt, når dyrlægen ikke kan forklare hvad der er galt...(man regner jo med, at de ved alt)...
Jeg håber virkelig at det bare er noget forbipasserende, så han snart bliver rask igen... krydsede fingre og poter herfra...

Julie

årh nej dog. stakkels chuck og stakkels dig. der er ikke noget at sige til at du er så urolig - hvem ville ikke være det i sådan en situation? jeg håber ikke det er noget alvorligt.

NemoToft

nej, Hvor mega trist.  :(. Jeg krydser fingre for, at det ikke er noget slemt. Godt du kom afsted med ham idag. God bedring til ham.

lille_jill

Mange tak :)

Snakkede med dem i eftermiddags og der havde de fået proppet noget foder i ham :)

Namilla

Det lyder sørme godt, at han kan spise lidt igen... hvis bare han holder op med at kaste op, så skal han nok hurtigt blive frisk igen...