Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvorfor er jeg så uheldig???

Startet af Emmadyhr, 12. Februar 2009, kl. 22:32

Soelberg`s SUN ferret



hvordan går det så idag med de syge dyr  :tvang:

Emmadyhr

Det går også meget fint i dag.Men jeg er lidt ked af at Oliver bare sover så meget som han gør.Han var oppe og lege i max en halv time i går og i dag da han kom ud af buret gik han dirakte over i en kurv i stuen og sov vidre.Han vil ikke spise og er bre underlig pasiv til det hele.Fiona er frisk nok.
Felina er ikke syg på den måde..Hun spiser bare ikke!Hendes tand er blevet gul nu og man kan se narven meget tydeligt,så jeg tror den tand bliver trukket ud.

Emmadyhr

Jeg har lige gjort en grim opdagelse..Jeg mærkede på Fionas mave lige før.Der er et eller andet inde i hende ved livmordren.De føles underligt og meget hårdt.Hun vil ikke lade mig røre ved det.Hun piver og prøver at komme fri(nok fordi det gør ondt) Men hun er som sagt meget rød og lidt blå ude i siden..Jeg er godt nok meget urolig lige nu.Tænker på om det er livmorderen man kan mærke?? Den var virkelig stor og aflang at røre ved.Nogen der har nogen ider til hvad der kan være der inde?

Winther Ilderen

Blå farve er ikke godt, du skal bare afsted, det kan ikke gå hurtig nok

Amazing Ferret

Hvis den sidder i venstre side så vil jeg tro at det kan være milten. Mange ildere har lidt forstørret milt uden at det gør noget. Det kan skyldes mange ting. Hvis hun ikke virker dødsyg, så synes jeg du skal slappe af og så ringe til dyrlægen i morgen

Livmoderen burde man ikke kunne mærke med mindre hun selvfølgelig er hævet

Emmadyhr

Ok.. :) Men jeg har en tid i morgen og den kommer jeg til.Så må vi se hvad dyrlægen siger til hende..

Amazing Ferret


tzari

blå ,rød og hævet lyder altså rimelig kritisk og infektion dræber på timer ikke dage  :omg:  :nej: især når hun er så øm  :nej:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Malene

Jeg synes bestemt ikke det lyder godt. Jeg ville tage afsted med hende med det samme.
Håber hun får det bedre :(
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Emmadyhr

Hun har hele tiden være rød og blålig i kanten..Jeg har ringet til en dyrlæge og hun siger vi bare skal komme i morgen som aftalt..

Emmadyhr

Så har jeg været til dyrlæge med mine små pus..Fiona er hævet og udspilet hun var også øm og dyrlægen undersøgt hende meget grundigt.Hun endte med at give Fiona en pencelin (staves?) som hun skal på to gange om dagen i 8 dage, og ellers skal jeg komme med hende og så må de tage den ud en gang for alle.
Oliver var jo klart den jeg havde håbet hun kunne høre noget på ,så jeg kunne få det der billede af hans lunger.Men han lød helt normal der nede og hverken hostede eller peb da hun hørte på ham.Han kom også på en pencelin kur også i 8 dage.Hvis ikke det hjælper får jeg taget et billede.Jeg kan så sige han er glad lige nu og leger og hopper rundt på stive ben og båtter..
Felina blev undersøgt og i starten sagde dyrlægen at den tand bare skulle ud lige nu!!Men da de prøvede at stikke hende i hullet så var der ingen ting der tydes på den gjorde ondt.
Så hun kom hjem igen unden behandling.

Jeg håber at det hjælper med den pencelin kur til Fiona ,for jeg er virkelig narvøs for hende..Men hun er jo en tapper lille en der ikke vil vise nogen at det gør ondt eller noget.
Jeg skal holde øje med hende ,om den røde maven blive normal farvet og om hun bliver mindre udspilet nu.Så jeg håber at det går over nu..

Emmadyhr

Nå nu er jeg ved at være træt at dumme dyrlæger.Jeg har talt med en her inde fra klikken om det med Fiona i dag..Dyrlægen sagde til mig at grunden til at Fionas livmor ikke var taget ud var fordi den var sprød og derfor ville det betyde et stort blod tab hvis det fjernede den.Men det passer så ikke fik jeg så afvide i dag.Hvis den er sprød skal den også ud,for det betyder den er ved at indkapsle sig og vil blive ved at give betændelse.og sætter det sig først i en kapsel kommer betændelsen ikke ud uanset hvad  pencilin de giver.
Så jeg  sidder jeg  jo ligner et spørgmål tegn og bliver ening med hende om det nok er best at ringe til Allison..
Allison giver mig ret i det her.Den livmor skal ud, og det med at dyrlægen havde sagt at hun skulle på pencelin i 8 dage kom helt bag på allison.Hun skal havde det i mindst 3 uger før et overhovdet vil kunne havde virket..8 dage er bare for kort tid siger hun.Det vi ikke kunne nå at virke på den korte tid..

Nu bliver jeg jo vred.Jeg betaler for dyrlæge besøg idag og evt medicin og i morgen er jeg så nød til købe en billet for at taget til ballerup for at få undersøgt Fiona igen og måske at hun bliver indlagt som Alison gerne ville alt efter hvor slemt det var.
Det eneste det her handler om for min dyrlæge må være den regning  jeg har hos hendes som jeg betaler af på..
Det er også ok men i det mindte kan hun da sige det så ,i stedet for at give sådan en dårlig behandling af mine dyr.Hvad var der sket hvis ikke jeg hvde fået besked om det her..Fiona kunne jo dø!!
Jeg er virklig vred lige nu..

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Emmadyhr

Fiona fik et skud pencelin i går hos dyrlægen.Jog jeg har giver noget her hjemme også som hun skulle havde to gange om dagen.jeg har været så navøs hele natten ,men da jeg tog hende op af buret i morges var hende rødme væk.Tilgengel var der meget snasket omkring hendes skede hul..
Men jeg valgte at tage hende med til københavn alligevel og jeg tog også Oliver med så at han kunne blive undersøgt.Han har i forvejen en ret forstøret milt og det var jeg godt klar over.Det var heller ikke så meget den. jeg kom for at få undersøgt,selv om hun sagde hun kunne mærke den var stor.
Men på vej der ind til Allison farede jeg vildt og endte et hele andet sted(på gå ben :-$) Men jeg kom tilsidst op til Allison og hun undersøgte Fiona og da hun følte på hende livmor sagde hun at hun kunne mærke der betændelse der inde ..elller at, som hun også sagde den var en del støre end den burdte.Så den er god nok med hun har livmorbetændelse.
Men hun sagde at det ikke var så slemt med fiona lige nu så derfor opereret de hende ikke i dag
Det skal siges at min kamp med at komme op til allison denne gang er fordi hun KUN havde tid i dag,da hun skulle rejse et sted(England  tror jeg ) hænd hvor hun skulle på kursus.Hun tager afsted i morgen og kommer først hjem på søndag.
Men hun tager så Fiona ind Mandag hvor jeg fik en tid(meget tidligt for mig der bor i den anden ende af landet) og der skal vi så komme og så fjerner de Fionas livmor. Allison sagde at hun ikke kunne forstå hvorfor de ikke tog den ud når de sagde den var sprød..det betyder jo at den er ved at gå fra hinanden.Men som hun sagde ..Der er desværre ikke så mange dyrlæger i dk der ved meget om Ilder, så de er nok derfor bla..
Oliver blev også undersøgt og de kunne se han havde meget hævet hals og hans mandler var meget hævet.Så jeg skal havde ham med på mandag også.Jeg fortalte hende at jeg kender en fra forum hvis ilder havde de samme hoste anfald som Oliver ,hvor de lyder lige som en sæl eller søløve når de hoster og de så bare blier ved og ved.Det lyder helt forfærteligt.
Men Oliver har altid gjort det.Jeg har aldrig kunne forstå hvorfor  ogjeg har været til dyrlæge de første 100 gange med ham og fortalt at han hoster og at det er helt vildt slemt og kun fået en dyrlæge til at føle mig dum og sippt..Men hende min veninder fik så fotograferet hende ilderes lunger og der var de fyldt med vand.Jeg gruer jo for det er det samme med Oliver. men det må vi se på Mandag.
Oliver og Fiona tog turen rigtig flot og vi kom godt hjem.Havde brugt en masse penge på bus og tog og taxi og ikke fået noget ud af det, men jeg har det godt med at havde gjort det for min lille pige :love:
Så det er det nye...

Amazing Ferret

Alison er super god og rigtig sød  :ja:

Jeg er ked af at jeg desværre ikke kan komme til hende mere når mine pølser er syge

Godt at der endelig sker noget med Fiona