Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

undervægtig!

Startet af anjafh, 16. August 2012, kl. 21:34

anjafh

Hej folkens :)

Koko er en MEGET lille ilder hun, og synes hun spiser som hun skal og hun får lakseolie hver dag.. men synes bare hun virker så undervægtig :( og hun vil bare ikke tage på.. ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. har i nogle gode råd til foder eller andet når ildere skal tage på

på forhånd MANGE tak
Koko og Klunde <3

Amazing Ferret

Nogle tæver er bare små  :D

anjafh

nej men det er bare utroligt så tyng hun er :( man kan mærke ribben og jeg ved ikke hvad.. sådan var hun bare ikke da jeg fik hende, men der havde hun også dårlig mave og fik forkert foder osv.. men synes bare hun virker alt for tynd, og det virker som om det er lige meget hvad jeg gør  :S
Koko og Klunde <3

Daisy

Har du evt et billed af hende. Og hvad vejer hun ?
Det er meget forskelligt på hvad vægt og størrelse angår hos tæver
hilsen mig og basserne

anjafh

jeg har lidt billeder, men tager nogle i morgen for en sikkerheds skyld, og vejer hende også i morgen :)
Koko og Klunde <3

Barky

Olie er måske heller ikke det bedste at give hver dag. Det smører altså tarmsystemet så al næring ryger lidt hurtigere igennem.

Søg herinde efter opfedningstips, vi har nemlig haft det oppe et par gange før. Der skal være massere af fedt i hendes kost, og evt noget ducksoup kunne laves mere fedt som hun kan få.

Hvis hun ikke vil tage på, og er alt for tynd og mangler energi, så få hende undersøgt hos dyrlægen for kræft. Og det er ikke altid nok at dyrlægen "bare" mærker hende igennem med fingrene, det kan blive nødvendigt at få scannet hende.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

anjafh

Citat fra: Barky Dato 16. August 2012, kl. 23:31
Olie er måske heller ikke det bedste at give hver dag. Det smører altså tarmsystemet så al næring ryger lidt hurtigere igennem.

Søg herinde efter opfedningstips, vi har nemlig haft det oppe et par gange før. Der skal være massere af fedt i hendes kost, og evt noget ducksoup kunne laves mere fedt som hun kan få.

Hvis hun ikke vil tage på, og er alt for tynd og mangler energi, så få hende undersøgt hos dyrlægen for kræft. Og det er ikke altid nok at dyrlægen "bare" mærker hende igennem med fingrene, det kan blive nødvendigt at få scannet hende.

hmm okay, fik bare af vide at de skulle have lidt hver dag :/ men det er måske kun en gang om ugen eller hvad?

okay, jeg prøver.. skal alligevel have dem begge til dyrelægen for tjek snart..
Koko og Klunde <3

Zopad

Mine får kun lakseolie som snacks engang imellem eller når de f.eks skal ha klippet negle osv.
Hvis de får et ordentlig foder burde det Ikk være nødvendigt a give dem noget "ekstra" for pels og negle og det det ellers er godt for  ;)


Apollo & Draco <3

anjafh

hmm okay, de får Nature Ferret

http://www.kirstensdyrebutik.dk/24/c56/m2002/ilder/foder/ilderfoder_nature_ferret_750_g/

her kan man læse lidt om hvad der er i.. men ja.. hvad jeg har forstået så skulle det her være fint nok :/
Koko og Klunde <3

Line

Der findes foderprodukter der både indeholder mere protein og mere fedt.
Fx:
Orijen (både cat & kitten og cat & kitten 6 Fresh Fish)
Acana (indeholder mere fedt)
Olivers Kitten (indeholder dog mere fibre)
Applaws kitten
Ziwipeak

anjafh

hmm okay.. men problemet er bare at jeg har en hand ilder (klunde) som virker lidt tyk i det, jeg har næsten lige fået ham og tror lidt at han fik for meget mad og for lidt motion der hvor han kommer fra.. men han skal jo ikke tage på, kan jeg så ikke bare blande det op med Nature Ferret, så de får lidt at hvert? eller hvordan?
Det irritere mig lidt at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, og at man får to forskellige ting af vide hele tiden :( f.eks. det med lakseolien, der fik jeg jo af vide at de skulle have det hver dag, og det hjalp også hvis de skulle tage på... men det gør det åben bart ikke.. GOSH det er besværligt at have ilder : D
Koko og Klunde <3

Zopad

Min apollo var oss rigtig tyk da jeg overtog ham pga forkert ernærring og for lidt motion og spurgte oss herinde hva jeg skulle gøre.. Fik a vide jeg bare skulle sørge for han havde mad til rådighed hele tiden så ville han selv regulere det og så give ham mulighed for a være mere ude end hva han ellers havde været (han sad bare i et lille fuglebur der hvor han kom fra) .. Og det hjælp! Idag er han bare en smadder lækker slank fritte dreng  :D

Så syntes bare du skal give dem det samme men måske droppe snacks'ne lidt hos ham eller være opmærksom på a motionere ham mere.. Folk må gerne rette mig hvis jeg tager fejl  :-$
Og så netop give den lille noget mere fedene ved siden a som snack ..
Apollo & Draco <3

anjafh

hmm ja, det lyder som en god ide :) jeg skal alligevel også ud og gå med dem senere i dag ^^ tror det er første gang han kommer til at prøve det, han var nemlig også kun i et lille hamster bur med en anden stor ilder han :( kun med spåner i og intet mad eller vand :( jo der var vidst nok mad, men det lå bare på spånerne.. det var rigtig sundt..

altså det eneste som jeg giver som snacks det er det her: http://www.kirstensdyrebutik.dk/24/c56/m172/ilder/foder/crock_complete_chicken_50_gr_til_ilder_og_fritter/

og så selvfølgelig lakseolie, men kan se at det skal de kun have en gang imellem :)
Koko og Klunde <3

katjap

#13
Jeg ville droppe de snaks med det samme!! Det første du ser på indholdsfortegnelsen er korn, mælk og biprodukt...Så skal du holde dig langt væk fra det.
Det er så misvisende at der er en ilder på...
Køb hellere rent tørret kød, eller kig godt på indholdsfortegnelsen :)

Kodeordet er Kød kød og atter kød ;)

Anne

Jeg kan ikke finde en præcis indholdsfortegnelse for det foder du linker til. Umiddelbart lyder det ok, men når der ikek er en præcis beskrivelse så kan der jo være alt muligt skod i som de ikke lige synes de vil reklamere for på siden.

Hvis man giver en lille smule, altså et par dråber, lakseolie hver dag, så sker der altså ikke noget ved det. Mine får fiskeolie ca en gang om ugen til hver 14 dag, når jeg lige husker det.

Æggeblommer feder, så det kan du give hende mens han måske er et andet sted så han ikke ser han går glip af noget. Men lad være med at give mere end en til 2 om ugen. Ellers, hvis hun kan lide kød, kan du jo købe nogle barf blandinger hvor der er en del fedt i, og hvis han også kan lide kød kan du jo købe en mere mager version til ham og så give dem hver deres i hver deres skål på samme tid.