Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

undervægtig!

Startet af anjafh, 16. August 2012, kl. 21:34

anjafh

damn it!!! fejler jo også bare gang på gang :( når.. så kan de godt blive smidt ud.. ØV!! hvor køber man tør kød, barf og alt det der? jeg har ikke en bil så hvis der er et sted tæt på hvidovre så ville det være fantastisk..
Koko og Klunde <3

katjap

Synes bare det er fint du spørger ind til det og retter op på det :)
Jeg køber via zooplus.de det er billigt og bliver leveret lige til døren ;) der finder du både det foder og tørret kød der bliver nævnt :)

anjafh

Citat fra: katjap Dato 17. August 2012, kl. 12:40
Synes bare det er fint du spørger ind til det og retter op på det :)
Jeg køber via zooplus.de det er billigt og bliver leveret lige til døren ;) der finder du både det foder og tørret kød der bliver nævnt :)

ÅH mange tak!!! tjekker lige op på det med det samme så :) jeg er bare ikke så god til tysk :( så må vi håbe google translate er :p
Koko og Klunde <3

anjafh

det eneste BARF agtige noget jeg kan finde inde på zooplus.de er dette; http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/frischfleisch_frostfutter/rohfuetterung_barf/41147
men som sagt.. jeg forstår ikke rigtig tysk og har heller ikke helt forstand på det der BARF :s

og hvad foder angår så fandt jeg det her; applwas kitten: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/applaws/135486 er det det i mener? det lyder i hvert fald ret godt :)
Koko og Klunde <3

Anne


anjafh

okay :o troede ikke de måtte få noget som ikke var til ildere.. men kan så se at det som der er til ildere ikke er godt for dem :p underligt..
Koko og Klunde <3

lille_jill

Ja, de er gooooo'e dem Anne henviser til :)

Fik du hende vejet og taget nogen billeder? Jeg har selv en dreng under 1200 gram og det er en fin vægt til hans størrelse. Men når man hører om de der kæmpeildere på +2 kg (som er blevet meget normale de sidste par år), så virker han jo pludseligt som et udsultet kræ.

anjafh

Citat fra: lille_jill Dato 17. August 2012, kl. 13:13
Ja, de er gooooo'e dem Anne henviser til :)

Fik du hende vejet og taget nogen billeder? Jeg har selv en dreng under 1200 gram og det er en fin vægt til hans størrelse. Men når man hører om de der kæmpeildere på +2 kg (som er blevet meget normale de sidste par år), så virker han jo pludseligt som et udsultet kræ.

nej jeg har ikke fået vejet hende endnu :/ men klunde er også tre gange så stor end hende, det er helt underligt at se! jeg vejer hende her senere,..
men jeg fandt det her ZiwiPeak som også var inde på den side som Anne viste; http://www.alttilhundogkat.dk/ziwipeak-katte-foder?/Generelt/Foder/Ziwi%20Peak%20Katte/ZiwiPeak%20%22Daily%20Cat%22%20Cuisine%20Fish%20&%20Venison%20%28Fisk%20&%20Hjort/vildt%29.%20400%20gr.%20pose./&showitem=8530

er det det her i mener? fordi så vil jeg bestille noget med det samme nemlig
Koko og Klunde <3

lille_jill

Ja, det er den. Det er dog voldsomt dyrt, hvis man kun fodrer med det og har mere en 1 kræ.

anjafh

ja men jeg overvejer at blande det op med det jeg har allerede.. fordi det købte jeg alligevel en ny pose af i går.. og det er ikke lige frem billigt noget af det her synes jeg :(
Koko og Klunde <3

Anne

Jeg fodrer primært med ziwipeak. For tiden bruger jeg den til hund, der skal man bare huske at  tilsætte taurin. Mette11 har spurgt producenten og den eneste forskel skulle væren at den til hund er med mindre taurin (og så er stykkerne lidt større).

HVis man bruger den til hund synes jeg ikke det er så dyrt, men før har jeg brugt den til kat, og det er ikke det billigste, men klart noget af det bedste. Jeg synes også at Orijen er rigitgt godt og applaws er også. Det er lidt billigere end ziwipeak.

Det er ikke billigt at fodre sin ilder ordentligt, sådan er det bare. Det er heller ikke billigt at fodre en hund eller en kat ordentligt, men ildere er lidt sarte med deres foder i forhold til følgesygdomme, og derfor kan man ligeså godt bare gøre det ordentligt. Nu spiser en ilder jo ikke sådan voldsomt meget, og jeg synes faktisk ikke det er fordi jeg bruger SÅ mange penge på foder, selv om jeg udelukkende fodrer med de dyreste mærker.

Og man kan sagtens bruge prodpukter til andet end ildere, det handler jo om hvad der er i foderet, ikke om hvad for et dyr der er på pakken. De stænger jeg linker til er af rent kød, og derfor de optimale godbider til ildere. De er bløde som vingummi og jeg plejer selv at klippe dem i stykker så man kan bruge dem som almindelige godbidder.

mette11

Alt hvad Versele-Laga laver er noget lort efter min mening. Der er en ilder på ja, men dem af deres produkter jeg har tjekket indholder alt for mange kulhydrater og er ikke egnet til ildere. Der er også for lidt fedt i og proteinindholdet burde være højere  :(

Anne

ikke alt, deres modermælkserstatning er nok den bedste på markedet til ildere.

anjafh

jeg køber 2 kg af applaws kitten på zooplus.de.. men jeg skal jo også have nogle små lækkerier til dem, er der noget til dem der inde? jeg faldt over dem her;http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundesnacks/rinti/226081#more men jeg kan ikke helt se om det er 100% kød eller ej..
Koko og Klunde <3

anjafh

Koko og Klunde <3