Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Stemning for et træf på fyn?

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 23. September 2010, kl. 20:09

lille_jill

Tak :) Chucky er bare mors dreng. Der er ikke så meget andet end mig der duer. Og så har han bare gennem årene som alene-ilder udviklet et kropssprog som siger: "jeg-er-bange-og-svag-kom-og-angrib-mig", så han ender altid med at stå og skrige panisk på hjælp hvis andre ildere kommer for tæt på. Tror at de ildere han har været venner med kan tælles på 1 hånd.

lille_thor

hehe Thor har indtil videre haft det sjovt med at møde allemulige dyr og en enkelt anden ilder. Men han synes ikke lige det var så sjovt at møde min hest, for hun pustede sådan på ham så han blev lidt forskrækket og bed hende hårdt i mulen.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

lille_jill

^det er også noget andet med unge ildere. Mit kræ er trods alt snart 4 år og har gået alene i over 2 år. Husk nu ikke at bade ham for ofte, det ødelægger det naturlige fedtlag i huden og pelsen bliver noget værre bæ i længden.

lille_thor

nej nej nej.. bader ham ikke tit, han brydder sig heller ikke helt om det. Tager ham kun i bad hvis jeg synes han trænger til det og det har han ikke gjord i længe nu.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

lille_jill

^1 gang eller 2 om året skader heller ikke..

lille_thor

Min veninde har haft hendes i bad hver gang den har været med ude ved hestene, fodi den graver i jordet i ridehallen og så blir den møg beskidt. Men hans pels er ikke ødelagt eller moget og han har det helt fint. Og han elsker atkomme i bad.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

AlisVolatPropiis

Det er heller ikke pelsen, men huden der ødelægges først. Man fjerner også det naturlige olielag i ilderens pels der beskytter den -og for mange bade stimulerer en overproduktion af den olie. :) Men det kommer selvfølgelig an på om hun bruger shampoo?
Lidt vand kan sagtens klare lidt jord. -Det kan ilderen i øvrigt også selv. :)

Katrine

I må have et godt træf, ærgerligt at jeg ikke kunne komme med :(
Ildere: Loppen & Bamse