Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

opdragelse

Startet af Jennifer, 3. August 2010, kl. 10:03

Jennifer

Som jeg tidligere har skrevet synes jeg ikke rigtig at nakkeløft virker på Anilla, hun vil ikke gabe og bider bare ud efter mig imens jeg holder hende.. så har prøvet at holde omkring hendes hoved imens jeg skælder ud.. er dog i tvivl om hun forstå det? Når jeg har skældt hende ud slikker hun sig om munden..

Nogle der har erfaringer med om dette betyder 'jeg har forstået'? hun kan sagtens finde på at gøre det hun ikke må igen selvom hun lige har fået skæld ud.. men det er vel meget normalt, eller hvad er jeres erfaringer? (hun er jo stadgivæk baby ;) )

Forresten det er bare super med det her forum.. jeg får en masse svar.. tusind tak for det :)

Kristine

Jeg tror ikke rigtigt at slik om munden betyder så meget.. Det er som regel gab der betyder ''Jeg overgiver mig''
Men har dog ikke helt forstand på det.. så vil helst ikke udtale mig om det :)

Ellers kunne du eventuelt prøve med en skammekasse ? ;)
Lade hende sidde der og keder sig i 3-5 minutter..
Så er hun også faldet ned når du tager hende op :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Eliza

At hun slikker sig om munden betyder også at hun overgiver sig. Jeg mener så at en ilder godt forstår et bestemt nej eller ah ah mens man holder dem og så bare sætter dem ned igen med det samme uden at de altid skal gabe eller slikke sig om munden og sådan.
Synes det nogle gange bare det kan give en dum situation, for hvad hvis den ikke vil, hvad skal du så gøre og tror ikke man får noget ud af at holde den i flere minutter.

At hun gør det hun ikke må med det samme igen er helt normalt især når hun jo kun er en hvalp.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Hvis du har lyst så ku jeg godt svinge forbi dig en dag? :)

NannaMB

Det betyder også at hun overgiver sig.

Jennifer

Sjovt hun er begyndt at gabe når jeg skælder hende ud nu..   først slik så gabe...  :D Så forstår hun det vidst.. dejligt..

AlisVolatPropiis: det kunne da være sjovt at se en anden synspunkt på adfærd ;)

AlisVolatPropiis

Jeg har jo hendes søster ;) det er også lidt sjovt :D og jeg har ferie :D så kan med jævne mellemrum... ligenu har de dog lidt dårlig mave så vil ikke riskere at smitte nogen ved at tage hende med...men en anden dag er jeg sikker på Melpomené (Anike) ville syntes det var sjovt :)

Du siger bare til, du kan jo sende mig en PM :)