Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Falck abonnementet for Kæledyr

Startet af Dark Crystal Ferret, 30. Marts 2011, kl. 22:01

Dark Crystal Ferret

Jeg syndes jeg ville give dette råd videre. Da jeg og Robert jo bor ude på bøh landet og ikke har kørekort eller bil, og busserne køre elendigt. Har vi valgt at tegne et abonnementet hos Falck for vores dyr.
Vi giver 300kr om året og det er for alle vores 8 totter. og kan vi ringe og bestille en tid til vores dyr hvis de skal til dyrlæge. Både akut eller til aftalte tider.
De kommer så og hænter en og dyrene og køre dig afsted. Du kan så lave det sådan du bliver hæntet igen.
Vi syndes selv det her er en fantastisk mulighed for os. Især fordi alle de bedste dyrlæger vi bruger når det er rigtig akut ligger inde i KBH. Og det koster os omkring en 500kr når vi begge to tager med toget retur. Og så er pengene jo hurtigt tjænt ind igen.

http://www.falck.dk/privat/kundeservice/familie/Pages/kaeledyr.aspx

Amazing Ferret

Fedt  :)

Det skal jeg da helst sikkert have  :lol:

Tak for linket

Anne

jeg forstår det ikke helt, er det så gratis med det kørsel når abonnomentet er betalt, eller betaler man en smule pr gang?
For hvis det dækker al kørsel er det godt nok billigt!

Dark Crystal Ferret

#3
Ifølge vores brev er det 300 pr år uanset hvor meget vi køre og ikke mere end det. Man får sådan et kort med posten når man er tilmeldt og det er betalt, og så skal du blot vise det når bilen kommer. Og når du bestiller bilen, så skal du oplyse et nummer på kortet som fortæller dem hvem du er.
Men ja, via brevet er det kun 300kr vi skal give. Så ja, jeg syndes helt sikkert også det er vildt billigt :dans:

Det var faktisk vores nabo der fortale os om det. De har selv haft det længe, da hans kone ligger med kræft og de heller ikke har hverken kørekort eller bil. Og derfor er det svært for dem at komme afsted. de har så tegnet abonnementet for deres kanarie fugl  :lol: Men når du tegner et abonnementet gælder det for hele hustandens dyr. Udover heste og store dyr som dem. men det står der også på siden ;)

Shamua

Ej hvor smart, tænkte også lige på dig erika :D

Vh. Marianne

PiaLyng

Det vil jeg klart have - det sq rart hvis der sker noget mens man alene hjemme - har jo ikke det fancy kørekort :P.

Tak for linket, Maria!

Dark Crystal Ferret

Så lidt da  :) Tænkte der nok var nogle der kunne bruge sådan et abonnementet herinde også  :)

Rokkie

det må man da have kigget på.. Virker bare lidt mærkeligt.. det bliver da et stort underskud for dem hvis mna bare ringer og bruger dem som en form for taxa... og så til kun 300...

Må have læst lidt om det :P

Julie Stuhr

Det bliver jo hurtigt billigere at ringe til dem end at bruge benzin på at køre til dyrlægen.

Dark Crystal Ferret

Vi fik brevet fra Falck her til morgen. Der var et kort i som vi skal vise når vi bliver hentet.

Tænkte lige jeg ville vise hvordan det så ud og hvad abonnement indebære ifølge vores papir.
Her er den med hvad vi får for pengene



Og regningen ser sådan her ud.



Og jeg har betalt 297.41 kr for et år her.

Og ja, det er helt enormt billigt. :o Vi sidder også og undre os over hvordan de selv kan tjene på det :)
Men vi har dog kigget lidt på de andre abonnementer og syndes faktisk at i den store helhed ser det ud til at det er meget billigt hos Falck.

Men også derfor ville jeg da lige give rådet videre, da der helt sikkert er andre der kan få brug for sådan et abonnement her. :)

Charlotte

Men da I avler, må I jo gå ind under kenneldrift og lign. Så abonnementet dækker jo ikke når de opdager det og så risikerer I at få en ekstra-regning.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Amazing Ferret

Citat fra: Charlotte Dato  9. April 2011, kl. 14:17
Men da I avler, må I jo gå ind under kenneldrift og lign. Så abonnementet dækker jo ikke når de opdager det og så risikerer I at få en ekstra-regning.

Det er jo ikke en kennel bare fordi man avler ildere. Så jeg tror virkelig ikke der bliver nogen problemer

Dark Crystal Ferret

Vi fortalte både om opdrættet og antallet af vores dyr. + at vi godt kunne få flere eller færre med tiden..
Og det sagde hun ikke betød noget for vores abonnementet. Men hun skrev dog 8 dyr..

Så ja, jeg give Erika ret..

Charlotte

Erika: Nu står der ikke kun kennel men kenneldrift og lignende. Derfor kan de jo godt trække sig fra aftalen senere hvis man bruger abonnementet oftere end det passer dem.  ;)

DCF: Godt at de har skrevet dit antal dyr ned. Så kan det ikke komme som en overraskelse for dem.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Charlotte Dato 15. April 2011, kl. 15:11
Erika: Nu står der ikke kun kennel men kenneldrift og lignende. Derfor kan de jo godt trække sig fra aftalen senere hvis man bruger abonnementet oftere end det passer dem.  ;)

DCF: Godt at de har skrevet dit antal dyr ned. Så kan det ikke komme som en overraskelse for dem.  :)

Altså nu står der ikke begrænsninger på hvor mange gange man må køre eller sådan noget, nogen steder på hverken deres hjemmeside eller nogen af de ting vi har modtaget om vores abonnementet. Og det ville være meget dårlig markesførring hvis de ikke tilføjet sådan en lille ting i de papire vi modtog eller skrev under på, hvis der fandes en regl der hed max ture.
Der står på alt hvad vi har modtaget, at det er ubegrænset med hele hustandens dyr. Der står ikke noget med det kun skal være et eller to dyr, nej.. der står hustandens dyr. Hvad jeg ville tyde som at havde vi en hund og en kat og vores 8 totter, jamen så gælder det hele hustanden.
Nu mener jeg heller aldrig jeg har hørt om et abonnementet hos Falck hvor du kun måtte køre x ture med dine børn. Og havde du over 5 børn eks. så måtte du kun køre med de 3 fordi det ikke kunne betale sig for Falck.
Falck ved godt tingene kan gå op og ned med både børn og voksne og dyr. Tror seriøst ikke de ikke ved at somme tider har man et sygt barn der har brug for mange ture hvis det bliver alvorligt syg.. Eller et kæledyr der pludselig fejler et eller andet. Det sker jo ;)
Jeg tror ikke på at Falck ville skrive et abonnementet ud for kæledyr uden at vide at somme tider har man et meget sygt dyr, ofte ældre hunde eller katte.. som jo kan fejle noget alvorligt og kræver mange undersøgelser under sin behandling og somme tider hos forskælige eksperter hvis det er en sjællend sygdom.
Så nej, jeg har svært ved at tro at fordi vi har et opdræt, så kommer der nye regler ind over.  :P
Udover det så findes der jo ikke kenneler for ildere. Vi har ingen kennel klub for ildere, faktisk har vi ikke engang en dansk standart for deres farver eller en opdræt gruppe med særlige regler for hvad man skal leve sig ind under, hos vores ildere og opdrættere.. Derfor ville Falck heller aldrig efter min mening kunne komme igennem med at vi havde en Kennel, for det har vi ikke.. Man kan måske tale om en farm.. men det ville kræve mere end vores 8 dyr for vi kunne leve op til at skulle have en dirakte ilder farm.. Så det tror jeg ikke på heller.

Så nej, jeg er ikke urolig for uforudsete regninger og dum bøder eller hvad der ellers kunne komme af ekstra regninger fordi vi har dette her abonnementet.
Jeg tror ikke på at et anderkendt firma som Falck er i danmark, kunne lave forrretning ved at skjule ting og sager som at have et max antal ture i et abonnement.

Kan så også sige at da jeg selv var meget syg for små 8 år tilbage, der kørte jeg mellem behandlere og sygehuse hele tiden. Dengang kørte jeg under mine forældres abonnement, fordi jeg boede hjemme i en kort periode der. Det har umuligt kunne betale sig for falck. Men det er det de giver i deres abonnementer. Og derfor er der nogle hvor det kan betale sig for at lave et abonnent og andre hvor det ikke kan. Lige som med alle mulige andre abonnenter. Forsikringer til børn, indbo og livs forsikringer eks.

Ved ikke om du kan følge mig med hvad jeg mener her. Men jeg føler på igen måde mig truet af et max eller frygt for ekstra regninger her, for så havde jeg ved gud aldrig betalt de penge for det her. Jeg har kun betalt penge for det fordi jeg ved det kan betale sig for mig og Robert + totterne.  :)