Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

AVD

Startet af Black Diamond, 14. November 2009, kl. 01:46

Black Diamond

I forbindelse med jeg fik dyr fra Holland, som nok er kendt for AVD, undersøgte jeg alt om denne frygtelige ilder sygdom. så fik jeg dette link af en veninde. Der står en del om hvad det er. Jeg ved man kan søge om det på mange forums. Men jeg syndes alligevel også vi skulle havde det her link ind her også.

http://www.ferretadv.com/

Bawa

fantastisk link!
tusind tak maria! :)

Black Diamond

Jamen det var så lidt. Jeg har faktisk også et link til en film hvor man ser en ilder med AVD. Men jeg ved ikke om jeg skal ligge den ind. For den er altså ikke så hyggelig. Men den ligger på youtube under "Ferret whit AVD" hvis nogle har mod til det. Den er ikke for sarte sjæle vil jeg lige sige :X

Bawa

Jeg kan ikke finde den :/
Måske du kan smide et link?
Så må sarte folk bare lade være med at klikke på det :ja:

Peewit

Ferret with ADV

Jeg ved ikke om det er den her, men det er i hvert fald hvad jeg fandt.. Uhyggelig... :(
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

FerretParadise

Mine dyr ville aldrig komme til at se sådan der ud. Hvorfor er den ikke blevet aflivet?
Åh hvor gør det ondt på mig at se sådan noget. :'(
Ann Hillerslev.

Peewit

Jeg har lige kopiret den tekst der står som info til videoen på youtube:

"Why test for ADV? Ignorance is bliss, right? Watch what it will do to your pet. PS, there was no neglect of medical care here, she went from seemingly healthy (a carrier) to this in less than two weeks, and was put down right after this video was shot. Once you have ADV in your house, there is no cure! TEST TEST TEST."
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Black Diamond

#7
Ja ok, men det var så den Video jeg talte om. Den er seriøst en midnat gyser syndes jeg. Det skal siges i denne forbildelse at vi ikke har haft tilfælde at AVD i Danmark. I udlandet især USA og Holland skal alle hvalpe og voksne dyr vaccineres imod den. Det er noget med at man tager nogle blodprøver.
Det er en alvorlig ting og derfor skal man altså passe på med hvilke opdrætter og dyr man får fra sådanne lande. Det er min mening. Defor har jeg undersøgt om det. Syndes det er vigtigt at vi alle sammen ved noget om denne sygdom. Også selvom vi ikke har den i Danmark

Starshineferrets

Det är faktiskt fullt möjligt att ADV finns i danmark. Vi har det i sverige. Inte hos iller ännu som tur är, men det har förekommit ett fåtal fall just på minkfarmar. Därför testar de regelbundet sina besättningar. ADV är dessvärre vanligt på mink, och brukar gå att finna där man har minkfarmar.
När jag skulle exportera ett par av mina valpar gjorde jag undersökningar för att få lov att adv testa som en extra säkerhet för valpköpare som hade sina egna djur testade,  i länder där ADV finns, Men det gick inte längre att göra på ilelr i sverige, däremot blev jag tippsad om att det kanske gick att göra i dk.

Black Diamond

Citat fra: Starshineferrets Dato 14. November 2009, kl. 12:37
Det är faktiskt fullt möjligt att ADV finns i danmark. Vi har det i sverige. Inte hos iller ännu som tur är, men det har förekommit ett fåtal fall just på minkfarmar. Därför testar de regelbundet sina besättningar. ADV är dessvärre vanligt på mink, och brukar gå att finna där man har minkfarmar.
När jag skulle exportera ett par av mina valpar gjorde jag undersökningar för att få lov att adv testa som en extra säkerhet för valpköpare som hade sina egna djur testade,  i länder där ADV finns, Men det gick inte längre att göra på ilelr i sverige, däremot blev jag tippsad om att det kanske gick att göra i dk.

Jamen det kan også godt være self.. Jeg snakkede med nogle dyrlæger i forbindelse med at jeg undersøgte det. Allison havde ikke hørt om nogle ildere der havde haft i det Danmark godt nok. Men derfor kan det jo godt være. Men ud fra hvor smitte farligt sygdommen er, syndes jeg det er lidt underligt hvis vi ikke har hørt om det.
Men man skal jo aldrig sige aldrig. Det er bare det jeg har hørt.

Jeg syndes det er godt at man ved noget om sygdommen, så man kan være forberedt på hvis det skete at en fik det. Derfor syndes jeg det er godt at vi kan bringe ting om det op på forums sådan som vi har nu! :)

Bawa

Åh gud :'( .. Hvor er det forfærdeligt at se på!!!!!