Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Sundhedstjek/Hvalpesyge?

Startet af Lea Kunckel, 5. December 2009, kl. 23:23

Lea Kunckel

Hej jeg vel lige høre hvad består et sundhedstjek af altså hvor meget bliver den under søgt for ved sådan et tjek?
Hvalpen skal vaccineres mod hvalpesyge er det 2 gange den skal det også der efter en gang om året?

Shamua

Ja det mener jeg.. Det er ikke et krav at de vaccineres to gange men det anbefales. Mine har også fået to gange!

DEt er også helt klart det bedste..

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Altså...febrivac dist holder 14 måneder....derfor er det bedst at gøre en gang årligt....medmindre det er en hvalp der har fået sin første vaccine inden den er 10 uger...så skal den have flere, en såkaldt boost....

Tjek ville jeg gøre halvårligt, der tjekkes for øremider, og deslige, samt hjerte, lunger og der mærkes på det indre -især milten om der er knuder osv.

Som regel kommer man også derind mere end det, ildere bliver nemt syge...eller kommer til skade....



Lea Kunckel

Tak for svarene så bliv jeg det klover..  :)

Namilla

Jeg har altid fået tjekket mine igennem i forbindelse med vaccination, den ene gang om året. Men min dyrlæge har egentligt været sød til lige at tjekke dem hurtigt igennem, når de har været inde for andre ting... fx fik de et meget grundigt tjek,og renset tænder, da de blev kastereret...

Lea Kunckel