Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Min Ilder Kaster op hele tiden :(

Startet af Nadii, 31. Januar 2010, kl. 01:00

Nadii

Jeg købte to ældre ildere på ca 5 år her forleden intet var galt med dem overhoved friske og livlige.
Så om aftenen og kun om aftenen kaster den ene op ? sådan noget der ligner groft mos, eller gulligt tygget kattemad, jeg tænkte når ja det sker :)
Så her for en time siden da jeg satte dem ind efter et par timer ude, begyndte hun at kaste op igen, og igen og igen også tag jeg hende ud også var hun fin og glad legede og det hele så lige så snart jeg putter hende tilbage i buret kaster hun op.
Skal lige siges den anden er helt okay.
Og den der kaster op, spiser, drikker, sover og går på bakke normalt.
Kan hun have hår i maven som genere hende ?

MVH Nadia  >:|

Amazing Ferret


Nadii

Nej, fik foder med Royal Canin, så det ikke det :(

Amazing Ferret

Hvis hun spiser og prutter normalt, så er det ikke et fremmedlegeme

Kaster hun op lige efter hun har spist fx?
Kastede hun op hos tidligere ejer?

Starshineferrets

jag skulle ta in henne till veterinären och få kontrollerat blodsockret via ett blodprov. frekventa oppkastninger kan vara ett tecken på insulinom. Och tyvärr är det ju så att de flesta äldre illrar drabbas förr eller senare utav någon cancersjukdom :(

HUrär hon i övrigt? Balansen? Följer bakbenen med när hon går, eller kan hon halka till? När hon kastar opp, finns det något samband med det, och när hon fick mat senast? Eller har hun fri tillgång till foder?

Nadii

Nej altså hun har mad inde hos sig hele tiden plus vand, og det kun om aftenen hun kaster op, hun går normalt og leger sågar også !

Jeg vil give hende et par dage og ser om hun bliver ved jeg fik hende jo igår så det kan være Pga stress ? lorten er også helt normal intet tyndt :)

Anne

Det kan godt være stress. Du kan evt prøve at give hende noget zoolac, men jeg ville helt sikkert tage hende til dyrlægen hvis jeg var dig.