Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

taget hårdt på økonomien :(

Startet af CarinaNielsen, 12. April 2010, kl. 20:14

CarinaNielsen

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle smide denne tråd. så det bliver her..

Som overskriften siger, så har de sidste 2-3 uger været hård for min økonomi.
Som jeg har skrevet før her inde var montana jo ved og stå af. men hun blev reddet ved og blive opereret. Hun lever i bedste velgående dagen i dag og det er kun godt og vide.
Men min økonomi er total smadret pga det. jeg sætter jo penge af hver måned til mine ildere hvis der nu skulle ske sådan noget. og jeg havde 3200 og dem satte montana lige af. og så forsvandt mine penge bare ligepludselig. og alle andre ting passer bare ikke sammen i denne måned og man føøler bare ikke der er noget som passer sammen. Måske giver jeg bare for hurtigt op. ?
Basserne fra Herning. :)

Amazing Ferret

#1
Min dyrlæge konto bliver også tømt lige så hurtig den bliver fyldt....jeg tror bare at sådan er det og det må man leve med, selvom det er skide træls

mette11

Ja det kan tage meget hårdt på økonomien når ens kræ bliver syge...men 3200kr. er billigt sluppet synes jeg...
Marius kostede mig over 5.000kr. på ret kort tid, da han fik konstateret binyretumor...jeg har seriøst fortrængt hvor meget han rent faktisk kostede mig...det har nok alt i alt været en del mere, men jeg var ligeglad...jeg betalte bare og lukkede øjnene mens jeg trykkede "godkend"!

KariN

Mette: Det er det samme jeg gør.. Er fuldstændig ligeglad med hvor hårdt jeg selv skal sidde i det, bare mine dyr har det godt

Men ja det kan hurtigt koste mange penge når dyrene bliver syge, men det er jo en af de ting man må forberede sig på inden man anskaffer sig dyrene :) Håber snart din Økonomi vender :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Idamusen

forstår det som om det ikke har noget synderligt at gøre med at ildere er dyre eller noget. vi kan jo alle se at du jo har brugt pengene på dyrelægen. men at du bare føler dig ret økonomisk uheldig i denne måned? og det kan man da godt forstå du gerne lige vil sukke over. men mon ikke der kommer plus på kontoerne før eller siden igen :P så du behøver ikke give op.

og tillykke med din lille montana som er i bedring :)

CarinaNielsen

Citat fra: Idamusen Dato 12. April 2010, kl. 21:14
forstår det som om det ikke har noget synderligt at gøre med at ildere er dyre eller noget. vi kan jo alle se at du jo har brugt pengene på dyrelægen. men at du bare føler dig ret økonomisk uheldig i denne måned? og det kan man da godt forstå du gerne lige vil sukke over. men mon ikke der kommer plus på kontoerne før eller siden igen :P så du behøver ikke give op.

og tillykke med din lille montana som er i bedring :)

hehe jo jo. mine ildere kommer altid i første preiotet.. :) oog selvfølgelig vender det. det hele hamler bare sammen i denne måned, men man taget det jo med når man anskaffer sig dyrene. :)
Basserne fra Herning. :)

Line

min konto fik også et ordentligt hak da zamira var syg... men der er ikke andet at gøre end at lukke øjnene som de andre siger. Kontoen kommer jo op igen på et tidspunkt :) Men det er hårdt at sidde lige i øjeblikket hvor pengene bare ikke som sådan slår til. Det kan i hvert fald godt tage pusten lidt fra mig..

KariN

Jeg tror at vi alle hader når pengene er små, det er en af de mest irriterende ting at gå og tænke over..

Carina: Mit indlæg før, var bestemt ikke ment som at jeg tror at du ikke sætter dine dyrs behov i første pririotet (mere så der ikke sker misforståelser) :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

CarinaNielsen

hehe karin det ved jeg godt. :) jeg tager det ikke personlig på nogen måder :)
Basserne fra Herning. :)

Anne

Sidste år mistede jeg lige knap 10.000 kr på få uger. I det mindste kom du ud af det med din ilder levende. Jeg synes også hellere jeg vil bruge de penge der er nødvendige, og være i stand til at sige at jeg gjorde alt hvad jeg kunne.

CarinaNielsen

Citat fra: Anne Dato 12. April 2010, kl. 23:05
Sidste år mistede jeg lige knap 10.000 kr på få uger. I det mindste kom du ud af det med din ilder levende. Jeg synes også hellere jeg vil bruge de penge der er nødvendige, og være i stand til at sige at jeg gjorde alt hvad jeg kunne.

Anne det er den ulykke der ramte dig sidste år ikke ?,, Jeg sætter virkelig også mine dyr i første række da de skal have madd før mig. hvis i forstår.
Basserne fra Herning. :)

Anne

jo den og efterfølgerne. Men jeg har da også brugt en mindre formue på joa på chorulinsprøjter, underlivsbetændelse og sterilisation, plus at hun havde ne knude i munden. Det er da træls at pengene forsvinder, men jeg bruger dem nu gerne. jeg er glad for at jeg har en dyrlægekonto så det ikke ruinerer min egen økonomi hver eneste gang.

Shamua

Jeg tænkte på, kan man egentlig ikke tegne forsikring til sine ildere? Jeg tænker på sådan en som man kan tegne til katte. Sådan en der dækker sygdom, men selvfølgelig ikke dækker neutralisering?

Vh. Marianne

Anne

Det kan man ikke. Det kunne man i hvert fald ikke for et par år siden da der var nogen der undersøgte det.

CarinaNielsen

anne jeg har også en dyre konto. men den tømte jeg og måtte tage fra min egen økonomi..

og nej mabn kan ikke lave forsikring på ildere. jeg havde nemlig først fået og vide de gik under katte. men så snakkede jeg  med en og hun sagde at det ikke kunne være rigtigt. så ringede jeg til forsikrings selvskabet og hun sagde at det var en fejl . så nej kan man ikke..
Basserne fra Herning. :)