Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Fjernelse af nyre

Startet af FerretParadise, 24. Juni 2010, kl. 15:58

FerretParadise

Så sidder jeg her med min Zefyren.
Han har idag været hos en dyrlæge i Hellerup, som er en meget dygtig kirug, Peter Aller, og min egen dyrlæge Lone var også med ved operationen.
Zefyr skulle ha fjernet den ene nyre.
Han fik fjernet den venstre, der var en stor cyste på den, og det hele var "bundet" ind i en masse fedt. Det havde givet Zefyr en stor mave.
Der var ikke andet galt med Zefyr, ikke noget kræft eller andre grimme ting, det var "kun" den ene nyre den var galt med.
Så nu sidder jeg her med min PutteFyr, og passer på ham, han er endnu ikke rigtig vågen. Eller jo, men han slapper af. Det har jo været en stor operation for ham.
Og hvor er jeg bare taknemmelig over, at min søde dyrlæge Lone Riberholdt også gerne ville være med ved operationen. Det gjorde mig meget tryg ved det hele.
Ann Hillerslev.

Anne

Åh hvor er jeg glad for at du fik ham med hjem! Andet havde da ikke været til at bære!

mette11

Ej hvor dejligt...altså ikke at han skulle opereres, men at det gik godt og der ikke var mere alvorligt galt med ham... ;)

FerretParadise

Ja jeg er bare så lettet lige nu, jeg var virkelig nervøs for, at jeg ikke ville få ham med hjem igen.
Nu skal han så bare på højkant igen..

Han har tabt 50 gram på operatioen.
Ann Hillerslev.

Stephanie

Hvor er det godt at høre at det gik godt  :)

Jeg har gået og krydset fingre for dig og Zefyr idag.

Og hvor er det bare flot at Lone også tog med til operationen, en super dyrlæge du har  :)

cibatuchsi

vi åndede helt lettet op herhjemme da vi så den glade smiley på din msn...
Jeg er så glad på dine vejne over at du fik lov at beholde smukkedrengen...

lussingen

Hvor er det dejligt at læse at Zefyr er kommet godt igennem operationen :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Dark Crystal

Hvor er det godt han klaredet den. -Ånder lettet op-

FerretParadise

Få timer efter operationen gik Zefyr på bakken, dejligt at der var lidt gang i systemet.
Han vågnede selv og gik ud til vandbaljen for at drikke, flere gange i løbet af aftenen igår.
Jeg har selvfølgelig holdt øje med ham igennem natten, han har sovet, og ikke spist.
Her til morgen har jeg så fået ham til at spise lidt tørkost, både af min hånd, men han gik også selv i madskålen. Olie og godbider og tørret and har han også fået.
Så alt i alt er han i god form, han er selvfølgelig lidt stille, og snart kommer Cyrill ind til ham, så han ikke skal være alene.
Jeg kan mærke på ham, at han savner Luna meget, hvilket jo er helt naturligt, og det er sgu lidt synd for ham, sådan at det hele kommer oven i hinanden. Luna skulle jo ha trøstet ham her efter operationen. :(
Ann Hillerslev.

KariN

#9
Hvor er det bare en dejlig nyhed Ann :D jeg er rigtig glad for at høre at det hele er gået godt og at det "bare" var hans nyre den var gal med.. Men ja det er ret ærgeligt at han ikke har Luna hos sig..

Hvor er jeg bare glad for at Puttefyren har det godt :) og fantastisk af Lone at hun tog med og overværede hans operation :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Ja det er ikke mindre end fantastisk.
Nu vil jeg løbe over på apoteket og hente hans smetestillende medicin.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

Hvor dejligt at høre at Zefyr har klaret det så flot. Jeg kan stadig overraskes over hvor meget man kan hjælpe dyr. God dag til dig og Zefyr og alle de andre bøller

Emils far

Ja det er bare så dejligt at Zefyren kom godt igennem den operation. At sidde og vente på tlf. fra Lone var en næsten uholdbar tid, men da det ringede på Ann's tlf. og jeg kunne høre og se lettelsen over at det var gået godt, ja det var bare en stor lettelse.
Det er meget flot af Lone at følge sine patienter hele vejen, og det viser at hun virkelig bryder sig om sine kunder og deres dyr.
Glæder mig til at se Zefyren igen klar for en ny udstilling hvor det nu end måtte være....

FerretParadise

Ja jeg har verdens bedste dyrlæge. :D
Jeg har talt med hende i formiddags, sådan for at opdaterer hende, og jeg havde lige et par spørgsmål.
Og så ringede hun selv i eftermiddags, for at sikre sig, at alt var godt med Zefyr, inden hun gik på weekend. :D
Zefyr er en utrolig stærk dreng <3, han spiser selv allerede sit normale foder, altså ingen skånekost til ham.
Og han leger også allerede lidt poseleg ude i vandbaljen, som om det hele bare er en normal dag for ham.
Jeg må sige, at det havde jeg slet ikke forventet allerede, heller ikke at han spiser normalt allerede.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

man kan da kun blive i godt humør når man læser hvordan har har det i dag :)