Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Marius og Albert...

Startet af mette11, 19. August 2010, kl. 16:33

mette11

I sidste uge var vi inde og få vaccineret og sundhedstjekket alle kræene...de to piger var fine. Albert havde en sær knop i nakken (det vidste jeg godt han havde og den havde kun været der i få dage) og Marius skulle tjekkes fordi han har insulinoma.

Lone mente det var bedst at fjerne den knop på Albert, da de jo ikke skal have sådan nogen. De fik han så opereret væk i går og kom hjem igen. Albert er frisk og er på ingen måder mærket af det (ud over en barberet plet og nogle sytråde).

Men med Marius blev det straks alvorligere...Lone var i tvivl om, om hun kunne mærke noget i ham som ikke skulle være der. Han fik også taget blodprøver og hans blodsukker var for lavt, hans levertal for lavt og hans nyretal for højt. Da Lone desværre ikke har udstyr til de vilde undersøgelser, mente hun jeg skulle tage på KVL med ham til nærmere undersøgelser og scanning. Det har vi så været i dag. Vi fik tid hos Mette Rueløkke som han også var hos for to år siden, da han havde binyretumor. Hun kunne intet finde på ham. Scanningen viste intet ud over en milt som var en smule forstørret, men ikke ret meget. De tog så nogle prøver af den, som jeg får svar på i næste uge. Hun mente også at grunden til hans lever- og nyretal var som de var, er pga. hans insulinoma. Det eneste hun mente jeg skulle gøre er at få tjekket hans blodsukker igen snart, da han lige har fået ændret dosis medicin. Marius er også ret tynd, men det mente hun heller ikke var bekymrende, for han har altid været slank og han er jo en ældre herre på over 6 år nu, som spiser og holder sig aktiv.
Faktisk var hun imponeret over at han er så frisk som han er og mente ikke at noget som helst tydede på nogen form for sygdom (ud over dem han allerede er diagnosticeret med).

Så nu har jeg to grimme, men friske ildere herhjemme (og to pæne piger). Jeg er SÅ lettet og glæder mig til at kunne sove i nat uden at skulle ligge og bekymrer mig for de to drenge... :)

FerretParadise

Det var dejligt at høre, at Marius ikke fejlede noget nyt og grimt. :)
Og hvor heldigt, at du kunne få en tid så hurtigt til Mette Rueløkke, hun er meget dygtig.
Ann Hillerslev.

mette11

Ja det er jeg også virkelig glad for...jeg havde også frygtet at jeg måtte vente noget tid før jeg kunne komme derind, men det var heldigvis ikke nødvendigt...
Jeg er også glad for at jeg kunne komme ind til Mette, for ellers vil jeg ikke tage derind!!! Jeg har for dårlige erfaringer med andre dyrlæger derinde og Mette ved hvad hun snakker om og kan finde ud af at håndtere en ilder! De to der havde ham med inde og scanne var ret bekymrede for hans forstørrede milt og mente at den var syg, så de tog prøver af dem, men Mette var nu helt rolig, da hun jo ved at ældre ildere ofte har lettere forstørret milt, uden det betyder noget...men jeg nåede sgu at blive ret bekymret inden vi kom tilbage til hende!!
Da hun sagde at hun intet kunne finde som tydede på der var noget galt med ham, var jeg lige ved at tude...jeg har sovet elendigt de sidste par dage, selvom jeg faktisk havde svært ved at forestille mig at Marius er akut syg, da han er meget aktiv.

På vejen hjem gik vi forbi Lagkagehuset og købte en stor kage...den skal Jonas og jeg dele og ilderne får en dåse Hills Kitten Chicken, for det elsker Marius og Albert...

lussingen

Jeg kan godt forstå du er glad og lettet! Der findes bare ikke noget værre end når de små er syge :( Det er så dejligt at høre at Marius ikke fejlede noget, endelig en lykkelig begivenhed med en ilder, der er over 6 år :dans:

Jeg ønsker Jer alle det bedste fremover.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Ja jeg kan virkelig godt forstå, at du har haft svært ved at sove på det sidste, det er jo umuligt, når man er super bekymret for sine små elskede dyr.
Ja på KVL stoler jeg også kun på Mette, ej måske også Hanne, når det kommer til noget med tænderne.

Ih det lyder som en god måde at fejre det på, med en dejlig kage til jer, og en god dåse mad til dyrene. :)
Ann Hillerslev.

mette11

Ja man frygter sgu det værste hele tiden og især når man har en dyrehandler ilder som har rundet de 6 år!!! Så det var virkelig fedt at de ikke kunne finde noget i ham som ikke skulle være der... :dans:

Marius er godt nok blevet træt nu, så vi må vente med vores godbidder til han engang vågner...han var også fuldt opmærksom i 5½ time jo...det er hårdt for en gammel mand, så nu sover ham og Albert ved siden af mig...
Jeg glæder mig til den kage...den ser virkelig lækker ud!! Og den er stor...for det her skulle virkelig fejres!! ;)

KariN

#6
Hvor er det bare super fantastisk at læse Søde Mette :D :D :D :D

Jeg har sådan krydset fingre for begge dine drenge de sidste dage :)

Ham Marius er en hårdfør dreng, der skal meget mere end lidt Insulinoma til at knække ham ;)

Giv lige drengene en ekstra godbid fra mig af :D :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Ja Marius er virkelig hårdfør...jeg tror helt ærligt også at han en dag bare falder død om af et hjertetilfælde og det håber jeg egentlig også for ham...
Men han er godt nok helt væk nu...så godbidder må vente til herren engang vågner igen!!  :fnis:

Eliza

Jeg blev helt bekymret da jeg så overskriften under helbred, men heldigvis endte det jo godt  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Ja heldigvis er de begge friske, selvom jeg har været syg af bekymring for dem begge...det er sgu dejligt at ens bekymringer ikke altid viser sig at have hold i virkeligheden!!

Mustela

Så gik dit ønske i opfyldelse ;)

Dejligt at høre, de begge har det godt :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

mette11

Tak tak...jeg sad også inde på KVL og var lige ved at give mig til at tude af glæde... :-$

Mustela

Citat fra: mette11 Dato 19. August 2010, kl. 21:59
Tak tak...jeg sad også inde på KVL og var lige ved at give mig til at tude af glæde... :-$

Det kan jeg godt forstå. Det er da også noget der er mere end værd at tude over ;)
Det er i hvertfald godt at høre at de begge har det godt, og ikke fejlede noget ud over de ting, de havde i forvejen...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

AlisVolatPropiis

jeg er også bare så lettet på dine vegne, jeg ved jo hvordan det er og hvordan du har det. Og jeg er så stolt af Marius og Albert som tager tingene i nogenlunde stiv pote og er så sunde og raske som de kan være :D

(jeg var halvvejs på vej ned til dig da du nævnte den kage!!) :P

Stort kram til Marius og Albert....dejlige unger!!! :D jeg er så glad for i har det godt...og det samme med Sigimusen og Frk Mallow :D

mette11

Tak skal i have...

Citat(jeg var halvvejs på vej ned til dig da du nævnte den kage!!)
Du kunne bare være kommet...vi kunne slet ikke spise den hele selv nemlig!! Der er stadig over halvdelen tilbage, så den spiser vi i dag!! Og det skal lige siges at det er en virkelig god kage... :dans:

Ja de er nogle gode ildere...alle sammen...Albert tøffer rundt som altid og opfører sig ikke som en med fire sting på ryggen! Han får dog ikke lov til at være udenfor endnu, så han tilbringer det meste af sin tid i stuen sammen med mig. Marius er og bliver en sej herre...han tog sig godt nok en ordentlig lur i går eftermiddags, men det er også fair nok når vi sådan har været på tur hele formiddagen...vi var væk i 5½ time og han sov på intet tidspunkt!