Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

HJÆLP! :'(

Startet af Jenny, 19. Januar 2011, kl. 06:52

Jenny

Hej alle.

Jeg er virkelig på grådens rand lige nu, og jeg bliver nødt til at høre om der er nogen af jer der har oplevet det samme, som det jeg går igennem med Blomst lige nu. Mine hænder ryster så meget at jeg har svært ved at skrive.

Jeg har ligget og set film hele natten, og Blomst har ligget på min mave det meste af tiden og sovet, hvilket hun normalt gør når jeg ser film. Så havde jeg sat hende ned på gulvet fordi hun vågnede, og hun tullede lidt rundt. Så skulle jeg op og hente noget vand en time efter, og da jeg kommer tilbage til sofaen står hun bagved den, med forkroppen halvt ude fra væggen (der er masser af plads mellem sofaen og væggen, så det var ikke fordi hun sad fast) Jeg sætter flasken med vand på bordet og bøjer mig ned for at sige hej til hende. Så bakker hun vildt hurtigt væk fra mig imens hun hvæser, og jeg tænkte hvad sker der lige her. Hun plejer altid at komme hen til mig når jeg vil sige hej til hende. Så jeg satte mig ned en meter fra hende, og kaldte på hende, tromlede lidt i gulvet med mine negle (så kommer hun altid) men hun blev stående, så jeg sad bare helt stille og snakkede til hende imens jeg begyndte at blive bekymret, for hun havde sådan sine øjne halvt lukkede, og ind imellem lagde hun sådan overkroppen ned på gulvet, som om hun var virkelig udmattet og når jeg gik tættere på hende gik hun helt om bag sofaen, det var ligesom hun var sløret i blikket. Hun gik tre gange frem mod mig, og snuste til min hånd, og når jeg så forsøgte at ae hende, så bakkede hun igen, dog uden at hvæse. Jeg sad på gulvet i en time, og imens begyndte hun at trække vejret i stød, og sådan arytmisk, og hendes øjne blev ved med at være på den der halvt lukkede måde, undtagen når jeg gik tættere på hende, så spærrede hun dem helt op og gik bag sofaen. Til sidst var jeg så bekymret og ude af mig selv, at jeg i et øjeblik hvor hun virkede fjern skyndte mig at tage fat i hende, og tog hende op. Og hun hvæste af mig, og bed mig gentagne gange i hånden. Jeg satte mig i sofaen med hende, og prøvede hele tiden at bide mig, og det har hun ikke gjort siden jeg fik hende tilbage. Jeg ved at katte for det meste bliver sky, hvæser og bider/kradser hvis de har ondt, men reagere ildere også sådan? - Jeg er så bekymret for min lille pige. Jeg ved godt at mange af mine observationer måske er farvet af at jeg er så bange for der er noget galt med hende lige nu, men er der nogen af jer der har prøvet noget lignende?

(Jeg ringer til dyrlægen så snart de åbner, hvilket er om 30 min) Jeg satte hende ind i hendes bur, fordi jeg så hele tiden kunne holde øje med hende. Lige nu ligger hun og sover, jeg er bekymret for om hun kan have fået en hjerne blødning eller om det er kræft? (jeg ved ikke hvor hurtigt det går med sådan noget?)
:'( :'( :(
Hilsen Jenina.

lille_jill

Jeg ved ikke hvad det kan være, men godt at du reagerer så hurtigt.
håber ikke at det er noget alvorligt

Lena og Peter

Spm Jill ved jeg heller ikke hvad det kan være, men vi krydser finger for, at der ikke er noget alvorligt galt med Blomst..

Delle

Lyder ikke rart.
Men ja det er godt du reagerer så hurtigt, i tilfælde af der skulle være noget galt.. :(

Sølvsten

Håber at hun "bare" er blevet forskrækket.

SilverDragon

Sikke er forskrækkelse, håber ikke der er sket noget slemt med hende.

Eliza

Har du haft hende til dyrlægen?
Synes det lyder som om hun har haft rigtig ondt og evt kvalme. Hun kastede ikke op?

Jeg synes godt de kan blive helt bange og lidt sky når de får det dårligt og synes det lyder som om det er det, men hun skal jo helt klart til dyrlægen for det er bestemt ikke normalt og noget der nok bare går over.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Jenny

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen med Blomst. Hun kunne ikke finde noget galt ved hende, andet end jeg kunne mærke på hende hun var lidt mere nervøs end ellers, men det kan ligeså vel have været turen til dyrlægen. Der er i hvert fald ingen ydre tegn, dyrlægen sagde at det enten kunne være hun var faldet ned fra noget (hun kan ikke komme op nogle steder hvor hun kan falde ned og slå sig meget), var blevet meget forskrækket eller havde haft et krampeanfald, det var de tre ting hun mente det kunne være. Hun synes at jeg skulle tage hende med hjem, give hende ro de næste to dage, og bare lade hende tage tingene i sit eget tempo. Og hvis der skete mere usædvanligt med hende, skulle jeg komme igen.

Jeg var godt nok bange, men nu ser jeg tiden an. Og jeg har besluttet at vi i hvert fald ikke skal med til udstilling, jeg kan ikke tro at det er fordi hun er blevet forskrækket når hun reagerede sådan. Jeg vil ikke udsætte hende for mere stress.
Hilsen Jenina.

Delle

Citat fra: Jenny Dato 19. Januar 2011, kl. 12:47
Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen med Blomst. Hun kunne ikke finde noget galt ved hende, andet end jeg kunne mærke på hende hun var lidt mere nervøs end ellers, men det kan ligeså vel have været turen til dyrlægen. Der er i hvert fald ingen ydre tegn, dyrlægen sagde at det enten kunne være hun var faldet ned fra noget (hun kan ikke komme op nogle steder hvor hun kan falde ned og slå sig meget), var blevet meget forskrækket eller havde haft et krampeanfald, det var de tre ting hun mente det kunne være. Hun synes at jeg skulle tage hende med hjem, give hende ro de næste to dage, og bare lade hende tage tingene i sit eget tempo. Og hvis der skete mere usædvanligt med hende, skulle jeg komme igen.

Jeg var godt nok bange, men nu ser jeg tiden an. Og jeg har besluttet at vi i hvert fald ikke skal med til udstilling, jeg kan ikke tro at det er fordi hun er blevet forskrækket når hun reagerede sådan. Jeg vil ikke udsætte hende for mere stress.

Håber at lidt ro vil få hende til at komme til sit gamle jeg igen.
God bedring til hende.

Eliza

Hvordan er hun ellers i dag?

Jeg har oplevet at de "bare" kaster op en enkel gang og lige har det mega dårligt nogle timer og som jeg skrev kan de godt blive ret bange for det selv og vil helst være alene og du ville jo tage hende op, som hun sikkert ikke havde lyst til og hun kunne måske mærke på dig at du var anderledes fordi du var bange.

Dyrlægen vil jo ikke kunne se/mærke noget hvis det har været sådan en omgang. Jeg er ikke enig med dyrlægen i at der kun er de tre muligheder og slet ikke når det kun var et hurtigt tjek.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Det lyder ikke godt, men som Eliza skriver så kan de sagtens bare have det dårligt i et par timer og så er de friske igen. Se tiden an i dag og så er hun sikkert frisk igen i morgen :)

Rokkie

Håber hun får det bedre

Søger ilder (Blaster)

Blaster var også dødsyg dagen efter jeg fik ham, og jeg var lige ved at tro at jeg mistede ham. Men jeg lod ham være i hans bur restem af dagen og næste morgen var han sig selv igen:)

AlisVolatPropiis

Få tjekket hendes blodsukker.....insulinoma ildere kan gå i trance og ændre lidt adfærd bagefter et stykke tid, for derefter at være normale...men det er ret vigtigt at medicinere tidligt hvis det er insulinoma :)

Kristine

JEg tror at hun har været træt og sovet og så fuld efter dig ud i køkkenet fordi hun hørte at du puslede med noget...
At da hun stadig har været træt og gemt sig der så har hun ikke lige hørt dig komme og fået et KÆMPE chok.. og blev bange..
det var mit første gæt indtil at jeg læste videre..
Men jeg er jo ingen dyrlæge..
Men min pige når hun får et chok, enten skriger hun.. ellers stikker hun af og gemmer sig og kommer ud og hvæser og bakker tilbage.. men jeg plejer som regel ja, bare at tage hånden ned stille og roligt og vente på at hun kommer ud til mig og så er alt som før..

- Men håber at alt er ok nu? og som det plejer? (:
Kunne jo også bare være at hun havde det skidt og ville have afstand og følte sig fanget bag sofaen, fordi hun gerne ville ud men du var i vejen?

- og er glad for du reagerer så hurtigt og som du gør! og håber/tror ikke at der er noget hvis hun er tilbage til normal igen (:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine