Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

HJÆLP! :'(

Startet af Jenny, 19. Januar 2011, kl. 06:52

FerretParadise

Kristrine: Nu kan du ikke helt sammenligne det med din pige, din pige har en anden adfærd pga hun er døv.  ;)
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Citat fra: Kristine Dato 19. Januar 2011, kl. 22:00
JEg tror at hun har været træt og sovet og så fuld efter dig ud i køkkenet fordi hun hørte at du puslede med noget...
At da hun stadig har været træt og gemt sig der så har hun ikke lige hørt dig komme og fået et KÆMPE chok.. og blev bange..
det var mit første gæt indtil at jeg læste videre..
Men jeg er jo ingen dyrlæge..
Men min pige når hun får et chok, enten skriger hun.. ellers stikker hun af og gemmer sig og kommer ud og hvæser og bakker tilbage.. men jeg plejer som regel ja, bare at tage hånden ned stille og roligt og vente på at hun kommer ud til mig og så er alt som før..

Nu er det bare de færresten hørende ildere der får et chok når de er vågne... :) så hun har været helt væk, og det plejer altså at betyde sygdom.......selvfølgelig kan det være tilfældet, men jeg vil regne det som utroligt sjældent...derimod har jeg set dyr i trance, vågne og være dødsensræde, både fordi de pludselig er i en anderledes situation men også fordi de ikke forstår hvad der sker med dem i trance eller krampe... :)

englefugl

puha det lyder ikke sjovt :( god bedring med hende. Min ene pige kastede op på et tidspunkt, faktisk flere gange, men der synes jeg ikke at hun ændrede adfærd. Og det var vist bare fordi at hun var en slughals :) så tror ikke det kan være derfor at din pige opførte sig sådan.

Jenny

Hej, jeg har bestilt tid hos dyrlægen d. 1 for at få tjekket hendes blodsukker. Hun har været fuldstændig sig selv dagen efter det skete, og jeg er i tvivl om det er tilrådeligt at tage hende med på udstillingen imorgen? Jeg vil jo gerne se hvordan hun klarer sig. Men vil jo helst ikke udsætte hende for stress. :-)
Hilsen Jenina.

Dark Crystal Ferret

Jeg syndes det lyder som om blomst havde det rigtig skidt. Jeg har haft nogle dyr der har været syge, og de har reageret forskælligt. Oliver gik i noget trance agtigt lige inden jeg besluttede han ikke skulle igennem mere, og han derfor fik fred. Men han havde også kæmpet med et eller andet i maven i godt 2 år.
Må jeg høre hvem dyrlægen var, som du besøgte. Ikke fordi jeg tror din dyrlæge ikke ved noget om ilder. Men mere fordi, hvis man virkelig mener at der er et eller andet galt, så kan det være godt at ringe til en anden dyrlæge og høre deres mening også.
For mig lyder det som om hun har haft ondt et sted eller noget.
Og nej, selv ville jeg ikke tage hende på udstilling i morgen, desværre :X.
Ildere kan, hvis de er syge, tit gøre alt for at man ikke opdager det. Og derfor er det utroligt vigtig at holde øje med alle sinagler. Men kan også høre at det gør du allerede. Og det er rigtig godt.
Det er bestemt ikke altid nemt at vide hvad der er sygdom og hvad der bare er lidt træt hed eller sådan, det syndes jeg. Men når man dirakte ser en forandring, så er det bare så vigtig at reagerer på det. Og derfor ville jeg også vendte i lidt tid og give hende ro og omsorg, før jeg tog hende med nogle steder. Tror måske så tæt op af hun har været dårlig, at det ville blive for stort for hende med en udstilling.  :X

Eliza

Hvis der slet ingenting har været siden den nat, så ville jeg altså ikke mene at du ikke skal tage hende med på udstillingen. Det er altid en vurdering man bedst selv kan tage for du kender jo dit dyr bedst og kan se hvordan hun har det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg er enig med Eliza. Du kan jo altid på udstillingen tage hjem med hende hvis hun viser tegn på stress, eller vælge at lade være med at tage hende ind til dommeren.  Du kan selv se om der er tegn hos hende, og har der været det mindste siden den episode så lad hende blive hjemme, men har der ikke så synes jeg godt du kan tage hende med. Det er dig selv der bedst kan vurdere det.

Jenny

Der har ingenting været siden, og jeg har virkelig holdt øje med hende og nær studeret hende. Og jeg havde faktisk tænkt på at jeg jo bare kunne lade være at udstille hende hvis hun opfører sig underligt. Så jeg tager med og ser hvordan det går. Så vidt jeg kan se er hun helt sig selv igen, så det er super dejligt. Men har stadig tiden til hende d. 1 hos dyrlægen. Og dyrlægen som jeg har brugt hedder Bodil Andreasen fra Bøllund Dyreklinik, det var hende de andre dyrlæger anbefalede mig til ildere  :)
Hilsen Jenina.

PiaLyng

Jeg glæder mig ihvertfald til at se dig og Blomst :D.

Jenny

Citat fra: PiaLyng Dato 21. Januar 2011, kl. 20:06
Jeg glæder mig ihvertfald til at se dig og Blomst :D.
I lige måde :dans:
Hilsen Jenina.