Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Diarré hvad kan jeg gøre?

Startet af SilverDragon, 4. Februar 2011, kl. 15:49

SilverDragon

Hej
Sato på snart 5 år har de sidste par dage haft seriøst diarre, han er frisk og drikker og spiser som normalt.
Jeg har givet ham et skud med pro-kolin+ og håber på at det vil hjælpe.
Hvad kan jeg ellers gøre?

Hilsen Louise

Amazing Ferret

Jeg ville nok smutte forbi dyrlægen hvis de andre ting ikke virker. Kan være han skal have noget pencilin

SilverDragon

Ok. Jeg giver det lige i weekenden for at se om mit "tilskud" hjælper noget på ham.

Malene

Jeg ville nok også tage et smut til dyrlægen. Men ellers bliv ved med at holde øje med at han får nok at drikke og ikke er/bliver dehydreret. Det kan godt gå stærkt.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

SilverDragon


Eliza

Synes også du skal være meget opmærksom på om han bliver dehydreret, det kan han jo blive på meget få timer og prøv og se om du ikke kan lokke ham til at drikke lidt ekstra væske. Jeg vill evt prøve at give ham noget A/D hvis det ikke stopper hurtigt for at få noget mad i ham også.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SilverDragon

Eliza: Det er iorden. Det vil jeg kigge efter.

Eliza

Synes egentlig altid det er meget rart at have en dåse A/D eller recovery liggende hvis der nu skulle være et eller andet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SilverDragon

ok det vil jeg lige se om jeg kan få fat i imorgen

lille_jill

Det går sindsygt stærkt med dehydrering. Sidst tog det 1 nat, så var kræet her totalt udtørret.

Når du giver recovery, så kan du hælde vand i skålen bagefter, så smager det vidst lidt af guf og så er de mere villige til at drikke lidt mere.
Chucky syntes også at det var super spændende at få vand i sprøjte, som han kunne drikke af.

Håber at han snart får det bedre :)