Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

dårlig mave og løb?

Startet af Minority ferrets, 9. Marts 2011, kl. 18:35

Minority ferrets

Ja så blev min lille nye pige, Paise, på 5 år syg :( hun har de seneste par dage haft dårlig mave. jeg havde hende til dyrlæge og det er sikkert noget hun har ædt - det er en infektion i maven. jeg har givet hende duck soup og olie for at holde maven i gang :) Det vil hun gerne have. Hun har gennem forløbet selv drukket og spist ved ganske lidt tvang.
I dag ser hendes afføring meget bedre ud og den er ikke længere slimet og grøn, men bare lind og brun.

I dag er hun begyndt at gå og slæbe røven hen ad gulvet og hendes kønsdele er meget hævede og blodrøde :( Mon hun er på vej i løb?



Det skal lige nævnes at hun er i godt humør og leger, men sover lidt mere end normalt...

Alle ilderkyndige dyrlæger er lukket for i dag ellers havde jeg selvfølgelig søgt det med det samme!!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

lille_jill

Det der ser ikke sundt ud :(

God bedring med hende

Starshineferrets

det där ser inte ut som en hona på väg i löp. svårt att se på bilderna, men det ser ut som att det faktiskt är blod runt om? Illrar som är i löp blöder inte som många andra djur gör. Jag ksulle helt klart ta och kolla upp det.

Hennes dåliga mage låter mer som magsjukevirus än att hon skulle ätit något dåligt (illrar har väldigt kort tarm vilket innebär att de sällan blir påverkade av något dåligt de ätit, och blir de det går de snabbt över), magsjukevirus ger däremot slemmig och grön avföring (och det är bara det som ger slemmig avföring). Håll nogran koll att hon inte blir uttorkad (nyp i nackskinnet), är hon det allra minsta uttorkad måste hon få en subkutan vätskeinjektion hos veterinären. Utöver det är det viktigt att fortsätta som du gör och få henne att äta och dricka. Illrar klarar sig inte länge utan mat utan att det ge påverkan på bl.a levern vilket leder till gulsot/hepatit.

Cille

Mit råd er simpelt...dyrlæge igen,for det der skal der laves tjek på.
Det ser ikke godt ud.

Minority ferrets

der er ikke blod eller noget omkring. Heller ikke slim. Det er blødt og jeg må gerne røre det for hende.

Jeg har nævnt det med maven fordi jeg tænkte infektionen måske via afføring har ramt hendes kønsdele og givet hende en infektion der? Vi ved fra os selv at hvis der er bakterier fra det ene hul til det andet kan det give en infektion, men an det også det ved ildere?

Jeg har kun haft drenge indtil for 3 måneder sidden og jeg ved simpelthen ikke noget om damernes underliv. Maven er der faktisk mere eller mindre styr på og som skrevet tidligere drikker hun som hun plejer og spiser også selv hvis jeg sætter det ned foran hende :)

Den vagthavende dyrlæge gav mig fiberrigt foder til hende da vi var deroppe i går!  :@ så ham har jeg sgu ikke lige lyst til at prøve igen...derfor skrev jeg her
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

MulleMille


Desværre ikke nogle gode råd, men forstår godt hvis det er lidt frusterende, især når dyrlægen ikke er en man føler sig tryg ved. Og gør det ikke nemmere når man ikke er vant til hun ildere, synes min dreng var meget nemmere :P Ikke fordi det er et problem hun er en pige, men er så bange før jeg overser noget, pyller vist også mere om hende, men havde det været Amalie der så sådan ud  var jeg smuttede til dyrlæge :( Nemmere hvis de kunne tale
Men håber hun snart bliver fin igen og det ikke r noget slemt!

Minority ferrets

Ja det gør vi også i morgen tidlig! Men jeg gider ikke tage til ham der har vagt nu for jeg bliver misledt og når jeg nu ikke har en skid forstand på damernes nedre regioner så vil jeg hellere vente og få hende til en ilder kyndig i morgen tidlig :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Anne

Som sara siger, så er det der ikke løbetid, du skal HELT sikkert få det undersøgt, for det ser altså ikke godt ud.

Minority ferrets

Som skrevet er jeg med på at det skal tjekkes og det bliver det som det første i morgen :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

SaraJ

Håber det bedste for hende.

Minority ferrets

Så har vi været ved dr. dyr :) Jeg prøvede lige at ringe til min egen dyrlæge bare for at prøve og han tog telefonen :) Nu har han kigget på hende og mener det er fordi hun har haft kløe ved anus og det har været træls med hendes dårlige mave og derfor har hun kørt røven hen ad gulvtæppet i halvanden døgn :( Derfor har hun fået en infektion via hendes afføring og det har endnu en gang kløet :( hun har fået noget kløestillende og antibiotika som måske vil kunne hjælpe hende - det var han ret sikker på :) Hvis ikke det er bedre i morgen skal vi af sted igen :) foruden det har hun fået den smurt med lidt hæmoride creme som skulle tage lidt af hævelsen og kløen :)

Alt i alt har hun det bedre og hun kører ikke bagdelen hen ad gulvet her efter vi er kommet hjem :D Så nu giver vi hende fred og ro og kigger til hende i ny og næ :) Men hun er i hvert fald dækket ind med antibiotika og kløestillende
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

MulleMille


Det var dejligt at høre :D Håber snart det er helt væk :)

Line

Hvordan går det med hende?

Minority ferrets

Hun er helt på toppen igen :D Lidt hæmoridecreme kurerede hendes "brændsår" :) Og hendes mave har været ordentlig i en uges tid nu :) Det var bare pga. det rå kød jeg gav hende som hun ikke lige havde prøvet før :/ Men der er gang i hende igen og hun er dejlig livlig og fuld af energi :D Tak fordi du spurgte :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Barky

*G* Hæmoride creme... Det er første gang jeg har hørt om at det har været brugt på ildere.. Men virker det, så virker det.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia