Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ilder som hikker?

Startet af cajjolinee, 13. April 2011, kl. 15:05

cajjolinee

i går hikka Merimee også tenkte jeg egentlig ikke noe mer over det før jeg tok ho opp nå og ho hikka igjen 
Så da lurer jeg på (for har aldri hørt det før) : hvorfor hikker ildere?!?!?!

Eliza

Tror ikke der rigtig er noget svar, så vidt jeg ved så ved man ikke engang hvorfor mennesker gør det. Men de kan hikke mere hvis de har orm har jeg engang hørt, ved ikke om det mest er hvalpe. Men så burde der også være andre tegn.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Peewit

Mennesker hikker fordi stemmelæberne kramper. Eller det er i hvert fald hvad jeg har fået afvide på skolen i fysiologi. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Eliza

Citat fra: Peewit Dato 13. April 2011, kl. 17:25
Mennesker hikker fordi stemmelæberne kramper. Eller det er i hvert fald hvad jeg har fået afvide på skolen i fysiologi. :)

Men hvorfor gør de det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Jeg har altid hørt at mennesker hikker fordi diafragma kramper... og når diafragma "spasmer" så trækkes der luft ind hurtigt...
Men jeg ville nok også lige tjekke for orm, for en sikkerheds skyld... Det skal dog siges, at min hundehvalp hikkede MEGET tit da han var hvalp, og han blev undersøgt i "hoved og røv" og han havde ikke orm, og der var heller ikke andet galt. Han voksede fra det.

Barky

Jeg hikker ofte, og har let til opkast... Min mor fik at vide (da jeg var baby) at det skyldtes at klappen til min mavesæk ikke lukkede helt tæt som de ellers skal.

Jeg hader at hikke.. Det gør ondt af pommern til!
Bla bla bla.... Hilsen Julia