Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Syg lille fritte

Startet af Jester, 18. August 2011, kl. 23:59

Jester

Jeg skriver til dette forum for at høre om nogen måske har prøvet det samme. Jeg har en fritte , Hun er 5 år og har altid været sund og raskog fuld af krudt. Haft flere bure at løbe i og været i fuld vigør. Pludselig en dag for 2-3 mdr siden, virkede hun meget træt, hun nyste meget og jeg tog til dyrlægen, hun fik 2 sprøjter og umiddelbart kunne dyrlægen ikke sige, hvad det var. Jeg fik flydende penicilin med som hun fik. Det gjorde hende frisk..hun var næsten som før og jeg var glad..men så blev hun igen træt og ville ikke spise . Jeg var ved dyrlægen igen og dyrlægen sagde, hun skulle have en kur mere, så nu har hun fået den to gange.Hver gang jeg stopper med det, så får hun det skidt, er slap og træt, og spiser ikke meget. Jeg vil så nødig aflive hende, da hun er verdens sødeste fritte, men hun skal ikke have ondt.

Jeg bor i viborg, men bruger dyrlægerne i silkeborg. Der er ikke så stor erfaring med fritter i viborg.

Jeg har fået alle mulige prøver med på mad, for at hun skal tage på. Men hun spiser ikke meget. Hvad kan jeg jokke i hende..hun vil ikke have andet en i pilleform.Hun vejer 845 g.

Hvad ville I gøre?

PS.. hun har aldrig været en stor fritte, men bare en slank model.

Anne

#1
der er en god dyrlæge i Herning på herning dyrehospital, vibeke relund. Jeg ville prøve at tage hende med dertil. Det lyder som om noget er galt, og jeg ville få det undersøgt i bund. Det er jo alligevel kun en time i xbus.

845 gram er i øvrigt en pæn størrelse tæve, faktisk til den store side. Så hvis hun har tabt sig må hun have været en stor tæve.

SilverDragon

Syntes også du skal prøve at tage ned til en dyrlæge som kender noget til ildere.
Der ud over kan du prøve at lave noget duckoup og give hende.

Jester

Tusinde tak for jeres svar, jeg ved desværre ikke hvad det er jeg skal prøve at lave til hende, da jeg ikke ved hvad maden indeholder.

Jeg har prøvet alt, fra katte/fritte/andet fritte foder, masser af kattemad,dyrdåsemad/ men der er en PRESCRIPTION I/D til hund???, den hun vil spise og den prøver jeg. Det jeg skrev var forkert..hun er 100 g under, undskyld. Hun har tabt sig 130-40 gram. hun vejer 720-30 i dag.

Tak for det med dyrlægen i herning, ham vil jeg bruge ..

Hvorfor bliver man så glad for sådan et bette dyr..ja, det er jo fordi de bare er så skønne .)


Anne

vibeke er en dame, men jeg syens virkelig du skal tage til hende, hun er rigtigt dygtig og hun vil undersøge din ilder grundigt og sikkert kunne komme med et svar eller i hvert fald et godt bud.

SilverDragon

http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=39

Her er opskriften på ducksoup hvis du har problemer med den så skriv.. så kan jeg sende min egen udgave.

Jester

Tusinde tak for svar. Jeg prøver dyrlægen i herning og håber kun kan få hjælp der. Lige nu er hun på flydende penicilin igen, og det tager lige 1 til 2 dage, inden hun bliver frisk. Hun ser ikke godt ud desværre, og spiser meget lidt.

Tak for jeres svar..

Anne

skriv gerne hvordan det går når i har været afsted.

Jester

Jester fik det værre i weekeden og blev aflivet kl. 10.00 i dag, det var meget hårdt , :(men det bedste for hende. Hun have sukkersyge og hende nyrertal var meget dårlige.. :(

Vibeke i Herning er en super dyrlæge, kan kun anbefales..

En noget ked af det vibeke


Sølvsten


Anne

kondolerer. Det har nok været insulinoma (nærmest det omvendte af sukkersyge). Men skal ikke kunne sige det, jeg er sikker på at Vibeke ved hvad insulinoma er.

Under alle omstændigheder gør det mig ondt!

mette11

Kondolerer mange gange  :(

SilverDragon

Kondolere.. Det er en hård beslutning af skulle tage..

KariN

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Stephanie