Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Mangler lidt nye råd :=)

Startet af Randi, 16. September 2011, kl. 13:37

Randi

Jeg skal ha lille Phoebe op i vægt.. ( fik hende hjem igen for ca 14 dage siden )  Hendes normal vægt lagde førhen på 800  - 850 gram
Jeg gir hende vitamin pasta/tilskud , olie , kylling , lever, hun elsker at guffe fedttet i sig fra kylling :D  jeg fodre mine totter med hills killinge foder ( råprotein 38 , råfedt 25,5 ) da det er det foder jeg ka holde Mio´s vægt stabil på..  plus Royal Canin killing osv, gir æg af og til  .. Mus får de ikke, da de kun sys det er sjovt at slå dem ihjel og så får de bare lov at ligge. :/ De er ikke de store kød spisere :( så hva ka jeg mere gøre for at få den lille prinsesse OP I VÆGT !
skal jeg bare fortsætte som jeg gør , skift foder med mere protein i eller, og hvilket ?

På forhånd tak :)

Anne

#1
først og fremmest, er un undervægtig? Hun kan jo godt være en lille pige uden at det betyder der er noget galt.

Ellers lyder det meget fint det du gør, hvad vægt angår.

lav evt noget ducksoup (søg for opskrift, ellers ligger den på ilderforum, men tror også der er en tråd herinde med opskrift), og så brug kylling med en masse fedt (f.eks overlår) og gerne ande overlår også.

Randi

Okay mange tak :)
Og ja vil bestemt mene hun er undervægtig når hendes vægt plejede at ligge på lidt over 800 gram, hun ligger på 672 gram nu og så ved jeg endda ikke om hun muligvis har taget lidt på i de 14 dage jeg har haft hende hjemme... ( ved hende der havde hende før også kæmpede for at få hende op i vægt da hun fik hende fra hende jeg solgte hende til for ca 7 mrd siden.. hun sagde hun var mere tynd end nu da hun hentede hende :(  ( så hvor langt nede hun har været der har jeg ingen anelse om ) nu er hun så heldigvis hjemme igen og håber da jeg kan få hende op på hendes normal vægt igen ..  Hendes ribben ka nemt mærkes og hendes lange angora pels er godt nok heller ik hva den har været.. :( 
Men tak , går i gang med ducksoupen men skriv endelig flere råd hvis nogen har ideer :)

Anne

er du sikekr på hun ikek er syg?

Randi

Jeg har haft hende ved dyrelæge sidste uge og skal afsted med hende igen om 14 dage til tjekop mht vægten for at se om der er sket ændringer. :-) ..Hun spiser og drikker godt, leger med mio og er nysgerrig. Hun skal bare fedes op.. Men altså hun er jo også en gammel prinsesse efterhånden er 6 år og 3 mrd så ved ik om det ka ha noget at sige med pelsen ! :-) men hber på vitamin tilskudet og olien ka hjælpe lidt der.

Eliza

Husk for mange vitaminer kan være skadelige især når du giver lever der indeholder mange fedtopløselige vitaminer som let overdoseres så ville jeg passe ekstra på. Det kan også give den grimme pels er jeg ret sikker på.

Men de bliver jo tit lidt tyndere med alderen og lidt "grimmere" at se på.

Men jeg synes du skal få hende ordentligt undersøgt. Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge du bruger men det skal være en der ved noget om dem og så ville jeg måske få taget blodprøver og evt en skanning, for det er slet ikke nok kun at mærke på hende.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Randi

Mange tak :-) ja ved jeg skal passe på med lever, ligesom hun ik må få for meget æg.. Osv.. Jeg vil helt sikkert få taget blodprøver på hende. Synes dyrelægen var meget grundig og de har ihvertfald mere forstand på ilder end min tidligere dyrelæge havde. Som skrevet før så skal hun til opfølgnings tjek igen om små 14 dage, til en mere grundig undersøgelse og for at se om hun har taget på.. Hendes afføring er fin, og hun spiser og drikker godt. Tak for svar :-)