Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvornår skal jeg blive bekymret?

Startet af Shamua, 28. September 2011, kl. 13:01

Shamua

Venus har fået sådan en fin lille skaldet plet i nakken... Hvornår skal jeg blive bekymret for sådan en?

Her har jeg taget pelsen til side:


Pelsen ned over:


Venus har ikke fået en rabies vaccine i år, men hun fik sidste år, og så vidt jeg lige kan huske fik hun den i nakken. ... Men det er først nu her at hun har mistet pelsen, så jeg ved ikke om det kan være fra vaccinen? Der er ikke nogen knude under den bare plet.
Hun er lige begyndt på pelsskifte, og er helt mørk af hår inde ved huden alle steder undtagen her.. Der vokser ikke rigtig noget nyt.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? .... Kan hun ha kradset hårene væk fra en enkelt plet, eller kan leg med en anden ilder forsage sådan en plet? Hun leger ret vildt med drengene her hjemme, men jeg har bare aldrig set sådan noget før...
Hun har ikke ændret adfærd. Jo, hun piver meget mere end hun plejer (når de leger), men det har hun gjort siden Mikka forlod os.
Håber i kan hjælpe mig.

Vh. Marianne

Shamua

Jeg vil lige tilføje at hun løb væk dagen før Petfoods, og jeg opdagede hun var væk ved at der var et skrig ude på gangen.... Så måske er der blevet rykket pels ud der af en af mine naboer.... Men jeg har først opdaget den for 3 uger siden og tænkt, at det må være en tot der er røget af ved leg... Men når der nu ikke kommer ny hår.. ja så har jeg lidt ombestemt mig....

Vh. Marianne

Eliza

Har hun evt haft et sår der på et tidspunkt? Jeg har selv oplevet en bar plet men ikke helt så stor og den forsvandt ved pelsskifte.. Jeg tænkte at det "bare" var håret der var blevet hevet af som du selv snakker om.

Men tror ikke du skal være urolig hvis det kun er den ene lille plet, det er mere hvis hun bliver tyndhåret og får flere pletter, så er det afsted og få et implantat ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg passede engang en ilder med en plet i nakken som kørte modsat pelsskifte af resten!! Altså når hun havde sommerpels, så var der vinterpels på den plet i nakken og omvendt!! Det så total sært ud, men ilderen var undersøgt i hoved og røv og der kunne ikke findes nogen forklaring ud over at det måtte være en reaktion på vaccinen. Muligvis er det noget i samme retning der er sket.

Min Albert fik faktisk også i korte perioder nogle skaldede pletter i forbindelse med pelsskifte og han fejlede ingenting (tro mig han blev også undersøgt i hoved og røv). Jeg havde også en tendens til at plukke den løse pels af og der gik nogen gange lidt tid før der kom ny pels på ham alle steder, selvom jeg jo kun tog det løse af.

Jeg synes heller ikke det tyder på fex. binyrekræft, da det oftest viser sig ved tynd pels og skaldede pletter på bagdelen af kroppen.
Det kan også være pelsen er trukket ud som du selv er inde på. Det kan også være en allergisk reaktion på et insektbid/stik måske, men så burde der være noget andet at se. Jeg tror det kan være mange ting, men umiddelbart ville jeg ikke tro at det er noget alvorligt (men det er kun bud alt sammen jo).

Shamua

Okay tak for svar, jeg tror heller ikke det er binyrekræft, men jeg må lige holde øje med det. Hun er lige begyndt på pelsskifte, så jeg gir det lidt tid, eller må jeg til dyrlægen. :)

Det lyder lidt funky med den Ilder med modsat pelsskifte. Det var vist en meget forvirret pels :fnis:

Vh. Marianne