Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Suprelorin implantat fjernet

Startet af FerretParadise, 7. December 2011, kl. 13:41

FerretParadise

I dag har Navi fået fjernet sit implantat.
Jeg har ikke hørt om andre ildere der har fået fjernet deres implantat, og derfor laver jeg denne tråd, så jeg kan opdaterer i den hvordan det går.

Hun er ikke blevet barberet, og implantatet kunne ikke trykkes ud, men måtte skæres ud lidt ligesom når man får fjernet en byld.
Såret er ca 1 cm langt, og syet indvendigt, så man kan ikke se nogen sting overhovedet.
Det er virkelig smukt lavet.  :)

Navi er super frisk og render og leger.  :)
Ann Hillerslev.

Minority ferrets

Jeg glæder mig til at høre mere :) Det er spændende når der sker noget nyt jo ;)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Line

Godt at hun har det godt. Så må hun næsten have været inde da jeg afleverede mine tototter...
Har du fået det fjernet pga den kommende sæsons parringsplan?

FerretParadise

Jeg ved ikke om Navi var inde da du afleverede dine dyr, jeg ved nemlig ikke hvilken dyrlæge du har.  :P

Men ja, hendes implantat er blevet fjernet pga jeg ændrede min parringsplan, så Navi skal bruges i 2012.
Ann Hillerslev.

Line

bruger Lone :)

okay... det tænkte jeg nok. Det bliver da spændende at se hvad der så sker nu når vi ikke ellers har hørt om nogen der har fået dem fjernet :)

Eliza

jeg glæder mig meget til at følge med  :) synes du er sej at gøre det, forhåbentlig går det efter planen så der kommer dejlige hvalpe  :dans:

Line: Ann bruger Alison ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Dejligt at det er gået godt og hun er frisk og leger :D

Alison er en rigtig dygtig kirurg  ;)

Jeg glæder mig også til at få opdateringer herinde og høre om hun skulle gå i løb i 2012, eller hvordan hendes krop nu reagerer efter implantatet. Held og lykke med det  :D

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

FerretParadise

Tak.

Ja jeg er også meget spændt på om hun går i løb i 2012, og hvis hun gør, om det bliver en normal løbetid, og om hun danner æg osv osv..
Ann Hillerslev.

mette11

Det bliver interessant at se hvad der sker... ;) Dejligt at hun har klaret det fint og det ser godt ud.

FerretParadise

Jeg har forsøgt at tage et billede af såret, det var ikke helt let.  :lol:



Ja Allison er virkelig dygtig, jeg er super tilfreds med dette.  :)
Ann Hillerslev.

Line

Det ser rigtig fint ud. :) Ja, jeg har også kun gode erfaringer fra Alison.

FerretParadise

#11
Så viser Navi små tegn på, at hun er på vej i løb.
Hendes "dåse" er jo normalt indadvendt, men det er den ikke mere, og der er små "myggestik" hævninger i begge sider.
Jeg synes det er lidt tidligt på året, men Navi er måske af en anden mening.
Ann Hillerslev.

CMS

Citat fra: FerretParadise Dato 11. Januar 2012, kl. 10:40
Så viser Navi små tegn på, at hun er på vej i løb.
Hendes "dåse" er jo normalt indadvendt, men det er den ikke mere, og der er små "myggestik" hævninger i begge sider.
Jeg synes det er lidt tidligt på året, men Navi er måske af en anden mening.

:lol: Hvis Navi går i løb nu, er der da kontant afregning ved kasse 1! Det er jo "kun" en god måned siden, det blev pillet ud.. Jeg tror dog, den milde vinter gør, en del tæver tror, det er ved at være forår allerede.. *host Java host*  :X
Mange hilsner Christina

FerretParadise

Ja man må jo sige, at går hun i løb nu, så er der kontakt afregning ved kasse 1.  :fnis:
Tæverne i hendes linje plejer ikke at gå i løb så tidligt, men lad os nu se hvor hurtigt hun hæver op.
Ihvertfald vil jeg trække hende lidt, for at forsøge at være sikker på, at hendes æg er klar. Her tænker jeg pga implantatet, vi ved jo ikke om det har nogen betydning, og denne tanke står helt for egen regning.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Jeg vil lige opdatere lidt her i tråden.

Navi har været lang tid om at hæve op, i starten var det mindre end et myggestik, hvilket jo er helt normalt.
Hun har boet ret koldt og mørkt, lige indtil DIU, og nu synes jeg det går fremad i et mere normal tempo.

Ihvertfald er hun hævet ret meget op nu, og jeg håber på, at hun er klar til parring lige efter VIF.
Hun har fået betændelse, men min erfaring er, at det desværre er ret normalt hvis tæven er lang tid om at hæve op.
Hun er dog i penicillin behandling, så det skal nok gå væk.  ;)
Ann Hillerslev.