Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dirch er syg.

Startet af Stephanie, 23. December 2011, kl. 17:25

Stephanie

For ikke at spamme brokketråden fuldstændig til, så laver jeg lige denne tråd istedet.

Jeg har lige fået ny update fra Alison.

Der er taget ny blodprøve, og talene ser bedre ud, nyretallene har rettet sig ret meget. Dog ligger det proteintal stadig lavt. Alison snakkede om at det protein hang sammen med kaliumtallene (mener det var kalium hun sagde) og det kan også være derfor at det ikke har rettet sig så meget i og med at han er dehydreret.

Hun siger at han virker friskere, er mere stabil på benene og at han sidst han blev fodret spiste mere villigt (hvilket jeg må indrømme jeg er forbløffet over da han er super super kræsen), og at jeg herhjemme aldrig har kunne få ham til at spise hverken A/D eller recovery. Dog spiser han ikke selv.  Hun beholder ham natten over og fortsætter med at give ham væske i drop.

Hun ved stadig ikke til hvilken side det vil gå.

Men nu vil jeg tage derud med hans normale foder og godbidder, i tilfælde af at han skulle få lyst til at prøve at spise selv. (tåbeligt af mig ikke at have taget det med når jeg jo plejer at huske det)

Spurgte i øvrigt til hvad der kunne være grunde til at det her kunne ske, da jeg troede at det kunne være udefrakommende påvirkning, men hun sagde at det også kunne komme fra hans krops egne bakterier.


Anne

Hvor er det forfærdeligt at han er blevet så syg :( Jeg tænker på jer i julen og håber han bliver rask, og helst hurtigt.

lussingen

Åh Stephanie, det gør mig ondt at høre at han er syg :(
Jeg vil krydse fingre for Jer begge og sende Jer en masse positive tanker <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

mette11

Stakkels jer...håber virkelig at Dirch den dejlige dreng bliver frisk igen

Eliza

Det er ikke en sjov omgang, men det er da dejligt at høre det ser en lille smule bedre ud selvom det kun er lidt.

Jeg har også selv prøvet at den ene havde lavt protein tal og det var udelukkende pga dehydrering så forhåbentlig er det også bare det med ham, men så er det godt han beholder droppet, så det kan blive rettet op..

Jeg ber til han må klare den og du må få din dejlige dreng hjem igen snart  <3
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

Jeg krydser fingre for at han hurtigt bliver rask!
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Stephanie

Citat fra: Eliza Dato 23. December 2011, kl. 19:05
Det er ikke en sjov omgang, men det er da dejligt at høre det ser en lille smule bedre ud selvom det kun er lidt.

Jeg har også selv prøvet at den ene havde lavt protein tal og det var udelukkende pga dehydrering så forhåbentlig er det også bare det med ham, men så er det godt han beholder droppet, så det kan blive rettet op..

Jeg ber til han må klare den og du må få din dejlige dreng hjem igen snart  <3

Hvor er jeg glad for at høre det med proteinet. Det giver mig lidt håb :)

Ja, det er dejligt at han har den mulighed for at blive hos Alison. Jeg kunne godt have fået ham hjem, men følte mig mere tryg ved at han var hos hende. Ikke fordi det ville have været et problem for mig at stikke ham for at give ham væske, eller hvis han stadig havde drop give ham drop (det kender jeg i det mindste til  hos mennesker da jeg arbejdede på hospital, så mon ikke princippet er det samme). Men følte mig mere tryg ved at hun har mulighed for at give ham anden medicin hvis han skulle få brug for det, og hvad der er vigtigere for mig, hvis han skulle blive dårligere så kan han blive aflivet med det samme. Det tager længere tid før han kunne det hvis han var hjemme hos mig.

Jeg er lige kommet hjem fra Alison, var jo ude med mad til ham. Han så i mine øjne stadig langtfra ud til at have det godt. Men hun siger det går op og ned. Han var virkede dog lidt mere aktiv og moslede rundt inde i hans tæppe, og han så pænere ud, ikke så indsunken og hans øjne så klarere ud. Han gjorde stadig det med munden, som om der var noget der generede, så ved ikke om der stadig er kvalme, han havde nemlig lige spist 5-10 minutter inden. Dog var han mindre villig til at spise selv sidst hun fodrede ham.

Håber at kvalmen er fordi han er dehydret, for jeg havde da ihvertfald mega kvalme da jeg var dehydreret. (og selvfølgelig havde droppet stoppet sig til, det er sgu ulempen ved drop at de har det med at stoppe til, men det ville hun ordne når jeg var gået)

Men det var dejligt lige at se ham. Og nu har han da ihvertfald noget af hans egen mad og godbidder i tilfælde af at han skulle vælge at begynde at spise lidt selv.

Eliza

Har han fået kvalmestillende?? det har han jo nok, for Alison har selv foreslået det til mig, da Sne åbentlyst havde kvalme og ikke ville spise.. det hjalp ikke 100% men lidt hjalp det da..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julie

Årh, det er sgu ikke sjovt når ens dyr er syge. Krydser fingre for at han kvikker op igen snart

Stephanie

Jeg har lige talt med Alison. Og han vil stadig ikke spise selv. Det er blevet valgt at lægge en sonde på ham, så han kan få mad i maven uden at skulle bruge sine kræfter på at kæmpe imod ved spisning og fordi jeg ikke vil risikere som med Potter at spisning bliver forbundet med dårlig oplevelse og det derfor tager langt tid efterfølgende til igen at begynde at spise normalt. Det er ikke forbundet med smerte eller ubehag og han skulle ikke mærke at den er der. Det er en kort narkose.

For lige nu får han ikke nok mad, så han får ikke nok energi til at kæmpe imod infektionen

Får han det ikke bedre inden for 24-48 timer, så bliver han aflivet.

Udover det, så går han stadig rundt i buret (hans bagben har fået sin styrke tilbage, dog ikke helt normalt styrke), han har været henne og rode i sit tørfoder men ikke spist det og så kæmper han en brav kamp for at få hans tæppe til at ligge lige som han vil, hvilket gør at han har en tendens til at få bøjet slangen til hans drop  :X. Hans afføring svinger lidt fra normal til lidt grønligt afhængigt af hvor meget mad han har fået i sig (normal ved større mængder)

Jeg har spurgt Alison om han ser ud til at have smerter, og hun siger nej til det, for ellers må jeg indrømme, så havde jeg sagt nej til at fortsætte behandlingen hvis han ikke ville spise og havde smerter.


Dark Crystal Ferret

Ej hvor er jeg bare ked af at høre det her Stephanie :X Jeg håber og krydser virkelig alt for han klare den. Jeg vil sende alle mine tanker til dig og dejlige lille Dirch her i julen. Håber virkelig på det bedste for jer begge to. Mega stort trøste kram fra mig <3 <3

AlisVolatPropiis

Du ved jeg er her skattepige! og jeg krydser alt jeg har for den skønne Dirch :( han er virkelig en skøn dreng! og han har bare at blive rask..NU! :(

Kæmpe kram! <3

FerretParadise

Hvor er det bare skrækkeligt for Dirch og dig.
Jeg håber sådan, at der hurtigt kommer en bedring, både for hans skyld, men bestemt også for din.
Ann Hillerslev.

Anne

Åh hvor jeg føler med jer :( Bliv nu rask Dirch!

Eliza

Øv en lorte jul :( Jeg håber virkelig han klarer den, men kan godt forstå du ikke synes han skal blive ved med at have det sådan. Krydser fingre for sonden vil hjælpe. (nu har mine børn haft sonde længe og jeg har lagt dem mange gange og det eneste ubehag er når den bliver lagt og det er ikke engang slemt, kun hvis man kæmper imod)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.