Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

Startet af the bird, 5. Februar 2012, kl. 19:45

the bird

vi har brugt hele januar på dyrlæge, først på vores ene gøje der måtte indlægges, derefter en kamæleon med betændelse i læben og tilsidt en kasteration af en kyptokid (eller hvordan det nu staves/hedder) fritte, Loke (vores frittedreng) måtte jo under kniven, ville ikke trække det overhovedet, og når vi nu alligevel gav alle vores penge væk til dyrlægen kunne vi jo lige så godt fortsætte, da vi hentede ham hjem i mandags fik vi at vide at det bestemt ikke havde været en nem operation, de måtte åbne bughulen op og på en mindre skatte jagt før de endte med at finde den uden for bughulen, operationen gik rigtigt godt og vi fik vores lille læske laps med hjem igen, indtil videre er det gået super godt, vi har haft køkkenrulle i buret, gjort bunden grundigt rent når køkkenrullen skiftes, hans sår har bare set så fint fint ud, indtil vi kiggede til det igår, der var lidt rødme og noget der godt kunne ligne puds i såret, i dag da vi tjekkede igen var rødmen taget en lille smule til men ikke så slemt, og der er tydeligt puds i såret, suk, så i morgen ringer vi til dyrlægen igen, igen, hvis vi kommer oftere tror jeg de begynder og kræve husleje.. han virker ikke til at have ondt overhovedet, og han møblere rundt i buret som han plejer.. stakkels lille kræ, krydser fingere for det er noget der nemt kan komme i orden igen..

FerretParadise

#1
 :( Kryptokisme er virkelig noget lort, specielt kan de operationer være ret voldsomme. Heldigvis ikke altid, men nu har jeg efterhånden hørt om flere, der ikke har været ret sjove.
Jeg håber ikke, at der er ved at gå betændelse i såret. Rødmen er meget normalt omkring et operationsår, da der er blodkår der er blevet skåret over. Men der må ikke være puds i såret. Kan I evt vaske det forsigtigt med en vatrondel vredet op i lunkent vand?
Og så selvfølgelig få fat i dyrlægen imorgen, måske han/hun ska se på din dreng igen, og så skal han nok på en penicillinkur.

Held og lykke med ham.
Ann Hillerslev.

the bird

vi fik at vide at det havde været en kompliceret operation, at det bestemt ikke var for folk med lidt erfaring, de havde deres mest erfarende dyrlæge ind over, jeg har gået ved dyrlægen i en del år da de er rigtigt dygtige til mere eksotiske dyr, har efterhånden holdt en del, både med pels, fjer og skæld, jeg ved at de er super dygtige, det ligger dog en 30-45 min væk hvilket er lidt langt uden bil, men når det kommer til mine dyr tar jeg absolut ingen chancer,  men man gør jo alt for sine elskede dyr..
havde faktisk selv tænkt om man skulle rense det lidt.. jeg ved godt rødmen følger med, der er bare blevet betydeligt mere rødt, når der er gået en uge skulle det jeg gerne forsvinde lige så stille igen..

FerretParadise

Ja man vil jo bestemt sine dyr det bedste, og det indbefatter også den bedste dyrlæge.  :)

Jeg håber du holder os herinde opdateret med, hvordan det går med ham.
Ann Hillerslev.

Anne

Jeg har før prøvet at der er gået betændelse i et operationssår. Jeg skyndte mig at ringe til dyrlægen ved de første symptomer og fik nogle piller der tog det med det samme. De kostede vist 22 kroner eller sådan noget, for skulle ikke betale konsultation når det var i forbindelse med en operation.

the bird

så er der bestilt tid ved dyrlægen, vi skal derud i morgen eftermiddag, heldigvis ser det dog ikke slemt ud endnu, så tror det nemt bliver taget af en penicillin kur.. skal samtidigt ha et overslag på vaccinationer, sundhedstjek på alle fire totter og indplantat på tre af dem, så vi fortsætter med at tømme lommerne ud til dyrlægen lidt endnu  :P

AlisVolatPropiis

Citat fra: the bird Dato  5. Februar 2012, kl. 20:59
vi fik at vide at det havde været en kompliceret operation, at det bestemt ikke var for folk med lidt erfaring, de havde deres mest erfarende dyrlæge ind over, jeg har gået ved dyrlægen i en del år da de er rigtigt dygtige til mere eksotiske dyr, har efterhånden holdt en del, både med pels, fjer og skæld, jeg ved at de er super dygtige, det ligger dog en 30-45 min væk hvilket er lidt langt uden bil, men når det kommer til mine dyr tar jeg absolut ingen chancer,  men man gør jo alt for sine elskede dyr..
havde faktisk selv tænkt om man skulle rense det lidt.. jeg ved godt rødmen følger med, der er bare blevet betydeligt mere rødt, når der er gået en uge skulle det jeg gerne forsvinde lige så stille igen..

Det kan virkelig være en kompliceret operation... og den kan hurtigt gå hen og blive rigtig dyr også :(
Jeg er så glad for at høre at der er nogen hvalpekøbere også der tager det seriøst og sørger for den allerbedste dyrelæge -og ikke bare lader sig spise af med at det er en nem "rutine operation"...

the bird

Det kan virkelig være en kompliceret operation... og den kan hurtigt gå hen og blive rigtig dyr også :(
Jeg er så glad for at høre at der er nogen hvalpekøbere også der tager det seriøst og sørger for den allerbedste dyrelæge -og ikke bare lader sig spise af med at det er en nem "rutine operation"...
[/quote]

vi var også forberedt på at det ville blive en kompliceret operation, vi benytter abild dyreklinik i Brabrand, det har jeg efterhånden gjort i en del år, jeg kan godt forestille mig at det sommetider løber op i pris, vi måtte slippe ca 2000kr for indgrebet.. jeg ville heller betale lidt med til operationen og så være sikker på de ved hvad de laver..

Dark Crystal Ferret

Jeg laver lige en lille opdatering her for The Bird. For de har haft en rigtig slem dag i dag :(
I går blev jeg kontaktet af The Bird - som hedder Christina, som fortalte mig hun var bange for at Lokes sår var ved at springe op. De valgte derfor at få en tid hos dyrlægen for at han lige kunne kigge på såret.
Her til morgen måtte de ringe og bede om at komme tidligere fordi det var blevet værre med Lokes sår. Betændelsen er rigtig slem, og såret så ud til at være sprunget endnu mere op.
Dyrlægen sagde de fik en time til at komme hvis de ville have en tidligere tid, og det gav dem nogle problemer da de bor de der 45 minutter fra dyrlægen og først skulle skaffe kørsel også. Men de fik heldigvis kørsel og kom afsted så de nåede den tidlige tid.
Dyrlægen virkede meget fjern da de ankom og kiggede næsten ikke på Loke, men gav man lidt pencelin pulver på og sagde det så ud til kun at være de yderste sting der var ved at springe op. Men Christina blev ved med at spørge til om det var alt han kunne gøre. Og det gjorde han valgte at give Loke en pencelin sprøjte i nakken også. Og så var det det!

Men nu her for ca 10 minutter siden har jeg snakket med Christina, og mens vi sidder og snakker kommer hendes kæresten ind og spørger hende om noget. Det viser sig at såret nu er endnu mere åbent og jeg får tilsendt et par billeder af såret, så jeg kan give min bedømmelse, mens de ringer til en nattevagt - dyrlæge for at få en akut tid.
Så lige nu er Christina og hendes kæreste i fuld panik på vej til en dyrlæge og ja... jeg sidder med hjertet i halsen for at de får noget hjælp. Natte dyrlæger er kontant betaling og de er ofte rigtig peberet. Så jeg har kun ros til overs for Christina og Mads for de vælger at gøre det her, selvom de har haft så mange dyrlæge besøg på det sidste og været frem og tilbage. Det er bestemt ikke nemt for dem.

Så jeg håber at der er en masse der gider krydse alt for lille Loke og Christina og Mads her til aften. Jeg krydser selv alt for dem og jeg håber dælme på det bedste nu.

FerretParadise

 :( :(Åh nej for helvede, hvor er det bare skrækkeligt.  :(
Jeg vil krydse alt jeg har for den lille dreng.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

For fanden altså :( krydser alt jeg har!
Kryptokisme skal fandme udryddes!

Anne

nej nej nej! Krydser alt hvad jeg kan! Bliv rask lille ven!

Snabeldyr

Stealing our hearts, then our sanity

FerretParadise

Hvordan er det gået med den lille dreng?
Jeg har sådan tænkt på ham, og sendt ham en masse positive tanker.

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  7. Februar 2012, kl. 22:55
Kryptokisme skal fandme udryddes!
Jeg kunne ikke være mere enig, kryptokisme er noget fanden har skabt.
Ann Hillerslev.

KariN

Jeg håber virkelig at han er okay og at de har fået lukket hans sår ordentligt..

Stakkels dreng altså.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3