Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

Startet af the bird, 5. Februar 2012, kl. 19:45

Dark Crystal Ferret

Hvad jeg har hørt indtil nu så har Loke det okay :dans: :dans: . Men jeg går ud fra Christina selv kommer ind i tråden og skriver sener i dag.

ilderhjemmet

åh nej åh nej, det gør mig/os virkelig ondt, håber at der nu er en bedring, mange varme tanker herfra
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

the bird

hej alle i kære mennesker, vi takker mange, mange gange for jeres søde tanker, der betyder utroligt meget <3
som Maria fra dark crystal ferret fortæller havde vi en meget lang dag i går, det hele startede mandag sidste uge da vi sendte vores kryptokide dreng Loke ind til kasteration på Abild dyreklink i Brabrand (Århus), vi fik at vide at operationen havde været yderst kompliceret, men at den var gået godt, så vi får vores meget trætte dreng med hjem, alt virker til at at gå godt, for at holde det hele så rent så muligt vaskede jeg buret grundigt ned og brugte køkkenrulle som bundlag og strimlet køkkenrulle i bakkerne.. i weekenden observerede jeg at han var blevet rød omkring såret, lørdag så det ud til der var lidt puds i såret, men det var så lidt at vi var meget i tvivl, søndag var der ingen tvivl om at der var betændelse, men det så ikke slemt ud på daværende tidspunkt, mandag ringede jeg så ud til Abild og de kunne så give mig en tid tirsdag eftermiddag, som jeg så sagde ja tak til selvom jeg helst ville have været af sted allerede mandag, tirsdag da vi stod op, så vi at hans ar/sår  virkeligt så forfærdeligt ud, noget af såret var sprunget op og der var voldsom betændelse i det, der var puds over det hele, jeg blev utroligt bange men forsøgte at bevare roen, jeg ringede ud til Abild og sagde at det ikke kunne vente så vi kom altså nu, sekretæren forsøgte om vi ikke kunne vendte til vores tid om eftermiddagen hvor jeg pænt sagde NEJ det kan vi altså ikke, det tør simpelthen ikke, meget irriteret sagde hun at var vi der ikke inden for en time så havde de altså ikke tid før om eftermiddagen, (vi takker for den gode service  :poo: ), vi bor ca 30-45 min væk og har ikke selv bil, så vi måtte ringe hele verden rundt og når utroligt nok derud til tiden.. da vi kommer ind til dyrlægen vender han lokke rundt på ryggen kigger kort på såret, siger det ikke er noget vi skal være bange for, at et kun er det yderste lag der var sprunget op, putter noget pudder i såret gnider det forsigtigt ind i såret (uden at vaske hænder først) og siger at det skal vi gøre to-tre gange om dagen, han hverken rensede såret eller kiggede ordentligt på det, da jeg blev ved med at spørge om der virkeligt var alt han kunne gøre fik han sprøjte antibiotika og så blev vi sendte hjem igen..
vi skulle i byen om aftenen og da vi kom hjem (mellem 21-22) ringede jeg sammen med Maria (dark crystal ferret), da vi sidder og snakker kommer min kæreste hen med Loke og viser mig at såret er sprunget yderligere op, der går jeg i panik, hvis det springer yderligere op vil hans organer ryge ud, vi ringer straks til Abild og håber de har vagt, hvilket de selvfølgeligt ikke har, vi får fat i Århus dyrehospital i Viby og forklare vores situation, han gir os ret i at det bestemt ikke kan vendte, han ville prøve at få fat i nogen fra abild da det jo er deres fejl og vi ikke ville stå med en kæmpe ekstra regning hvis de kunne tage os ind, det lykkedes selvfølgeligt ikke, på det tidspunkt er penge så os det sidste vi tænker på, dem kan man altid få flere af, hvor der til gengæld kun er 1 Loke!! vi havde en stor kamp med at finde transport derud, det er ikke alle der har mulighed for at køre på det tid af døgenet, men det lykkedes da til sidst, tror kl var 23 da vi endeligt kørte af sted, da vi når ud til dyrlægen var han chokeret, det var meget være end han havde troet, han får renset såret rigtigt godt for at kunne komme til at se det ordentligt an, det var jo fyldt med puds, det viste at de to af lagene var sprunget op, til vores held er det sidste lag vokset nogenlunde sammen og stingene var der endnu, han fortalte at han ikke turde gå i gang med at sy da han så ville lukke betændelsen inden og det bare ville gøre det hele være, så såret blev renset ekstra godt og lille Loke får endnu et skud antibiotika, han anbefalede vi fik fat i Abild i morgen (onsdag) da det højest sandsynligt skal åbnes, renses, skæres til og syes sammen igen, så turen gik hjem igen, han kunne ikke garantere os 100% at såret ikke ville springe helt op, men han var ret sikker på at det ikke ville ske.. så hjem igen det går, vi har holdt loke i en transportkasse natten over og han har sovet i soveværelset sammen med os, det har været en laaaang nat! jeg vågnede konstant ved marreridt om at det var sprunget op og han var død, heldigvis havde han det godt her til morgen, alt taget i betragtning selvfølgeligt.. mads ringede til abild i dag og fik en tid i morgen (selvom det havde været bedre i dag), vi skal aflever ham i morgen tidligt og jeg nægter og tage ham med hjem til de har gjort noget ved det, for det her er bare ikke i orden!

the bird

her er to billeder, kvaliteten er mega dårlig, da han ikke kunne sidde stille og det skulle gå super hurtigt...

her kan man se hvor meget puds der var i såret



og her kan man få lidt fornemmelse af hvor dybt det egentligt er


AlisVolatPropiis

Stakkels stakkels dreng...og stakkels stakkels jer :( det har da bare været en hel forfærdelig oplevelse for jer alle :( -jeg håber godt nok at det fra nu af bare går som det nogenlunde skal!

Dark Crystal Ferret

Har virkelig så ondt af jer. Det har godt nok ikke været nemt. Håber på det bedste for både jer og Loke fra nu af.
Og er glad for at dyrlægen endelig tog jer alvorligt!!! Det andet kan simpelthen ikke være rigtig :@
Tænker på jer, og du kan bare ringe hvis du får brug for det.
Knus og mange tanker

mette11

Hvad f... er det for en latterlig dyrlæge!!  :@ :@ :@ Men hvor er jeg glad for at i virkelig har gjort alt hvad i kunne for ham. Det er sgu dejligt at se at i elsker jeres ilder meget højere end penge  :dans: :dans: Håber han snart er helt på toppen igen.

the bird

vi vil gøre alt for vores dyr, penge kan man altid få, vores dyr er vores børn, og vi kæmper til det sidste.. det er dejligt at der er så mange søde, støttende  mennesker herinde, det betyder utroligt meget.. vi skal selvfølgeligt nok holde jer følgende holde jer alle opdateret, lige nu håber vi bare på at de sidste sting holder såret sammen til i morgen, vi har puttet ham i en transport kasse hvor han har fået et gammelt dynebetræk han kan putte i, er bange for det kan gå galt i hans bur, også selvom vi har lavet det om til han ikke kan falde ned og sådan, han har desværre tendens til at værre en rigtig møffe mås og ommøblere gerne buret flere gange om dagen, og det duer ikke når man har et stort huld i maven:( han bruger så det meste af tiden på at sove, så han acceptere de trænge kår helt fin

Amazing Ferret

Stakkels ilder og jer  :(

Jeg kan varmt anbefale Randers Dyrehospital til at få lavet sådanne ting.

the bird

hvis de laver det samme nummer med bare at sende os hjem igen i morgen går vi videre til en anden dyrlæge, enten den i Randers, ellers ligger der vist også en i Galten hvilket jo er betydeligt tættere på.. må dog indrømme det begynder og blive lidt hårdt ved økonomien, som der står i første del af tråden brugte vi i forvejen hele januar på dyrlæge, først min ene gøje der var kommet tilskade, som vi desværre tilsidst måtte indlægge, derefter havde en kamæleon med betændt kæbe, og så til sidst lille Lokes operation der desværre endte i totalt kaos:( men vi bliver ved til det sidste, han er vores elskede lille læske laps.. heldigvis er Loke det mest livsglade lille uhyre, vagtdyrlægen sagde sågar at han var den sødeste, venligste fritte han nogensinde havde mødt, selvom det gør ondt, at han er spærret inde i en lille kasse så er han glad og tilfreds, han er simpelthen så dygtig,vi er så stolte af ham...

Shamua

Citat fra: the bird Dato  8. Februar 2012, kl. 22:42
hvis de laver det samme nummer med bare at sende os hjem igen i morgen går vi videre til en anden dyrlæge, enten den i Randers, ellers ligger der vist også en i Galten hvilket jo er betydeligt tættere på.. må dog indrømme det begynder og blive lidt hårdt ved økonomien, som der står i første del af tråden brugte vi i forvejen hele januar på dyrlæge, først min ene gøje der var kommet tilskade, som vi desværre tilsidst måtte indlægge, derefter havde en kamæleon med betændt kæbe, og så til sidst lille Lokes operation der desværre endte i totalt kaos:( men vi bliver ved til det sidste, han er vores elskede lille læske laps.. heldigvis er Loke det mest livsglade lille uhyre, vagtdyrlægen sagde sågar at han var den sødeste, venligste fritte han nogensinde havde mødt, selvom det gør ondt, at han er spærret inde i en lille kasse så er han glad og tilfreds, han er simpelthen så dygtig,vi er så stolte af ham...
Jeg kan varmt anebefale Galten, du skal bare sørge for at det er Ryan, og er det om tirsdagen befinder han sig i Ry (15 min længere væk) .. Jeg ved han før har haft med kryptokide drenge at gøre, og jeg stoler 500% på ham :)

Vh. Marianne

Anne

#26
jeg har hørt meget godt om Ryan også, men har aldrig mødt ham selv.

Hvor er det en forfærdelig historie, det lyder jo til I har gjort ALT hvad i kunne, og så alligevel ender I i sådan en lortesituation! jeg krydser virkelig alt for ham og tænker på jer.

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua Dato  8. Februar 2012, kl. 23:58
Citat fra: the bird Dato  8. Februar 2012, kl. 22:42
hvis de laver det samme nummer med bare at sende os hjem igen i morgen går vi videre til en anden dyrlæge, enten den i Randers, ellers ligger der vist også en i Galten hvilket jo er betydeligt tættere på.. må dog indrømme det begynder og blive lidt hårdt ved økonomien, som der står i første del af tråden brugte vi i forvejen hele januar på dyrlæge, først min ene gøje der var kommet tilskade, som vi desværre tilsidst måtte indlægge, derefter havde en kamæleon med betændt kæbe, og så til sidst lille Lokes operation der desværre endte i totalt kaos:( men vi bliver ved til det sidste, han er vores elskede lille læske laps.. heldigvis er Loke det mest livsglade lille uhyre, vagtdyrlægen sagde sågar at han var den sødeste, venligste fritte han nogensinde havde mødt, selvom det gør ondt, at han er spærret inde i en lille kasse så er han glad og tilfreds, han er simpelthen så dygtig,vi er så stolte af ham...
Jeg kan varmt anebefale Galten, du skal bare sørge for at det er Ryan, og er det om tirsdagen befinder han sig i Ry (15 min længere væk) .. Jeg ved han før har haft med kryptokide drenge at gøre, og jeg stoler 500% på ham :)

Ja Ryan har kastreret en af mine drenge som var kryptokid og det var rigtig godt lavet

Miliah

Puuha, det ser ikke godt ud! Hvor er det synd. Bliver helt forarget over at læse sådan noget, deres måde at behandle jer på og deres nærmest ligegyldighed. Håber det går det lille kræ godt.

FerretParadise

Puha sikke et forfærdeligt sår, jeg får helt ondt i maven af at se på de billeder.  :(

Jeg håber at alt går godt med ham, så han snart bliver frisk og fin igen.


Ann Hillerslev.