Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

Startet af the bird, 5. Februar 2012, kl. 19:45

the bird

hej alle i kære mennesker, lige en lille opdatering om lille Loke, vi havde ham jo til dyrlæge i går (torsdag), denne gang kom vi ind til min sædvanlige dyrlæge Dorte, efter hun havde kigget på Lokes sår gav hun os to muligheder, de kunne enten åbne ham op, rense såret godt og grundigt, skære noget arvæv af og sy ham sammen igen, eller kunne vi holde såret ordentligt rent, give ham en antibiotika kur og se tiden an.. hun anbefalede det sidste da den sidste syning så ud til at være helet ordentligt sammen, og hun kunne sige med 99,9% sandsynlighed at det ikke ville springe op, hvis de skulle åbne ham op igen skulle hele processen ligesom starte forfra, plus der er risiko det ville springe op igen da Loke jo desværre er lidt godt i stand (han er MEGET doven) .. så vi valgte at se tiden an, ville være ked af at sætte ham igennem hele turen igen hvis det kan undgås, hvis det ikke hurtigt ændre sig så ryger han under kniven igen.. vil dog sige at her til morgen (fredag) så det noget bedre ud, rødmen betydeligt mindre og såret ser ikke så snasket ud, vil dog pointere at der stadigt er meget infektion i.. Loke har igennem hele forløbet være i hopla, ingen sure miner overhovedet, og han har indtil nu haft meget lidt interesse i såret.. men nu må vi se, hvis der skulle komme nye komplikationer går vi til Ryan i Galten..
i går fik Loke langt om længe lov til at komme tilbage sit bur efter at have tilbragt to dage i en transport kasse, prøv lige spørg om han var lykkelig:) så nu håber vi det kommer til at gå den rigtige vej:) 

the bird

tænkte jeg lige ville vise et par billeder af den lille Loke der kom tilbage til sit bur

først har vi en træt Loke i transportkassen han har boet i et par dage




og så skulle der undersøges om det hele var der, og om det nu stod ordentligt, 








så skulle mor lige have lidt smæk, for farlig er man jo..




se mit dumme sår..



Nanna

Hold da op en historie :/ Jeg kan godt se hvad din dyrlæge mener med at det ikke vil være så smart at åbne helt op igen, fordi at det så bare skal starte forfra. Jeg krydser alt jeg har for din smukke dreng, og håber at såret snart heler! Det er dejligt at se hvor upåvirket han er af det hele - kan godt forstå I er stolte af ham :)
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Snabeldyr

Et lille fif. Hvis i har buret stående åbent så det lille pus kan komme og gå som han vil så ville jeg lægge et tæppe over tremmerne hvor hans mave rør dem. For at tremmerne ikke rykker i såret. Hvis i løfter ham ind og ud er det ikke et problem.

God bedring med ham
Stealing our hearts, then our sanity

the bird

Citat fra: Snabeldyr Dato 10. Februar 2012, kl. 16:02
Et lille fif. Hvis i har buret stående åbent så det lille pus kan komme og gå som han vil så ville jeg lægge et tæppe over tremmerne hvor hans mave rør dem. For at tremmerne ikke rykker i såret. Hvis i løfter ham ind og ud er det ikke et problem.

God bedring med ham

vi har med vilje valgt at han ikke kommer ud og rende så længe hans sår er så åbent som det er, der er simpelthen for mange bakterier, og ville være ked af at han rodede rundt i et eller andet der kan rive såret yderligere op.. det er lidt svært at holde gulvene helt rene med alle de dyr vi har..

the bird

så er der en lille update

her kan man se at såret heler rigtigt fint





jeg undskylder kvaliteten af billederne, men det er lettere sagt end gjort at tage billeder af en hyperaktiv fritte  :fnis:

mette11


Anne

det ser i hvert fald ret fint ud nu, jeg håber det fortsat går den rigtige vej!

FerretParadise

Ja såret ser meget bedre ud nu, dog synes jeg stadig det er meget uhyggeligt at se på.

Gid folk (opdrættere) ville tage det krypto lort mere alvorligt, for det er ikke fair overfor køber eller ilder, at de skal igennem sådan noget her.  :(
Ann Hillerslev.

Anne

Citat fra: FerretParadise Dato 13. Februar 2012, kl. 16:57
Ja såret ser meget bedre ud nu, dog synes jeg stadig det er meget uhyggeligt at se på.

Gid folk (opdrættere) ville tage det krypto lort mere alvorligt, for det er ikke fair overfor køber eller ilder, at de skal igennem sådan noget her.  :(

Ja.. enig. Alle kan få kryptokide hvalpe uden det er med vilje, men jeg synes det virker som om folk engang imellem ikke har lyst til helt at sætte sig ind i det, og bruger uvidenhed som undskyldning for at avle videre på bærere. På den måde kommer vi jo aldrig af med det! (og dette er ikke skrevet personligt til nogen, hvad denne slags indlæg ofte har det med at blive opfattet som).

the bird

jeg syntes også det er dybt latterligt at køre videre på sådan en linje, fandt jeg ud af at det lå i en linjen på et dyr jeg ville bruge til avl vil jeg få dyret neutraliseret med det samme.. vi har været så trætte af hele denne situation, han kunne jo ha mistet livet.. jeg forstår ikke nogle avlere kan leve med det på samvitigheden ..

katja

sikke en forbedring, dejligt, at se,  :) nu har jeg nemlig læst tråden,
ejer af 7 dejlige trolde,

the bird

hejsa til alle herinde, nu er det ved at være længe siden, men tænker jeg lige ville give en sidste opdatering omkring vores lille Loke,
hans sår hellede jo fuldstændigt op og blev faktisk ganske pænt, han har desværre taget yderligere på igennem hele forløbet, men det er svært at undgå når han stort set intet måtte, at han så i forvejen er utroligt doven har ikke gjort det bedre..
men nu hvor det hele er helet op, så skal han ud og få rørt sig igen..
da Loke var meget ensom forsøgte vi at sætte ham sammen med to af vores andre drenge, Mimer (hans bedste ven) og Fenris (den mishandlede dreng vi fik hjem fra tønder), det duede bestemt ikke, Fenris var i hovedet på Loke med det samme, og lille Loke underkastede sig med det sammen, men Fenris blev ved det  :( skal lige siges at både Mimer og Fenris er i brunst.. da Loke var meget ensom og savnede Mimer utroligt meget valgte vi at Fenris fra så Loke kunne være sammen med Mimer igen, og det har gået fantastisk.. håber lidt der kommer mere ro på drengene når Mimer og Fenris er blevet kastreret..
det er dejligt at se en glad lille Loke der ingen kan hoppe rundt og båtte og bare nyde livet som ilder  <3

katja

dejligt at høre, godt det er helet fuldstændig op, og hen er frisk igen
ejer af 7 dejlige trolde,