Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Streptokokker infektion

Startet af lizzy171002, 3. Maj 2012, kl. 20:29

lizzy171002

De sidste par dage har jeg lagt mærke til at Calvin havde vildt meget ørevoks i ørene, lige meget hvor meget jeg rengjore dem.

I går gjore dem rene om morgenen, så de så helt fine ud, og så om aftenen var de helt dækket til igen. Jeg ringede naturligvis til dyrlægen, og vi var så afsted her til eftermiddag. Det viser sig at Calvin havde tilegnet sig en streptokokker infektion, og havde sprunget den ene tromme-hinde. Jeg blev naturligvis en smule ked af det over det, men dyrlægen fortalte mig at det var meget almindeligt, ligsom et barn som får mellem-øre betændelse.

Calvin skal nu have øre-dropper to gange om dagen i otte dage, så burde det være overstået.

Dropperne er noget der hedder Sofradex. Er der nogen der har erfaring med det? 

R.I.P. Freja

Anne

#1
Det har jeg aldrig hørt om før hos ilder (eller jo, infektioner, så det kan jo have været det samme), men håber det snart er overstået :)

Minority ferrets

Min vincent har fra tidligere ejer haft en infektion i øret og sprunget trommehinden! Desværre blev det ikke opdaget i tide og vincents øre udviklede sig til et blomkålsøre :( han har længe haft store problemer med det, men det er efterhånden blevet helt okay dog ligner det stadig noget der er løgn...

Godt du opdagede det tidligt :) og gik til dyrlægen - det skulle vincents tidligere ejer have gjort!!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

lizzy171002

Det var da ergeligt med Vincent!

Jo, jeg er meget glad for at jeg opdagede det i tide. Jeg tjekker deres øre en gang om ugen, og da jeg tjekkede dem sidste uge var der intet at se, så da jeg så problemet i forgårs var jeg noget forbavset! Troede først det kunne være øremider, men da det så kom tilbage med all den voks så hurtigt, så måtte det jo være noget andet. Nu håber jeg bare det ikke smitter de andre. Dyrlægen sagde godtnok det var usandsynligt, men aligevel muligt. Sådan som mit held er, holder jeg SKARPT øje med alle dyrene i et stykke tid.

Jeg må indrømme jeg er meget hurtigere til at ringe til dyrlægen efter jeg har fået alle mine småkræ syge-forsikret, før det havde jeg måske givet det et par dage til. Det er godt at man bliver klogere med alderen! Så har jeg også en del mere tiltro til de dyrlæger jeg bruger nu, har før været ude for (for mange år siden) at en dyrlæge sagde at vi skulle ignorerer det der gabende hul i siden af kattens hals (bidsår), hvis det ikke så ud til at iriterrer hende! Gamle fjols er da heldigvis gået på pension.
Men sådan som det er idag kan jeg ikke forestille mig ikke at tage til dyrlægen med et sygt/tilskadekommet dyr.

R.I.P. Freja

Anne

Det er bare med at komme afsted når det er, men engang imellem kan man jo også fejlbedømme situationen. Jeg har også mine forsikrede og er vildt glad for det, det betaler sig virkelig når uheldet er ude!

Zopad

Av lyder Ikk rart  :(
God bedring til ham ..
Apollo & Draco <3

Eliza

Lyder godt nok ikke rart :( god bedring med ham..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.