Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Skæl

Startet af Tanja11, 24. Maj 2012, kl. 22:09

Tanja11

Jeg opdagede her i foregårs at Calcifer har skæl :nej:

tænkte på om der er noget man kan gøre, og om det er sunhedsskadeligt selvom at jeg ikke tror det(det er vel lidt ligesom skæl hos mennesker).
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Line

Vask ham evt i medicin shampoo fra KW.
Husk at følg anvisningerne på flasken

Tanja11

hvor meget koster sådan noget?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tanja11 Dato 24. Maj 2012, kl. 22:33
hvor meget koster sådan noget?

Mener det koster en 60-70kr.

Barky

Det er ikke nødvendigt at vaske ham. Og skæl er helt normalt når han er en lille hvalp som er ved at vokse. Huden skal jo vokse sig større..

Et bad hjælper slet ikke på vokseværk. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg tror også det bedste du kan gøre er at rede ham lidt med en tættekam. Så får du stimuleret blodcirkulationen i huden. Tror det kan modvirke det lidt. Det gjorde jeg i hvert fald med min gamle ilder Loui da han var hvalp.

Eliza

A_M_T: jeg er lidt imponeret, for de hvalpe jeg har haft ville ALDRIG sidde stille og finde sig i at blive redt med en tættekam  :lol: nok hellere æde den ;)

Måske er han heller ikke opvokset på en godt foder, hvilket jo også kan give tør hud/skæl? Hvad får han nu? Husk det er nu du kan lære ham at spise forskellige ting, det er altid en del sværer når de bliver ældre.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Eliza Dato 25. Maj 2012, kl. 11:45
A_M_T: jeg er lidt imponeret, for de hvalpe jeg har haft ville ALDRIG sidde stille og finde sig i at blive redt med en tættekam  :lol: nok hellere æde den ;)

Måske er han heller ikke opvokset på en godt foder, hvilket jo også kan give tør hud/skæl? Hvad får han nu? Husk det er nu du kan lære ham at spise forskellige ting, det er altid en del sværer når de bliver ældre.



Ja men Æhhh nu kan jeg vidst heller ikke ligefrem prale af at Loui var den kvikkeste hvalp i løbegården:0/ tværtimod havde han ikke det store og flytte med på øverste!
Så jeg kunne sårn ser bare tage ham op og rede løs og så sad han og gloede ud i luften;0)
Så kan godt forestille mig at det ikke er det næmmeste projekt med enhver hvalp.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Et andet råd ville også være at gi ham lakseolie eller noget det der hedder viacutan som også er et slags olietilskud så hans hud bliver mere smidig og eftergivende. Tror også det kan hænge sammen med kosten som eliza skriver.
Loui er også den eneste jeg har oplevet skæl ved og han kom fra en dyrehandel og havde ja derfor også fået "lort" at spise!

Julie

#9
Smør ham ind i madolie. :0)

Tanja11

Citat fra: Eliza Dato 25. Maj 2012, kl. 11:45
A_M_T: jeg er lidt imponeret, for de hvalpe jeg har haft ville ALDRIG sidde stille og finde sig i at blive redt med en tættekam  :lol: nok hellere æde den ;)

Måske er han heller ikke opvokset på en godt foder, hvilket jo også kan give tør hud/skæl? Hvad får han nu? Husk det er nu du kan lære ham at spise forskellige ting, det er altid en del sværer når de bliver ældre.


han fik noget der hed Selective  for ildere, som så bliver blandet med lidt rester af noget eukanuba og Ferret Pro med kød som tilskud.
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 25. Maj 2012, kl. 12:23
Et andet råd ville også være at gi ham lakseolie eller noget det der hedder viacutan som også er et slags olietilskud så hans hud bliver mere smidig og eftergivende. Tror også det kan hænge sammen med kosten som eliza skriver.
Loui er også den eneste jeg har oplevet skæl ved og han kom fra en dyrehandel og havde ja derfor også fået "lort" at spise!
jeg har lakseolie og han har også fået noget og han elsker det, så det vil ikke blive noget problem :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tanja11 Dato 25. Maj 2012, kl. 18:33
Citat fra: Eliza Dato 25. Maj 2012, kl. 11:45
A_M_T: jeg er lidt imponeret, for de hvalpe jeg har haft ville ALDRIG sidde stille og finde sig i at blive redt med en tættekam  :lol: nok hellere æde den ;)

Måske er han heller ikke opvokset på en godt foder, hvilket jo også kan give tør hud/skæl? Hvad får han nu? Husk det er nu du kan lære ham at spise forskellige ting, det er altid en del sværer når de bliver ældre.


han fik noget der hed Selective  for ildere, som så bliver blandet med lidt rester af noget eukanuba og Ferret Pro med kød som tilskud.
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 25. Maj 2012, kl. 12:23
Et andet råd ville også være at gi ham lakseolie eller noget det der hedder viacutan som også er et slags olietilskud så hans hud bliver mere smidig og eftergivende. Tror også det kan hænge sammen med kosten som eliza skriver.
Loui er også den eneste jeg har oplevet skæl ved og han kom fra en dyrehandel og havde ja derfor også fået "lort" at spise!
jeg har lakseolie og han har også fået noget og han elsker det, så det vil ikke blive noget problem :D
Intet af de 3 slags foddermærker er særlig gode til ildere! Det opfylder ikke deres erneringbehov og kan bedst kategoriseres sim "junk" der skal fylde maven. Så måske er det defor hans hud har reageret med skæl?! Sys i hvert fald det er et meget godt bud!

Anne

Jeg vil så sige at ud af de der almindelige fodere (hills, royal canin osv) er eukanuba noget af det bedre, men jeg ville nu heller ikke bruge det, holder mig til applaws, ziwipeak og orijen.

Tanja11

jeg ved godt at det ikke er særlig godt, men det som Anne nævner synes jeg er rigtig dyrt, og kan man ikke bruge det foder jeg har nu og så give ham noget suplement? og hvad skal man så bruge som suplement
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tanja11 Dato 25. Maj 2012, kl. 22:34
jeg ved godt at det ikke er særlig godt, men det som Anne nævner synes jeg er rigtig dyrt, og kan man ikke bruge det foder jeg har nu og så give ham noget suplement? og hvad skal man så bruge som suplement

Det kan godt være det er dyrt men det er altså det bedste for dem og kan være med til at forebygge divere sygdomme og dermed dyrlægebesøg plus forlænge deres levetid! Og det er ikek så meget det at det n mangler noget men der er også smækfyldt med "fyld" der ikke er godt for ildere(trods der er ildere på pakken) og som kan medvirker til dødelige livstilsygdomme og andre "småproblemer".

Det er virkelig ikke for at "stikke til" dig, men det virker som om dine penge til ilderhold er meget små?! Det er/kan være en dyr fornøjelse at holde ildere.