Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Udflåd hos tæve?

Startet af Nanna, 9. Juli 2012, kl. 07:54

Nanna

Hej,

Mens jeg har haft Keela har hun en sjælden gang imellem haft meget lidt klart udflåd fra skeden. Har fået det tjekket før, men Lone mente ikke at det var noget, da hun jo var frisk, ikke hævet, det var helt klart og lugtede ikke. Det var måske også kun lige én dag hver 2. - 3. måned (og altså slet ikke noget som direkte flød ud af hende, men bare lidt "fugt").

Men her den sidste halvanden uge har det næsten været der hver dag, og det har nu ændret farve til at være brunligt/orange. Det er stadig slet ikke noget som løber ud, men bare noget som ligesom sidder ved indgangen. Når jeg tørrer hende med en vådserviet (uden parfume osv, naturligvis), så kan jeg kun se en lille brunlig/orange plet på servietten. Hun virker ikke til at have det dårligt, og hun er ikke hævet op eller noget. Hun blev vaccineret hos Lone for to uger siden, og der var hun sund og rask. Dog har jeg lagt mærke til, at de andre snuser hende mere bagi end normalt. Jeg synes bare ikke det lugter :/

Lone har desværre ferie nu, ellers ville jeg have ringet her til morgen, men jeg ringer nok til Erik hos Blågård i stedet. Han ved bare mest om operationer på ildere, og ikke så meget om symptomer, så er næsten sikker på han siger det ikke er noget.

Derfor ville jeg høre herinde, om I ved hvad det er? Hun er blevet steriliseret for mange år siden, og er 4 år og 4 måneder.

På forhånd mange tak :)
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

FerretParadise

Jeg synes du skal ringe til Alison, hun ved rigtig meget om ildere.
Ann Hillerslev.

Nanna

#2
Citat fra: FerretParadise Dato  9. Juli 2012, kl. 08:09
Jeg synes du skal ringe til Alison, hun ved rigtig meget om ildere.

Gud ja - det er morgen - så langt havde jeg ikke tænkt endnu. Jeg ringer til hende :)

Jeg kan ikke umiddelbart se en telefontid på hjemmesiden, kan man bare ringe når "man har lyst"? Nogle dyrlæger vil jo helst have, at man ringer ved telefontiden.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

FerretParadise

Hvis du ringer nu, så får du fat i Alison selv.

Men ellers kan du ringe hele dagen, da hun har en til at tage telefonen.
Ann Hillerslev.

Nanna

Nu har jeg snakket med Alison, og hun mener ikke det er noget jeg skal reagere voldsomt på.

Hvis det bliver ved, så ringer jeg til Alison igen og får en tid og får hende tjekket. Men hun mente, at når der ikke er andre symptomer, at så skal jeg se om det går i sig selv igen.

Så jeg holder øje med om der kommer andre symptomer, eller hvordan det udvikler sig. For der er ikke rigtig nogle andre symptomer andet end at de andre snuser hende meget bagi som om hun lugter anderledes.

Blev bare nervøs når nu det skiftede farve til den der orange/brune farve :( For hun har som sagt haft det før, men bare hvor det var helt klart.

Vil dog stadig gerne høre hvis der er nogle som har erfaringer med det. Det er svært for mig at se om hun virker en smule hævet, men det synes jeg ikke umiddelbart hun gør.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna