Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Løb?

Startet af Miss-Bjerregaard, 9. Juli 2012, kl. 18:13

Miss-Bjerregaard

Heeej jeg står og er ved at købe en hun på 1 år.

Vil bare gerne vide hvad det betyder hun er i løb og hvad man kan gøre ved det at hun er for længe i det. Har læst lidt om folk der har skrevet det.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Line

At hun er i løb betyder at hun kan parres, snart kan, kan, eller har kunnet længe. Tæver kan ikke tåle at gå for længe i løb. Tiden de kan tåle det er forskellig fra dyr til dyr, men de bliver ekstremt dårlige af det og dør hvis der ikke gøres noget i tide.
Du kan enten give et implantat der er en kemisk neutralisering. Den holder et par år, eller du kan give en p-sprøjte der får hende ud af løb og efterfølgende sterilisere hende inden hun går i løb igen.

jean08

Det skal ikke lyde surt, men jeg mener hvis man ikke ved hvad det betyder at hun er eller snart kommer i løb, bør man måske vente med købet og sætte sig lidt bedre ind i tingene inden man køber -i dette tilfælde- en hunilder.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: jean08 Dato  9. Juli 2012, kl. 23:36
Det skal ikke lyde surt, men jeg mener hvis man ikke ved hvad det betyder at hun er eller snart kommer i løb, bør man måske vente med købet og sætte sig lidt bedre ind i tingene inden man køber -i dette tilfælde- en hunilder.

Den er jo heller ikke købt endnu så vidt jeg kan læse, så det er vel det hun gør ved at spørge herinde før hun køber? Men du har ret i at det er en "basic" ting om ildere man bør vide ret hurtigt i sin ilderejerkarriere!

Miss-Bjerregaard

Jo jeg har også læst om det, men syntes jeg læser forskellige ting om det med løb og tænkte at det bedste sted at spørge var herinde, der ville man få et klart svar. Har heller ikke tænkt mig og købe en uden jeg er helt sikker på hvad løb er og hvordan det kunne ses.

Men forstår godt hvad i mener med det. Ville være lidt uansvarligt og hente hende hjem og så ikke vide noget som helst om det, neej har ikke købt hende endnu.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Eliza

Noget helt andet er at hvis hun er 1 år nu og er i løb(løbetid), så er sandsynligheden for at hun har været det et stykke tid ret stor og så kan hun allerede være dårlig af det eller også skal der gøres noget ved det meget meget snart. De fleste ildere går i løb om foråret og skal have hjælp til at stoppe det.

Husk at lægge regning til dyrlæge med i den pris du skal give for hende, for uden at kende historien så lyder det som om nuværende ejer bare skal af med dyret, for ikke at skulle ofre penge på en dyrlægeregning.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Det er simpelthen så fint du spørger :) kun på den måde får man svar og en form for forsikring :) jeg har selv haft ildere i maange år, og været medlem af diverse ilder fora i en ret fin årrække. Men jeg var trods alt også ret usikker da jeg stod med min første tæve der nærmede sig løbetiden...jeg har nemlig hovedsageligt haft hanner og så en "brugt" allerede steriliseret tæve...før jeg for to år siden fik min første tævehvalp.
Jeg støttede mig i den tid meget til mine, mht. Virile tæver, mere erfarne veninder - for når det er noget så vigtigt somens nuværende eller kommende lille skats liv..så kan man aldrig blive for sikker :)

Miss-Bjerregaard

Neej jeg har det på samme måde, vil vide så meget som mulig og har haft støttet mig en del til Christina og fundet u af at den jeg overvejede at købe var i løb og ejeren ønskede ikke at gøre noget ved det, hun prøvede at bilde mig ind at dyrelægen sagde det var helt norrmalt og at han nægtede at behandle den. Så besluttede mig for ikke at købe den, men har det stadig dårligt over hun stadig har den, men ønsker ikke at købe en syg ilder og så miste hende om 2 måneders tid.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33