Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Indadvendte øjenvipper

Startet af FerretParadise, 26. Juli 2012, kl. 09:20

FerretParadise

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om hvor mange der egentlig har ildere der har indadvendte øjenvipper.

Jeg fik selv to hvalpe i år der havde det.
Det har jeg skrevet om i en anden tråd her på forum.
Jeg har så lige fået afvide, at en af mine hvalpe fra 2009 har det også. Jeg har ikke kontakt til faderen til disse hvalpe, men deres mor har det ikke, og jeg har ikke hørt om andre fra det kuld der har det.

Jeg håber at vi kan bevare en ordentlig tone i denne tråd, så folk tør komme frem, og fortælle hvis de har en ilder med denne defekt.

Jeg er bare super nysgerrig, hvor udbredt er denne defekt egentlig?
Hvad gør andre opdrættere, hvis de får hvalpe med med denne defekt?

Opdrætteren af Sniper siger, at de vokser fra det, men min hvalp fra 2009 har det jo stadig, så hun er da bestemt ikke vokset fra det.
Ann Hillerslev.

Eliza

Jeg vil lige tilføje her at det altså kan være rigtig svært at se, så det er ikke nødvendigvis noget man lige opdager. Jeg tænker faktisk der kunne være en del ildere rundt omkring, hvor man bare ikke har opdaget det på.

Det er kun fordi min dyrlæge nu har set Anns to hvalpe fra i år at hun vidste hvad hun skulle se efter og stadig var det svært at se.

Envy har altid haft ret våde øjne og i perioder rigtig våde, men det er begge øjne og vi har kun kunne se øjenvipper i det ene øje, så tror ikke det har en sammenhæng, så man gør ikke noget ved det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Jeg aner ikke hvordan man ser sådanne noget :-$
Var der mulighed for du (ann) kunne fortælle hvordan man ser det, eller nogle billeder af hvad vi skal kigge efter?

FerretParadise

Jeg kan ikke tage billeder af det, da det er ret svært at se, og dyret skal godt nok sidde helt stille, for at man kan tage et billede af det.
Selv opdagede jeg det på min ene hvalp, da jeg sad ret tæt på ham imens han legede, og pludselig så det ud som om han havde fået noget i øjet. Først prøvede jeg at fjerne det, sådan ved at gnide lidt på øjet (hvis I forstår hva jeg mener), fra øjenkrogen og ud til siden. Men det forsvandt ikke, og da hvalpen så blev taget op, og over til et vindue hvor der var mere lys, kunne man så se de små hår øverst hænge ned i øjnene.
Nu bruger jeg læsebriller, så jeg synes det er rigtig svært at få øje på disse hår. Men de kan anes lige under øjenlåget.
Ann Hillerslev.

Eliza

På Envy ser du det kun hvis du holder hende op i dagslys og ligesom hiver lidt ud i øjenlågne meget forsigtigt. Det er kun nogle enkelte hår på hende, men det kan variere hvor mange hår der er.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.