Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Infektions knuder?

Startet af MTMDK, 26. Juli 2012, kl. 17:03

MTMDK

En af mine ildere har en knude ved siden af bag benet og ville høre om der er nogen der erfaringer med infektions knuder og symtomer på sådanne nogen, jeg har selvfølgelig været hos allison i sidste uge og fik taget en biopsi og der kom noget væske ud, så vi trode det kunne være en cyste men har så været hos allison igen i dag for at prøve at suge væske ud af den, men der kom ikke meget ud så nu ligner det mere en knude, hvilket jeg for svar på imorgen.

Kan sige min ilder spiser og drikker normalt og har faktisk taget 40 gram på, på en uge han her ikke mistet noget hår og leger som han peljer, han har haft skiftene afføring i 1-2 måndere nogen dage helt normalt og andre dage lidt tyndt har prøvet med zoolac som hjælper lidt men ikke helt derfor tænker jeg det måske kunne være en infektions knude men kan ikke finde så meget information om dem.


Barky

Er knuden hård? Blød? Kan det være en byld pga bid/sår?

Du har vel fået noget antibiotika som du er startet på, har det haft nogen effekt på knuden?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

MTMDK

#2
Vil sige den er forholdvis hård og nej han har ikke fået noget antibiotika endnu allison ville helst vente lidt med det, og det kan ikke være pga bid osv da de ikke er sammen uden opsyn da de mere eller mindre er i løbetid hele tiden.....han har haft en cyste/byld på halen tidligere hvilket blev fjernet ved at klippe halvdelen af halen af.


Eliza

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål, men undres over der skulle være ildere i løbetid mere eller mindre hele tiden?? en ilder (tæve) går i løbetid i starten af året og skal have hjælp til at komme ud af den igen ellers risikere du den dør :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

MTMDK

#4
Yep det ved jeg godt, jeg har så ikke nogen tæver kun hanner, og de starter også omkring januar til juli med at være i løbetid så jo det føles som næsten hele tiden over halvdelen af året... har haft ildere i hmm 15 år nu siden 97 så kender lidt til dem :) men man kan altid lære noget nyt hehe

FerretParadise

Det hedder nu brunst med hannerne.  ;)
Ann Hillerslev.

MTMDK

Ja jeg har tankerne et andet sted en at skrive 100% rigtigt, ville nu hellere høre om nogen andre har oplevet at have en ilder med en infektions knude og hvad symtomer de har oplevet osv har kunne finde meget omkring knuder men ikke rigtig noget om infektions knuder.

AlisVolatPropiis

Hvis det er en infektionsknude, så bør antibiotika tage det? det er vel det hurtigste svar du kan få, mens du samtidig får lettet hans ubehag :)

MTMDK

Ja det er så det jeg håber det er, for svar på prøven i morgen, har læst lidt om blokeret anal kirtle som har nogle af de samme symtomer som min ilder har.