Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Nobivac

Startet af FerretParadise, 8. August 2012, kl. 07:32

FerretParadise

Jeg var hos Alison igår, for at få vaccineret Sniper, Angel og Lucifer, de skulle ha deres "rabies vaccination", så de kan komme med til Norge i næste måned.
Alison gav dem Nobivac, og fortalte, at den vaccine var blevet videreudviklet, så den også gælder i 3 år, selvom dyret er under 1 år.
Tidligere virkede den jo kun i 1 år, hvis dyret var under 1 år når det blev vaccineret.
Det er bare super dejligt, for nu skal Lucifer og Angel først vaccineret igen i 2015.  :)
Ann Hillerslev.

lille_jill

Lige lidt halv off topic: men hvis den kun gælder i 3 år for voksne, så skal mit kræ på 5 vel have den igen? Tjekker de overhovedet sådan noget på udenlandske udstillinger og på grænsen? Kan bare huske at Alison sagde, at han ikke skulle have den igen. Men tror måske det var fordi ingen af os regnede med, at han ville kunne være udstillingegnet (eller i live) her i 2012  :P

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om han holder et år mere, men det ville godt nok være belastende, hvis jeg besluttede at slæbe ham med til Bornholm og så blive stoppet på vejen.

FerretParadise

#2
Citat fra: lille_jill Dato  8. August 2012, kl. 10:29
Lige lidt halv off topic: men hvis den kun gælder i 3 år for voksne, så skal mit kræ på 5 vel have den igen? Tjekker de overhovedet sådan noget på udenlandske udstillinger og på grænsen? Kan bare huske at Alison sagde, at han ikke skulle have den igen. Men tror måske det var fordi ingen af os regnede med, at han ville kunne være udstillingegnet (eller i live) her i 2012  :P

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om han holder et år mere, men det ville godt nok være belastende, hvis jeg besluttede at slæbe ham med til Bornholm og så blive stoppet på vejen.
Ja de tjekker på udstillingerne i feks Norge, om vores dyr fra Danmark er vaccineret imod rabies.
Bliver du stoppet ved grænsen med en ilder der ikke er vaccineret imod rabies, skal du være meget heldig, hvis du får lov til at rejse hjem med den igen. Jeg har læst om nogen der købte en hvalp i en butik i Danmark, og tog færgen til Norge med den, og de blev stoppet ved grænsen, og dyret blev aflivet på stedet.
Så hvis du skal have din dreng med til udlandet, skal han være vaccineret imod rabies.

Det er noget andet med Febrivac, det er ikke et krav fra landenes side, at vores dyr skal være vaccineret med det. Men de anbefaler det.
Nogle udstillinger giver så lov til, at ens dyr over 5 år, må deltage uden de er vaccineret.
Dog mener jeg, at man skal kunne bevise, at den har været optimalt vaccineret hele sit liv.
Ann Hillerslev.

Anne

Jeg vidste faktisk ikke at nobivac lavede en rabiesvaccine, den de fik før var da rabicin?

FerretParadise

Nobivac laver også vaccinationer imod rabies.
Ann Hillerslev.

Anne

Det må de jo gøre :) Så skal man bare lige huske at spørge efter den, hvis ilderen er under et år